Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Anschutz 1515-1516 22 mag
#1
Er blevet tilbudt en Anschutz 1515-1516 22 mag monteret med noname kikkert. Den ser ud til at være i fin stand, mn jeg har intet begreb om hvad jeg skal byde.

Hvad skal jeg byde???
Svar
#2
Jeg fik en fin brugt fra Tyskland. Inkl. fragt kostede den under 2.000,- kr. Synes dog det er svært at finde dem brugt under 3500 kr... Men kan jo være jeg bare har kigget de forkerte steder...

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#3
Havde en .22 magnum for en del år siden.
Den skød fint med magnum patroner, men kunne ikke ramme en ladeport med almindelige salon patroner i - bare så du ikke tror, at du hermed har en, der kan det hele (uden at have prøveskudt den)!
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Leo

Havde en .22 magnum for en del år siden.
Den skød fint med magnum patroner, men kunne ikke ramme en ladeport med almindelige salon patroner i - bare så du ikke tror, at du hermed har en, der kan det hele (uden at have prøveskudt den)!



Det var dog det dummeste jeg har hørt længe. Det er jo 2 forskellige hylsterdiameter og kugle diameter. Selvfølgelig kan den ikke skyde godt med en forkert patron.
Hvad havde du regnet med [:0][:0][:0]

mvh
Svar
#5
Må give F-body helt ret !!!

Hvordan kan nogen ( Leo ) tro at man kan skyde med 2 forskellige hylster og kugle diameter i den samme riffel ???

Har selv en Marlin .22 magnum og den er jeg meget glad for skyder fint og presis til de ræve jeg er ude efter.

Mvh. Rimfire hunter
Svar
#6
Desværre har jeg hørt det samme omkring .22LR og .22Magnum mange gange..

det er åbenbart en udbredt misforståelse at man "også kan bruge .22LR i en .22Magnum."

Det er naturligvis forkert.

.22Magnum har .224 kuglediameter, og er ikke som .22LR med "beveled base" projektil, hvor projektilet er indsnævret i den bageste del, således at hylstret er ca. samme udvendig diameter som kuglen.

.22Magnum hylstret er således lidt kraftigere i godset og har en noget større udvendig diameter, ligesom randen er større og kraftigere.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#7
Okay, jeg skal forsøge at forklare mig - selvom den kan blive vanskelig at trække helt i land!
Det var faktisk en riffel min far købte for 25-30 år siden i en velrenomeret vestjysk våbenforretning med den forklaring, at den kunne håndtere det hele. Riflen blev handlet tilbage få år senere og jeg har egentlig ikke interesseret mig for den kaliber siden, men det ændrer naturligvis ikke på, at jeg burde have sat mig ind i tingene i mellemtiden.
Beklager, men jeg er faktisk først blevet klar over årsagen nu.
Svar
#8
Jeg prøver at generobre tråden....Forslag til pris??
Svar
#9
"noname" kikkert = 0,- kr..

Riffel : Byd 1600,- hvis den er i god stand, så kan i starte der...

(Jeg er jo jyde ....[:I])

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)