Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
1år + for ulovlige våben
#1
http://www.tv2fyn.dk/article/334499:Stra...for-vaaben

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#2
Hvilke tider, hvilke skikke !

1 år og 3 måneder for et dobbeltløbet haglgevær og en salonriffel ??? Den slags flød uregistrerede rundt i hvertandet hjem da jeg var en lille tyk dreng. Mon samfundet er blevet et bedre og mere sikkert sted efter denne dom ?

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Nej, men ulovlige våben er ikke rat at have i samfundet, og laver han ballade med det er det et trin til skærpelse af våbenloven igen igen!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#4
Linket fra artiklen:
"Han havde en mindre reststraf, som også blev udløst i forbindelse med dommen og han er tidligere dømt for overtrædelse af våbenloven, oplyser anklagemyndigheden."

Gad vide hvor mange gange han skal ind at sidde, før han lærer det?

Mvh. Loft
Svar
#5
Jeg kender til en englænder der absolut skulle tæve sin kone, også da hun blev ekskonen.. Ekskonens venner (hvoraf nogle var eks. SAS folk) ville gerne hjælpe, så de tog ham på fersk gerning og klippede en finger af med en grensaks... så fortalte de ham på simpelt engelsk at han ville miste en finger hver gang han tævede ekskonen....

han stoppede først da de nåede til tommelfingeren på den ene hånd[:0][:0][:0][xx(] Nu har han kun 5 fingre tilbage ... lillefingeren røg nemlig også på den anden hånd...[xx(][V]

Jo... nogen er LÆNGE om at tage ved lære....[V] Eller bare helt ufatteligt dumme...

Grunden til at jeg kender den historie er at jeg kender ekskonen....

Som mine unger siger: ind at brumme med de dumme...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by LOFT

Gad vide hvor mange gange han skal ind at sidde, før han lærer det?

Præcis og det er nok det man skal ha' med i sine overvejelser hvis man syntes at dommen er lidt hård. Det er en 2.-gangsforseelse for samme lovovertrædelse.
Uden at vide hvor meget han havde tilbage af den tidligere straf, lyder det faktisk som om at han er sluppet"billigt".

@LasseScout - der er vel forskel på om våbnene "ligger og flyder" hos ham her
[Image: letland-faerdig.jpg]

eller hos geniet her
[Image: 2417668-devils-choice-mc-danmark.jpg]

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#7
Helt enig ID. Jeg ved da heller intet om hvad det er for en klovn der er dømt. Måske ligner han mere den sidste end den første af dine flotte eksemplarer [Big Grin]

Kan bare huske en tid, hvor det mest problematiske ved at eje en uregistreret US carabin var, at det var vanskeligt at købe patroner til den. Hvad jeg har set for 20-30 år siden af uregistrerede tyskerrifler, US carabiner og 1911 Colt .45 pistoler er ikke småting. Men de var ikke særlig højt i kurs, netop fordi folk ikke kunne tage dem med på skydebaner, jagt eller skaffe ammunition. Så det var bare noget man trak på skuldrene af og ignorerede. Det meste af det jeg har set, er sikkert røget i smelteovnen ved de frit lejde aktioner der har været.

Så det er ikke fordi jeg har nogen særlig sympati med den dømte, jeg undres bare over forskellen på et skuldertræk dengang, og en dom på over et år i skyggen nu.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Citat:quote:

....................jeg undres bare over forskellen på et skuldertræk dengang, og en dom på over et år i skyggen nu.

Nye tider, nye tider Lasse - verden er gået af lave.........

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

....................jeg undres bare over forskellen på et skuldertræk dengang, og en dom på over et år i skyggen nu.

Nye tider, nye tider Lasse - verden er gået af lave.........

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]



112% enig [B)]

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#10
Nææhh "Verden er ikke gået af lave"

Der er bare blevet for mange af de livsforskrækkede forstads-husmødre, og de stemmer på alle dem der lover "tryghed" og "lov og orden" og "strengere straffe"[^] Levebrøds-politikerne tager imod med kyshånd og laver makværks-lovgivning der allermest er indrettet til at få det til at se ud som om de gør noget virkeligt effektivt ved dem der forstyrrer "trygheden"

