Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fornyelse af tilladelse til halvaut. 22lr
#1
En beskendt spurgte mig om jeg vidste noget til dette. Om det stadig er muligt at forny sin tilladelse til en halvautomat 22lr? Eller skal man have den plomberet nu??

//

Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Svar
#2
Det kommer an på hvad du skal bruge den til. Hvis du vil anvende den til almindelig jagt på dansk grund skal den plomberes således at den ikke kan indeholde mere end 2 patroner dvs. 1 i kammer og 1 i magasin. Bemærk iøvrigt at kravet til denne plombering er at svejse eller nitte magasinet fast, så hvis du f.eks. senere vil bruge den i lande hvor der gælder andre regler er våbenet praktisk talt ødelagt.

Hvis du udelukkende vil anvende den i udlandet hvor dansk lov som bekendt ikke gælder kan du få den som u-plomberet. Dette vil dog så betyde at hvis du en dag vil anvende den til jagt i Danamark, ja så skal den igennem "destruktions møllen" (plombering).

Til regulering af råger må du også anvende den u-plomberet, her er der dog rygter om at politiet kan kræve dokumentation for at du har brug for en u-plomberet salonriffel. Dette har jeg dog ikke set nogen steder i våbenloven, og bør derfor efter min mening tages med et gran salt.

Der er også flere historier om politimestre der konsekvent nægter tilladelse uanset hvad du vil anvende den til, og kræver at den bliver plomberet eller destrueret. Dette må være fordi de ikke er inde i reglerne. da der jo er visse tilfælde hvor den ikke behøves at blive "ødelagt" (plomberet).
Svar
#3
Tak for svaret!

Det med plombering, kan det ikke blive et problem når gøbben har rør-magasin?!

/Martin

Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Einstein er død - Freud er død - og jeg har det heller ikke for godt.
Svar
#4
Det må kan laves som på pumpguns haglspreder,en "blomsterpind"
i rørmagsinet så skulle det være på plads.

mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
mvh H.C
-------------
Hva Ka,Baikal Ka.
Svar
#5
der er ikke nogle problemer med at få tilladelse til er halvauto
så længe den bruges til regulering (feks råger)

Hilsen:
Hatting

Be aware of the man with only "one" riffel
man er vel jysk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#6
Her må jeg lige bryde ind.

I henseende halvautomatiske salonrifler er der så forskellige regler i de forskellige politikredse at det skriger til himlen[}Smile].

Nogen steder skal man aflevere en kopi af jagtleje kontrakten hvorpå der skal stå specifikt at der er en rågekoloni hvori der må drives jagt. Ja, det er sku ikke engang løgn!!

Andre steder har man en sund og fornuftig indstilling til en ansøger der siger han skal bruge kanonen til regulering f.eks i forbindelse med at en jagtforening afholder et par fælles rågejagter. Hvorfor man giver manden sin tilladelse på hans ord.

Man kan helt enkelt blive så forbandet træt af at lovens ord generelt tolkes så forskelligt fra kreds til kreds.

/Gammeltoft

Shoot low, they might be crawling !!!!
Puf, den magiske drage.........ud over Møn´s klint. Så kan den lære det.......
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)