Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
tilpasning af Kolbekappe
#1
jeg har lige købt en kolpekappe til mit jagtgevær og det er 25 mm x 8 mm for stort, forretningen siger at det bare skal slibes til. kan dette være rigtigt og findes der ikke kolbekapper i L 125mm x B 42mm som standart. jeg er ikke lige den store mester med en båndsliber derfor vil jeg lige høre inden jeg går i gang
Svar
#2
Hej,

det er ganske normalt at der skal foretages en eller anden form for tilpasning, men måske ikke altid lige de mål du nævner.

Så vidt jeg ved er det ligeledes ganske normal procedure at slibe materialet væk.
Man kan med fordel anvende et enkelt lag tape rundt om kolben som indikator/beskyttelse og herefter slibe kappemateriale væk på en eller anden form for slibemaskine. Når man så når ned til tapen skal man til at passe på......[Big Grin][Big Grin]

Jeg vil dog stadig mene man i langt de fleste tilfælde er nødt til at slibe både kappe og kolbe samtidigt.

Selv har jeg en gammel nordfynsk kanon stående der dog på et eller andet tidspunkt et sted i USA har fået eftermonteret en anden bagkappe.
Dette er gjort til perfektion og uden at skæftet og lakken herpå har været bearbejdet.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
Puf, den magiske drage.........ud over Møn´s klint. Så kan den lære det.......
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#3
Hej, da jeg skulle have forlænget kolben på min gamle haglspreder, købte jeg et sort stykke i plastic, som var på overmål, men skruehullerne passede. Jeg monterede det og med en syl ridsede jeg rundt på plasticstykket med kolben som anlæg, derefter afmonterede jeg det igen og sleb stykket på en båndpudser, resultatet blev acceptabelt for en gammel haglspreder. Det er klart at mere omhu bør tages i agt, hvis vi taler om meget værdifulde våben.

Lasse
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)