Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål til jagtloven
#1
Hej -

Jagtloven skriver i §18 (tror jeg) at man skal have minimum 1ha før man må drive jagt, dette er så kun ejeren og dennes husstand og dem der har brugsret.
Hvis man vil leje det ud eller lign. så skal der være 5ha.

Nu kender jeg en der har et sommerhus med 2-3ha super jord til. Han går ikke selv på jagt.

Hvis jeg nu låner huset af ham, så får jeg vel automatisk brugsretten ikke? Og må jeg så gå på jagt der? (ejeren siger det er ok med ham)

Håber i kan hjælpe.

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#2
Nej
Den går ikke.
Der skal være over 5 hektar.

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Nå det var ærgerligt.
Så må vi hellere lade være, eller tage en snak med naboerne og se om vi kan rage 5ha sammen Smile

Tak.

-
Michael Hansen
Suppejægeren
-
Michael Hansen
Suppejægeren
Svar
#4
og de fleste sommerhus områder bliver vist betegnet som bebyggelse så da skal du længere væk

train hard, fight easy
Hard work doesn't guarantee success, but no work guarantees failure..
Svar
#5
Så vidt jeg erindrer må der ikke jages 500 m fra byzone...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
"§ 19. Der må ikke under jagt afgives skud inden for en afstand af 50 m fra beboelsesbygninger, medmindre der foreligger samtykke fra beboeren.
Stk. 2. På fiskeriterritoriet må der ikke drives jagt inden for en afstand af 100 m fra arealer, der har status som sommerhusområde, og 500 m fra arealer, der har status som byzone."

Mvh
Karsten
Svar
#7
Jeg genbruger lige din tråd, da vi kom op og diskuter havjagt i denne weekend. Min landkrappe af en jagtmakker, mener at de hastigheds grænser, der glæder for motorbådsjagt, kun glæder for traditionelle havjagtsbåde og ikke for de fiskeskuder, der bruges til kutterjagt.

Så spørgsmålet er; må man drive jagt fra kuttere der kan skyde mere end de 9,7 knob der er max for de traditionelle småbåde?

pft

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#8
Nej. Her er teksten fra den gældende bekendtgørelse om jagtmåder og jagtredskaber. Den skelner ikke mellem store og små både.
Citat:quote:

§ 9. Til jagt må ikke benyttes motordrevet fartøj, der kan fremføres med en hastighed på mere end 18 km/t (ca. 9,7 knob). Under jagtudøvelsen må fartøjet kun fremføres med højst 5 km/t (ca. 2,7 knob).


Venlig hilsen Lasse,DTAP
...Buy the best and cry only once.
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#9
Hej Lasse

Den tekst har jeg læst op for ham. Han er stadig sikker i sin sag.
Hvis det forholder sig som du og jeg er enige om, tror jeg ikke at der er ret mange kuttere der kan bruges lovligt til havjagt.
Derfor kan jeg godt se hvor han vil hen med det. Men jeg mangler at finde noget lovtekst der understøtter hans fortolkning.

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar
#10
Øhh, der er ikke noget, der understøtter hans udlægning. Lovteksten er jo rimelig klar! Hvis båden/skibet/plimsolleren/kutteren kan sejle mere end 9,7 knob, må den ikke bruges til jagt. Hvis der så er skippere på kuttere som kan sejle mere end det tilladte alligevel tager folk med på jagt, ja så har de et problem.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#11
Kan man ikke plombere sig frem, til en løsning ? altså en hastighedsbegrænsning.
mvh
Svar
#12
Jo det kan man godt, plomberingen skal da være af sådan type der ikke umiddelbart kan fjernes uden brug af værktøj.

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#13
Hej Santo - jo det er nemt nok på småbåde, men ved ikke hvordan man plombere en stor led diesel makrel i en fiskekutter.

@Panthera – syntes nu ikke det ”kun” er skipperen skyld. Jægeren er vel også ansvarlig for hvorledes han/hun driver sin jagt.
Uden at have en masse forstand på kuttere vil jeg gætte på at "§ 19” stækker en kæp i hjulet på stort set alt kutterjagt. Det er sku da sært!! At vi har en jagtform som per definition er ulovlig

[center]Fattigdom - det er en sindstilstand

Hvis man leger med tis så brænder man i sengen!!![/center]
[center]Fattigdom - det er en sindstilstand
[/center]

[center]
Socialdekrat - Moderne nordisk udtryk for rockerrelateret skattesnyder
[/center]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)