Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Skæfteolie
#1
På et tidspunkt var der et par stykker der var så venlige at oplyse en opskrift på skæfteolie som bla indholdt Alkanarod (tror jeg det hedder) men hvor i alverden køber jeg dette mirakelmiddel. Nu har jeg stort set været i alle de forretninger som efter min bedste overbevisning burde have sådan noget incl. en møbelsnedker (ved jeg ikke lige hvorfor men man må prøve jo) og 4 forskellige Matas men uden held.
Please help. Jeg nægter at give op, jeg vil lave det selv.
Vær meget specifik hvor i købte det jeg kører gerne efter det.
Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#2
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

På et tidspunkt var der et par stykker der var så venlige at oplyse en opskrift på skæfteolie som bla indholdt Alkanarod (tror jeg det hedder) men hvor i alverden køber jeg dette mirakelmiddel. Nu har jeg stort set været i alle de forretninger som efter min bedste overbevisning burde have sådan noget incl. en møbelsnedker (ved jeg ikke lige hvorfor men man må prøve jo) og 4 forskellige Matas men uden held.
Please help. Jeg nægter at give op, jeg vil lave det selv.
Vær meget specifik hvor i købte det jeg kører gerne efter det.
Be cool... Or put on some more clothes



Den lokale Matas kan tage det hjem.
Jeg fik 200 gram for ca. 50 kroner....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Ok! Det vil så sige at det er noget der skal bestilles hjem. Jeg tager straks fat i Matas og får bestilt noget. Det er bare sjovt. Alle de Matasforretninger jeg har besøgt stod som lamslåede da jeg nævnte det og ingen tilbød at undersøge eller bestille. Jeg prøver igen.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#4
Ulske

Hvis det ikke går med Matas:
http://www.peterdyson.co.uk/
http://www.chambersgunmakers.co.uk/ultra.htm

De har lidt af hvert. f.eks Silver pads til rimelige penge.

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Ok! Det vil så sige at det er noget der skal bestilles hjem. Jeg tager straks fat i Matas og får bestilt noget. Det er bare sjovt. Alle de Matasforretninger jeg har besøgt stod som lamslåede da jeg nævnte det og ingen tilbød at undersøge eller bestille. Jeg prøver igen.

Be cool... Or put on some more clothes



Ring til Lars Juliussen i MAtas i Søndergade i Vejle.
Han ved hvad det er for noget. Han bestilte til mig.
Du skal bare sige, at du har snakket med Rex - så ved han hvad det er...

vh ran

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#6
Jeg har idag bestilt 200g hos matas i Næstved. Nu må vi så se om det er noget de kan skaffe for ekspedienten anede ikke hvad jeg talte om [V] Jeg er spændt på om hun kan finde ud af at ringe rundt og skaffe det i de andre Matasforretninger. [Smile]

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#7
Hva er det der for noget "rod", og hva ka det ?
-Og hva ska det blandes med for at blive til en god skæfteolie?

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#8
Tak Förster!
Desuden var der også en der udtalte sig meget lignende om Rolls Royce i hedengangne tider (overcomplicated junk), og se hvad en sådan koster idag......
Meeeeen........ hvis en R-93 om 70 år er ligeså meget værd, vil jeg opbløde min superfede kaninskinds russerhue, til søbemad, i 3 liter vodka, og æde det....!

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#9
sorry, sorryyyyy, for helvede!
-Ka godt se at der ansetsteds eksisterer et emne om b.....[B)][Sad][V]
-Er oss' lige blevet ædru........

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar
#10
<jeg har nu været nødsaget til at købe skæfteolie færdigblandet da Matas ikke kunne skaffe roden[Sad] Øv bøv

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

<jeg har nu været nødsaget til at købe skæfteolie færdigblandet da Matas ikke kunne skaffe roden[Sad] Øv bøv

Be cool... Or put on some more clothes



Så har du ikke prøvet matas i søndergade i Vejle.....(nummeret kan du fine på krak.dk)
De bestiller det hos en eller anden leverandør af "alternative" midler. Men det er et lidt specielt produkt, så hvis du har haft fat i en af parfume pigerne, er det meget tænkeligt, at hun ikke aner hvad du snakker om....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

<jeg har nu været nødsaget til at købe skæfteolie færdigblandet da Matas ikke kunne skaffe roden[Sad] Øv bøv

Be cool... Or put on some more clothes



Så har du vist haft fat i en sløv ekspedient, eftersom de bestilte det hjem til mig for et lille års tid siden !!. Jeg tror jeg har noget alkanorod tilbage som ligger og flyder et eller andet sted du kan få af.

mvh.
Steen
Svar
#13
Hej Ulske

Ifølge Helsenyt.com

ALCANAROD (Alkánna tinctória)
Anvendelse
Alkanarod har ingen medicinske indikationer og bruges kun som et farvemiddel, især i kosmetik. Planten giver rødbrune farvenuancer.

Øvrig info.

