Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Våbentilladelse i odense
#41
Ja Lani,
Vi ma vel vare lidt klogere i sidste ende, vi bidrager da i det mindste med meninger, man kan tage og fole pa ikke !
Maske du kunne fremkomme med noget brugbart ? Eller er du evt. den slags person, som tror pa, at hvis noget har varet forkert lange nok, sa bliver det til o'he rigtigt?
Forholdende ma vare perfekte pa dine kanter. Selvom jeg ogsa er udenlandsdanker, ma det vel vare tilladt og vare bekymret over de modbydelige forhold, som vabenbrugere/interesserede skal slas med til dagligt.
Hvem ved ! En skonne dag skal jeg maske nyde min pension I DK, og jeg vil ikke finde mig i den omtalte behandling, som ovrige pa siden har varet udsat for.
Sa vil jeg hellere bevidst overtrade lovgivningen, og i det mindste bevarer noget af selvrespekten, som igen burde vare en menneskeret i et ellers velfungerende demokrati.
Er det og vare "Negativ"
Med respekt.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#42
Grunden til at man i Odense beder om at få den originale tilladelse med fra sælger når køber skal registrere, er at de har erfaring for at de fleste aldrig indsender deres gamle tilladelse til destruktion når de bliver afmeldt med våbenet i edb systemet.

Det er en praktisk løsning på et problem, der ellers ville give en masse ekstra arbejde og administrativt bøvl, der er for så vidt ikke lovhjemmel til det, og hvis sælger nægter at medsende den, så kan politiet ikke gennemtvinge det.

Det man retteligt skulle gøre, var at sender bøder ud til alle der ikke indsender deres gamle ugyldige tilladelse når de har solgt våbnet, men det har våbensektionen ikke resourser til, derfor denne løsning.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#43
@LANI,

Det kan da fint være at Odense Politi's våbenkontor vælger at opfatte det som en "lavpraktisk løsning" på et administrativt problem, men det holder IKKE en meter!!!

Proceduren og tidsrækkefølgen for et LOVLIGT salg/overdragelse af et våben fra sælger til køber ER:

1) Køber og sælger aftalere handlen, evt. dokumenterer den med slutseddel (Det KUNNE jo være en Drilling til 120.000,-)
2) Køber ansøger om tilladelse til våbnet, til hjælp for processen kan han aflevere en kopi af den originale tilladelse, så alle detaljer/oplysninger overføres så korrekt som muligt.
3) Politiet behandler ansøgningen, og fremsender den nye tilladelse til køberen.
4) i det tidsrum hvor punkt 2 og 3 pågår har sælger stadig våbnet OG HAR DERFOR BRUG FOR DEN ORIGINALE TILLADELSE!!!!!!!
5) Køber modtager sin tilladelse og kan afhente sit våben.
6) Sælgers tilladelse Skal afleveres til politiet, eller sælger skal meddele til politiet at tilladelsen ikke længere er nødvendig, og kan så destruere den.
Det faktum at proceduren kan medføre at der i en periode eksisterer to tilladelser til våbnet, kan IKKE være borgernes problem, det er den udstedende myndigheds problem, og udstederen må håndtere problemet med at få slettet den gamle tilladelse.
(Hvis det kræver en henvendelse fra udstederen, på baggrund af en kontrol i våbenregistret, så er det bare fast arbejde for våbenkontoret.) Det er IKKE et sundt administrativt princip at en indviklet og utidssvarende registrering af borgeres ejendom skal være borgerne til besvær, men det er desværre næsten altid tilfældet i et så over-reguleret samfund som det danske.

@Lassescout... Hvis vi allesammen bare hopper over hvor gærdet er lavest og føjer skrankepaverne i deres ideer om hvordan der skal "administereres" så hjælper vi med til at hælde sæbe på glidebanen mod at samfundets dynamik og vitalitet kvæles i administration, formynderi og unødvendig (dårlig) administration.

Det er faktisk enhver borger pligt at gøre opmærksom på enhver form (nok så uskyldig og "praktisk") for "tilretning" af administrativ praksis fra myndighedernes side....

Et meget fint eksempel der lige har være oppe, er de sociale myndigheders totalt rets-stridige registrering af bistands-klienters politiske tilhørsforhold...
Der undskylder kommunernes sagsbehandlere sig også med at "det var bare en praktisk foranstaltning" og at "de havde slet ikke tænkt på at det kunne stride mod register-lovgivningen og retssikkerheden"

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#44
Hvis den originale tilladelse skal sendes nogen som helst steder...

