Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentilladelse i odense
#21
Vi er vist enige om at være uenige.

Jeg har aldrig brugt en kopi til at dokumentere andet end sandheden. Dermed har jeg ikke skuffet i retsforhold. Dine selvopfundne regler om at der skal stå "kopi" på en kopi er helt forvrøvlede. Det er måden en kopi anvendes på der afgør, om du er skyldig i dokumentfalsk eller ej, ikke eksistensen af en kopi.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#22
ja'he den med "darligt kendskab til loven, fritager ikke for straf" arbejder vist ikke helt begge veje i sidste ende.

Trist nar de uskyldige, skal betale prisen for de skyldige. udueligt og indkompetent system, som nappe har meget praventivt over sig, udover at fa de uvidende til at fole sig mere sikre.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Dine selvopfundne regler om at der skal stå "kopi" på en kopi er helt forvrøvlede.

Du skyder mig noget i skoene, jeg har ikke skrevet at det er en lovregel at der skal stå kopi på en kopi - jeg har blot gjort opmærksom på at gør man dette, er der ikke noget at tage fejl af (og så ligger der ikke et forsæt om at skuffe eller vildlede).
At du ikke har brugt en kopi til andet end at dokumentere sandheden, lyder som et tyndt forsøg på at redde dine tidligere udsagn/opfordringer i land; jeg begik en lovovertrædelse men det var ikke med vilje..............god dag mand økseskaft (men kald du bare mine indlæg for forvrøvlede).

SummaSummarum lad være med at opfordre folk til dokumentfusk, det kommer der aldrig noget godt ud af (uanset at du måske har sluppet heldigt fra det et par gange).

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#24
jamen jeg vil da gerne trække helt og fuldt i land. Jeg vil ikke opfordre nogen til at gøre som jeg. Det papir der kommer ud af det, kan bruges til at skuffe i retsforhold, og det må man ikke.

Jeg vil samtidig opfordre til at man lader sig kastrere, og får sin pik amputeret. De nævnte legemsdele kan bruges til at begå voldtægt, og det må man ikke.

Faktisk vil det, hvis man skal følge ID´s tankegang, være klogest helt at lade være med at have skydevåben. De kan bruges til meget personfarlig kriminalitet, og det må man altså ikke.

Men jeg synes stadig man skal tage en kopi af sin riffeltilladelse, hvis politiet tvinger én til at afgive originalen, mens man stadig er i besiddelse af våbnet. Det er nu engang rarest at kunne sandsynliggøre, at man er i lovlig besiddelse af våbnet mens man har det. Men man bør nok for alle tilfældes skyld skrive "kopi" på kopien, så ingen er i tvivl om, det er en kopi.

...og så ikke et ord mere om, hvad jeg selv gør, men jeg er ikke kastreret, og alligevel har jeg aldrig voldtaget nogen [Big Grin].

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#25
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Faktisk vil det, hvis man skal følge ID´s tankegang, være klogest helt at lade være med at have skydevåben. De kan bruges til meget personfarlig kriminalitet, og det må man altså ikke.

Forbavsende at du kan få det ud af mine indlæg, men fred være med det.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#26
Det er en mulighed !
En anden losning kunne vare, at skrive et brev til lovgiverne pa omradet, som sikkert er ligeglade som altid, men sa foler man sig bedre tilpas og at have gjort noget ved sagen hmm.

Problemet med systemet er vel ogsa, at hojre hand ikke ved hvad den venstre foretager sig, og hver eneste gang der opstar lignende situationer, er det altid brugeren som bliver kriminaliseret over systemets uduelige udformning og ligegyldighed.

Forstar din frustration ! Man forsoger at folge reglerne, men bliver misinformeret omkring korrekt forretningsgang, af dem som administrerer lovgivningen....og nar man sa i bedste tro forsoger at efterleve den, bliver man som regel "sat pa plads" eller dunket oven i hovedet senere.