De viste produkter forhandles af helsekostbranchens specialvareforretninger, Matas materialisterne, Helsekostforretninger og apoteker.

Forekomst: Middelhavsområdet, Ungarn, Lilleasien, Indien.
Så hvis din matas ikke kan klare opgaven, så prøv evt et apotek.

Hilsen

Frederik
PS tak for sidst, en kølig men dejlig tur

24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
24 beers in a case, 24 hours a day, coincidence?? I think not!
Paul Newman
Svar
#14
Det forstår jeg ikke, har da lige købt det igennem Matas ?????
Svar
#15
Hvilken Matas for nu har jeg spurgt 3 forskellige forretninger og de kan/ville ikke skaffe det. Den ene var pga. mængden og den anden anede ikke hvad det var og den sidste var slet ikkek til at snakke med og sagde bare det har vi ikke.

Fasan: Selv tak. Og jeg vil prøve apoteket, men nu har jeg godt nok lige købt skæteolie færdigblandet så der går lige lidt inden jeg tager udfordringen op igen.

Be cool... Or put on some more clothes
Be cool... Or put on some more clothes...
Jagt på vandet er livet.
Svar
#16
Matas i Sct. Jørgens Park, Næstved bestilte det hjem til mig.

Mvh.
Steen
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by Ulske

Hvilken Matas for nu har jeg spurgt 3 forskellige forretninger og de kan/ville ikke skaffe det. Den ene var pga. mængden og den anden anede ikke hvad det var og den sidste var slet ikkek til at snakke med og sagde bare det har vi ikke.

Fasan: Selv tak. Og jeg vil prøve apoteket, men nu har jeg godt nok lige købt skæteolie færdigblandet så der går lige lidt inden jeg tager udfordringen op igen.

Be cool... Or put on some more clothes



Når nu du kun skal bruge 10 gram til en flaske skæfteolie, skal du nok forvente at købe ind til en hel tønde...men det betyder ikke så meget. Prisen for 200 gram var ca. 30 kroner og så kostede det vist en 20´er at få det afvejet fra leverandøren [Big Grin]....godt en 50´er i alt - og så er der til 20 liter olie....

.....når bare man har nok penge og krudt.....så går det ikke aldrig helt galt :-)

Favourite Quote: Vi løser ikke vore problemer ved at tænke på samme måde, som da vi skabte dem.....(Albert Einstein)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#18
jeg er ved at give mit skæfte den helt store tur. og skal i den forbindelse bruge noget skæfteolie. jeg er blevet hooked på at lave den selv.............MEN

Nu har jeg de prøvet de lokale matas butikker, de står og måber når jeg siger Alkanarod...........!

er der ikke en her i forum der har noget i overskud ? jeg kan se at det købes i større mængder, så mon ikke der er en der har 10 gram i overskud.

nævn en pris så finder vi ud af et og andet.

Lauge

Kun døde fisk flyder med strømmen !
Kun døde fisk flyder med strømmen !
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by Lauge

jeg er ved at give mit skæfte den helt store tur. og skal i den forbindelse bruge noget skæfteolie. jeg er blevet hooked på at lave den selv.............MEN

Nu har jeg de prøvet de lokale matas butikker, de står og måber når jeg siger Alkanarod...........!

er der ikke en her i forum der har noget i overskud ? jeg kan se at det købes i større mængder, så mon ikke der er en der har 10 gram i overskud.

nævn en pris så finder vi ud af et og andet.

Lauge

Kun døde fisk flyder med strømmen !



Hvis du sender mig en PM med din adresse, skal du fluks få en slat.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#20
Min kone er uddannet materialist, hun mener de skal på bænken eller over og sidde ved kassen i Aldi (ikke for at forkleine Aldi folk)

Det er vist noget i retning af en erstatning for Henna-farve.
I Matas skal de bare bestille det der hvor de får andre alternative stumper fra......

Har selv købt det i Matas i Asnæs, men det kan købes i ALLE helsekost og naturprodukthandler[8D] F.eks her:
http://www.krydderurtehaven.dk/

Kan også bruges til Tyrkere og læbepomade:http://www.kslab.ksla.se/Brondegaard/amneskatalog/pdffiler/A/alkannarod.pdf[:D][:D]

Her er recepten (lånt):http://www.bulletsandbrass.dk/additional.htm
http://www.helsenyt.com/frame.cfm/cms/id...8/menu=20/

Her er det beskrevet tidligere:http://www.riffeljagt.com/forum/code/post.asp?method=ReplyQuote&REPLY_ID=9515&TOPIC_ID=404&FORUM_ID=8

Ellers må du skrive til mig og få [Wink] lidt. Har ekstrakt stående.
Vegetabilsk terpentin stinker ad H til, + det er dyrt.

Jeg har selv prøvet det... og købt en ½ liter Schaftol i mørk farve til 200.-. Det er jeg glad for ..http://www.schaftol.de/

Husk at Google også kan være din fjende [Wink]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)