- Tag kontakt til din egen politikreds, og informér dem om hvad du er blevet bedt om.!
- Tag en kopi til dig selv, og markér den "KOPI"
- Send så originalen DIREKTE TIL DEN POLITIKREDS SOM SÆLGER ANSØGER OM RIFFELTILLADELSE I.!!!

Man har IKKE brug for at få sit CPR-Nummer (som står på tilladelsen) ud og flagre hos gud og hver mand.

Mange siger godt nok at man ikke kan bruge et CPR-Nummer til noget som helst.
Men prøv at gå ind på kommunen og få et nyt CPR-Nummer bevis - de kræver kun at man kender SPR-Nummeret. Beviset udstedes mens man venter og koster 50kr.

Så har du adressen. (hvis du ikke kender den)

Så gå til posthuset og meld "Midlertidig flytning" omkring et månedsskifte for at få breve/pakker omdirigeret.
Her kræver de adresse og CPR-Nummer (ingen billed ID)

Med lidt held ligger der et brev fra banken.

Kontakt banken og bed om nyt NEM-ID...

Identitetstyveri er et stadigt stigende problem.!!! Og mange af sagerne starter stadig med det skide CPR-Nummer.!

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#45
Citat:quote:

Det kan da fint være at Odense Politi's våbenkontor vælger at opfatte det som en "lavpraktisk løsning" på et administrativt problem, men det holder IKKE en meter!!!

Proceduren og tidsrækkefølgen for et LOVLIGT salg/overdragelse af et våben fra sælger til køber ER:

1) Køber og sælger aftalere handlen, evt. dokumenterer den med slutseddel (Det KUNNE jo være en Drilling til 120.000,-)
2) Køber ansøger om tilladelse til våbnet, til hjælp for processen kan han aflevere en kopi af den originale tilladelse, så alle detaljer/oplysninger overføres så korrekt som muligt.
3) Politiet behandler ansøgningen, og fremsender den nye tilladelse til køberen.
4) i det tidsrum hvor punkt 2 og 3 pågår har sælger stadig våbnet OG HAR DERFOR BRUG FOR DEN ORIGINALE TILLADELSE!!!!!!!
5) Køber modtager sin tilladelse og kan afhente sit våben.
6) Sælgers tilladelse Skal afleveres til politiet, eller sælger skal meddele til politiet at tilladelsen ikke længere er nødvendig, og kan så destruere den.
Det faktum at proceduren kan medføre at der i en periode eksisterer to tilladelser til våbnet, kan IKKE være borgernes problem, det er den udstedende myndigheds problem, og udstederen må håndtere problemet med at få slettet den gamle tilladelse.
(Hvis det kræver en henvendelse fra udstederen, på baggrund af en kontrol i våbenregistret, så er det bare fast arbejde for våbenkontoret.) Det er IKKE et sundt administrativt princip at en indviklet og utidssvarende registrering af borgeres ejendom skal være borgerne til besvær, men det er desværre næsten altid tilfældet i et så over-reguleret samfund som det danske.

@Lassescout... Hvis vi allesammen bare hopper over hvor gærdet er lavest og føjer skrankepaverne i deres ideer om hvordan der skal "administereres" så hjælper vi med til at hælde sæbe på glidebanen mod at samfundets dynamik og vitalitet kvæles i administration, formynderi og unødvendig (dårlig) administration.

Det er faktisk enhver borger pligt at gøre opmærksom på enhver form (nok så uskyldig og "praktisk") for "tilretning" af administrativ praksis fra myndighedernes side....

Et meget fint eksempel der lige har være oppe, er de sociale myndigheders totalt rets-stridige registrering af bistands-klienters politiske tilhørsforhold...
Der undskylder kommunernes sagsbehandlere sig også med at "det var bare en praktisk foranstaltning" og at "de havde slet ikke tænkt på at det kunne stride mod register-lovgivningen og retssikkerheden"



rolig nu dravis, jeg har aldrig sagt at jeg bifalder metoden, jeg oplyser blot om baggrunden for proceduren [Big Grin]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#46
Og jeg spørger så stille ud i lokalet, hvad det koster at få en ny original tilladelse, hvis man har mistet den oprindelige?
Det er jo før sket at ting er blevet væk .... eller på tragisk vis er blevet vasket til ukendelighed i vaskemaskinen.
Jeg ønsker på ingen måde at opfordre til ulovligheder, det kunne bare være interessant at vide ....

/Stanton
/Stanton
Svar
#47
200 Kr.

Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)