Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ole Roed vil blive udfordret til formandsposten
#21
Demokrati er en vanskelig øvelse- det kan altid diskuteres om hvor meget indflydelse de menige medlemmer af danmarks jægerforbund har på formands valget, man kan kun håbe at de to kandidater får lige muligheder for at føre valgkamp
Svar
#22
Det lyder jo ikke specielt godt - eller retfærdigt at medlemmerne i DJ skal betale den ene kandidats valgkamp og ikke den andens [V]

Men formen på valget er vel demokratisk bestemt[?] og det må man vel som medlem bakke op omkring - eller forsøge at ændre på.

Men uanset om det bliver den ene eller den anden der vinder valget, mener jeg at man som jæger bør bakke op om vedkommende. Det synes jeg måske at der er en tendens til at der mangler lidt pt.

Det er dog indlysende for de fleste vil jeg mene at begge kandidater skal have lige vilkår, ellers risikerer vi den dårligste vinder valget[xx(]

Som de siger over there: May the best man win.

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by mini

Det lyder jo ikke specielt godt - eller retfærdigt at medlemmerne i DJ skal betale den ene kandidats valgkamp og ikke den andens [V]


Men formen på valget er vel demokratisk bestemt[?] og det må man vel som medlem bakke op omkring - eller forsøge at ændre på.

Men uanset om det bliver den ene eller den anden der vinder valget, mener jeg at man som jæger bør bakke op om vedkommende. Det synes jeg måske at der er en tendens til at der mangler lidt pt.

Det er dog indlysende for de fleste vil jeg mene at begge kandidater skal have lige vilkår, ellers risikerer vi den dårligste vinder valget[xx(]

Som de siger over there: May the best man win.

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!



Det virker mærkeligt at DJ overhovedet skal betale valgkampagnen....

"Normale" steder kører al valgkampagne for kandidaternes egen arbejdskraft.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#24
Der er vel tale om et "repræsentativt demokrati" i Jægerforbundet...

De lokale foreninger sender delegerede til repræsentantskabsmødet, forhåbentligt har man så i lokalforeningen "instrueret" disse delegerede i hvem de skal stemme på, for at være i tråd med flertallet i den lokale forening.

Der er altså ikke tale om en formand der er valgt direkte af medlemmerne.

Jeg mener da det er et alvorligt problem for ORJ's og forbundets troværdighed, hvis ikke alle kandidaterne støttes ligeligt i en eventuel "valgkamp"

Vi skulle jo nødigt se forbundet falde tilbage til situationen under "ham med fipskægget" og hans kumpaner[Sad!]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by Bomba

Mikaelws, jeg håber ikke ikke at du med dit indlæg mener, at så fremt repræsentantskabet skulle give Ole Roed 4 år mere i chef stolen, så er det ikke demokratisk. Og er den som de færreste medlemmer vil have, hvis Ole Roed eller Claus for den sags skyld bliver valgt, er det en demokratisk beslutning, som man bør i det mindste ikke bør foragte.

MVH Bomba
[Image: ajbutton.gif]
Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em



jeg mener at der kan komme til at sidde en formand som de færreste medlemmer ønsker - den ene eller den anden. Det generer mig at vi ikke alle har en stemmeseddel i hånden. Der kunne jo i princippet blive valgt en formand som ingen medlemmer vil have. Så ligner det ikke helt demokrati, selvom det vel på papiret er.

Jæger - Diana
Svar
#26
Det er jo noget pjat at sige Mikael, så er det virkelig fordi at du ikke har været til ret mange møder i DJ, f.eks. til JKF årsmøderne, hvor de delegerede til repræsentantskabs mødet bliver fundet. for det første møder langt fra alle jagtforeninger op med en repræsentant, og man skal lige huske her at JKF årsmødet er åben for alle medlemmer i det respektive JKF årsmøde, så der er ingen undskyldning for ikke at komme, for det andet så kan det være svært mange steder i det hele taget at finde delegerede til repræsentantskabs mødet, så det er altså ikke det store problem at få en plads hvis man vil. Humlen med alt dette er, tror du virkelig at medlemmer gider stemme til en urafstemning om formandsskabet, når de ikke engang dukker op på JKF årsmøderne, jeg tror det ikke, så derfor kan man da lige så lade dem som virkelig gerne vil, deltage i repræsentantskabetsmødet.
Jeg ved jo godt hvor du står henne omkring formandsvalget og det skal du have lov til, men jeg er absolut ikke enig med dig.

MVH Bomba
[Image: ajbutton.gif]
Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
MVH Bomba

Each Fall, as the air begins to feel crisp and the leaves start to change color, nature begins to prepare for the coming Winter.
There is a restlessness, as planning and preparation give way to anticipation.
For the waterfowl hunter, the time has come to hear those famous of words...Take'em
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)