"loose any wich way you choose"....sorgerligt ikke.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#27
Det hele endte så med at køber gik op på våbenkontoret igen med de info jeg havde fået at vide i telefonen af Niels Erik Jensen at det var nødvendigt at have. Det gik ikke bedre end at han blev afvist igen og nægtede at blive betjent. Han bad om at snakke med Niels erik Jensen som vi havde aftale, men han havde desværre fri den pågældende dag.
Så nu har køber fået nok og er sprunget fra. Tak for handlen Odense Politi.
Hvem skal man klage til over sådan en behandling når de lige frem nægter at behandle ens ansøgning? Hvis de behandler og giver afslag på grundlag af manglende orginal våbentilladelse så kunne jeg jo bare gå op igennem sytemet med den, men???? Endnu en grund til at jeg aldrig skal flytte til Odense

train hard, fight easy
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#28
Tjaae, du ville jo ikke lytte til et godt råd om den nemme måde at klare det på, så nu må du jo gøre det på den besværlige måde[Big Grin].

Du kan starte med at skrive et brev til Politidirektøren Fyns Politi, Hans Mules Gade 1-3, 5000 Odense C. I brevet må du bede om, at få afgørelsen meddelt skriftligt med klagevejledning. Det kan godt give lidt bøvl, at afgørelsen sådan set ikke var til dig, men til den mulige køber, men du må insistere på,at du er part i sagen, så du har ret til aktindsigt i afgørelsen, og til i givet fald at klage over den.

Hvis dit brev kommer omkring en jurist der hedder Sværd i ledelsessekretariatet kan det nemt tænkes, at han banker våbenkontoret på plads, det har han gjort før.

Ellers skal klager over politiet rettes til Rigspolitiet, Polititorvet 14 - 1780 København V. Skal du den vej omkring, så giv salonriflen en god fed beskyttende olie. Ellers er den rustet væk når du får en afgørelse.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#29
Hehe lidt stædig er man vel en gang i mellem. Og havde også fortæl køber at var de ikke til at stikke i med den rigtige ville jeg også sende den over til ham Men de tog modet fra ham anden gang så han sprang fra. Har så småt solgt den til anden side, men til grin syntes jeg da de er.

train hard, fight easy
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#30
Sikke en historie og forretningsgang. Nok een ud af mange, men ham der lever skjult lever sikkert.
Det er vel intet under, at mange modificerer og opgraderer vabenlovgivningen til eget husbehov, under disse modbydelige forhold.
Mange vil vel ikke sige dette offenligt, specielt ikke hvis man har noget og tabe, men forholdet mellem myndigheder og vabenbrugere, er vel blevet til "dem og os".
Forskellen er nasten ligegyldig, man ses pa som halvkriminel uanset.
Kan ikke lige beslutte mig for, om det er mest barnligt eller trist.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#31
Jeg kan så også en [Big Grin] For ikke så længe siden indleverede jeg den lille russiske Baikal til auktion på Lauritzcom. Alt gik rigtigt fint, og jeg kørte fra Kolding glad og opstemt over at skulle have en fin pris for riflen [Big Grin]Et par dage efter blev jeg ringet op, og en ung mand fortalte mig, at det ikke var tilstrækkeligt med en kopi af våbentilladelsen, som jeg havde afleveret. Modvilligt indvilligede jeg i at sende originalen, og jeg beholdt selv et par kopier. Efter de obligatoriske 14 dage blev den solgt til en ringe pris, der ikke kunne dække meget mere end den danske pris på kikkerten, der sad på.Jeg åd kamelen og indstillede mig så på en lang ventetid på udbetaling af de indbragte penge. Efter et stykke tid fik jeg en melding fra Lauritz om, at køber ikke havde afhentet riflen, og at riflen derfor skulle gå endnu en tur på auktion.I anden omgang var der udsigt til at riflen skulle gå til en endnu ringere pris [:o)], hvilket gjorde mig så "pisst off" at jeg valgte at købe den selv.
Jeg kørte straks til Kolding for at få udleveret min dyrtkøbte riffel [Big Grin] Jeg henvendte mig i skranken, og det gik nemt med at betale [8D] Den velmenende dame i skranken sagde så, efter endt betaling, at hun lige ville hente riflen og den kasse RWS, jeg havde lagt ved. Efter et stykke tid stod hun i døren flankeret af en yngre mand, der lignede én, der vidste, at en truende storm var på vej [Big Grin] Han fik fremstammet, at jeg ikke kunne få min riffel udleveret, fordi den var afmeldt! [Sad!] Efter alt det, der var gået forud,blev denne melding ikke modtaget godt af køber.Den unge mand tændte et håb midt i al fortvivlelsen ved pludselig at nævne muligheden for, at min våbentilladelse måske alligevel ikke var afgået ved døden på trods af, at den havde ligget længe i Horsens, som Lauritz i Kolding bruger.Jeg kørte ydmyget hjem, og et par dage efter blev jeg ringet op af en glad ung mand, der kunne meddele mig, at våbentilladelsen stadig eksisterede!Han fortalte, at det havde taget et par dage at komme i kontakt med våbenkontoret i Horsens [Big Grin] Lauritzcom i Kolding har fulgt den gængse procedure, men det er i min optik ikke i orden, at man vil afmelde før et ejerskifte i forbindelse med en auktion, når muligheden for at riflen vender tilbage til ejer/ sælger forekommer.
Walnut
Svar
#32
Nej det er da heller ikke gennemtænke at aktions huset at de afmelder en våbentilladelse. Ved ikke hvordan det gør sig gældende hos lauritz, men hvis mindsteprisen ikke bliver opnået så er man vel ikke forpligtet til at sælge mere end hvis man har fået et uforpligtende bud på bilen hos en mekaniker? Og ergo er våbnet stadigt dit. Det kan selvfølgelig være at man skal betale et lille gebyr/salær til huset, men ligefrem at afgive varen kan jeg ikke forstille mig.

Ps Walnut så den godt på Lauritz, og havde midlerne været til det havde jeg også budt på den. For en fin skyder er det da blevet

train hard, fight easy
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by Kokken

Nej det er da heller ikke gennemtænke at aktions huset at de afmelder en våbentilladelse. Ved ikke hvordan det gør sig gældende hos lauritz, men hvis mindsteprisen ikke bliver opnået så er man vel ikke forpligtet til at sælge mere end hvis man har fået et uforpligtende bud på bilen hos en mekaniker? Og ergo er våbnet stadigt dit. Det kan selvfølgelig være at man skal betale et lille gebyr/salær til huset, men ligefrem at afgive varen kan jeg ikke forstille mig.

Ps Walnut så den godt på Lauritz, og havde midlerne været til det havde jeg også budt på den. For en fin skyder er det da blevet

train hard, fight easy



Man forpligter sig til, at Lauritzcom må køre 2 omgange med varen. Der er ikke noget, der hedder mindstepris, når varen skønnes at have en værdi på mindre end 50.000,-
Walnut
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by Walnut

Citat:quote:

Originally posted by Kokken

Nej det er da heller ikke gennemtænke at aktions huset at de afmelder en våbentilladelse. Ved ikke hvordan det gør sig gældende hos lauritz, men hvis mindsteprisen ikke bliver opnået så er man vel ikke forpligtet til at sælge mere end hvis man har fået et uforpligtende bud på bilen hos en mekaniker? Og ergo er våbnet stadigt dit. Det kan selvfølgelig være at man skal betale et lille gebyr/salær til huset, men ligefrem at afgive varen kan jeg ikke forstille mig.

Ps Walnut så den godt på Lauritz, og havde midlerne været til det havde jeg også budt på den. For en fin skyder er det da blevet

train hard, fight easy



Man forpligter sig til, at Lauritzcom må køre 2 omgange med varen. Der er ikke noget, der hedder mindstepris, når varen skønnes at have en værdi på mindre end 50.000,-
Walnut



Okay dey må jeg indrømme, det vidste jeg ikke. går det da helt mere usikkert at handle med lauritz end jeg havde regnet med. Men nu står den da i det mindste stadig i et godt hjem

train hard, fight easy
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#35
Ja lidt af en historie. Igen tror jeg der er mange, som ikke engang gider at gentage deres egne oplevelser af samme art, da de de mere eller mindre har opgivet overfor lovgivningens forvirrende, tvetydige udfardigelse samt praksis.
Nar noget sa endeligt kan tolkes til brugerens fordel, valger myndighederne som regel det modsatte af primart 2 arsager. Hvorfor tage en chance som offenligt instans nar lonnen er den samme og chancen unodvendig. Generelt er politiet som varetager vabenregler til dagligt, ofte af indstilling, at private ikke burde have vaben i forste omgang, og har en indgroet holdning/behandling herefter.
Og sa skal man oven i hatten slas med. selvbestaltede "politifolk" med moralen "jeg ma godt, men du ma ikke" som bade jager, skytte og samler.
Alle peger fingre, lige indtil det en skonne dag rammer een selv. Ingen star sammen om fornuftig lovgivning samt ensartet administration, hvilket vel i sidste ende er til stor moro og i myndighedernes interesse.
En svag gruppe med slpid i, er altid nem at kontrollere. Desvarre har DK ikke baggrund eller kultur for an slags NRA, der ville kunne beskytte lovlydige personers ret til frihed og muligheder under ansvar.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#36
Det var mit held, at der tilsyneladende blev nølet i stor stil i Horsens. Jeg ringede til min lokale sherif en af de dage, hvor jeg ventede på svar fra Kolding. Han kunne se, at de ikke havde afmeldt den og kunne samtidig oplyse, "at det jo var en af dem til 800,-! Det ville så have været en merudgift yderligere.
Walnut
Svar
#37
1.De har pip i huen i Odense.de elsker åbenbart at gøre det svært for jæger og skytter.
2.Indlever aldrig noget til auktion.som man ikke kan tåle et tab på(især ikke Lauritz)

John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
John moses Browning er gud.
Lolland er ikke' fladt.
243win er det nye kal.16
Svar
#38
"pip i huen" Og sa kan politiet ikke fatte, at nogle "normale" mennesker, sommetider bliver nod til at overtrade loven lidt. Dette enten bevist eller ubevidst.Ja'he og sa er der vel dem der efterhanden helt har opgivet, men dem omtaler vi en anden gang ikke !

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#39
@ winman og 50GIJESS

I er squ så kloge at høre på at i kunne undvære hovedet [xx(] Det er da godt vi har jer til at fortælle os hvordan verden hænger sammen [B)]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#40
Lauritzcom fulgte proceduren, da de afmeldte eller forsøgte at afmelde mit våben. Det opleves ikke som noget problem, når våbnet bliver solgt.Anderledes stiller det sig, når man ikke får solgt eller selv vælger at købe.Det vil være en god idé, at Lauritz oplyser om denne procedure.Lauritzcom, i Kolding, må vel være lovmæssigt under pres, når man ikke i Horsens afmelder? Det er ikke rimeligt at pive, når man lider tab ved en auktion. Her hersker de frie markedsmekanismer, og dem bøjer jeg mig for.Derfor kan man selvfølgelig godt ærgre sig.
Man kunne ønske sig, at der kom et fælles fodslaw på våbenkontorerne i forhold til sagsbehandlingerne,men at kludderierne her skulle være demoraliserende på min måde at agere i forhold til loven på, har jeg svært ved at se.
Walnut
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)