Intet af det virker på dem der alligevel føler sig sat helt udenfor det "trygheds-narkoman-samfund"[xx(]
Det gælder rockere, indvandrerbander, bistandsnassere, svindlere og alle de halvsmarte typer der konsekvent udnytter, snyder og bedrager sig frem.
Mange af de "klienter" min hustru møder på sit job er overbeviste om at alt hvad de får at se af nyheder er manipuleret, at "nogen" styrer både politi, presse, politikere og de kommunale myndigheder, men mærkeligt nok henter de det hele ukritisk på internettet[Wink][xx(]

Set i forhold til den reelle kriminalitet, som ikke har været stigende i DK siden 70'erne, tværtimod, så er alle disse "stramninger" og lovpakker mod rockere, terror og knivvold, i realiteten baseret alene på frygten for kriminalitet[xx(]
Det at man konstant strammer op på lovgivning, baseret alene på "folkets" frygt, er en særdeles bekymrende udvikling for friheden og demokratiet i DK!!!!!!

F.eks. kan man direkte hos Danmarks Statistik se at antallet af domme for overtrædelse af våbenloven, med mindre udsving har været stort set konstant siden 2007 og ligger gennemsnitligt på ca 1600 pr. kvartal.

Dette er ALLE overtrædelser af våbenloven, ikke kun skydevåben...
Så selvom loven er blevet "skærpet" betyder det altså ikke at flere bliver dømt for at overtræde loven.. eller færre, så rent logisk må man konkludere at stramningerne INGEN virkning har...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Set i forhold til den reelle kriminalitet, som ikke har været stigende i DK siden 70'erne, tværtimod, så er alle disse "stramninger" og lovpakker mod rockere, terror og knivvold, i realiteten baseret alene på frygten for kriminalitet[xx(]
Det at man konstant strammer op på lovgivning, baseret alene på "folkets" frygt, er en særdeles bekymrende udvikling for friheden og demokratiet i DK!!!!!!

Ikke fordi jeg er vildt uenig med dig, men det er en lidt frisk konklusion - kriminaliteten kunne jo rent faktisk være stagneret p.g.a. stramningerne (ikke at jeg tror det).

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#12
Uanset om vi synes at loven om blyhagl, lyddæmpere, opbevaring af projektiler, krudt, messing eller knive er ude af proportioner, så er vi forbandet nød til at overholde gældende lovgivning om ikke for andet så for at få fred.

I dette tilfælde et riflet våben og genganger, så burde knolden kende våben loven på indeværende tidspunkt. Hvad glæde kan man have af et våben man ikke kan bruge og eje med god samvittighed, måske bruge i tilfælde af et hjemmerøveri – u..uha[:o)]

Når det er sagt - det der tænder mig virkelig af er, når etaten indfører stramninger ad administrativ vej og uanset de foreliggende omstændigheder idømmer en bøde på over 4,000 kr. for ikke at have fornyet sit jagttegn – en rykker med årsag og konsekvens burde være mere passende/humant, så vedkommende kan få tingene bragt i orden. Det grænser til chikane.

have en god og rolig dag

Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#13
Citat:quote:

Jeg kender til en englænder der absolut skulle tæve sin kone, også da hun blev ekskonen.. Ekskonens venner (hvoraf nogle var eks. SAS folk) ville gerne hjælpe, så de tog ham på fersk gerning og klippede en finger af med en grensaks... så fortalte de ham på simpelt engelsk at han ville miste en finger hver gang han tævede ekskonen....

han stoppede først da de nåede til tommelfingeren på den ene hånd Nu har han kun 5 fingre tilbage ... lillefingeren røg nemlig også på den anden hånd...

Jo... nogen er LÆNGE om at tage ved lære.... Eller bare helt ufatteligt dumme...

Grunden til at jeg kender den historie er at jeg kender ekskonen....Som mine unger siger: ind at brumme med de dumme...



..... Dueeeh,Dravis-hvor mange fingre har du....???[}Smile][}Smile][}Smile][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Ja, man skærper lovene og straffene meget i disse år, derefter bliver politikerne overraskede over at de løber tør for kapacitet i fængslerne. Det løses så ved at give nemmere og tidligere adgang til prøveløsladelse [:o)]

http://i.pol.dk/politik/ECE1293989/fanger-skal-ud-for-at-faa-plads-til-nye/

Et bemærkelsesværdigt og "underholdende" paradoks.

Mvh.
Anders
Svar
#15
Jae..........

Ind at brumme med de dumme......

Nu kunne jeg jo godt tilføje en lang historie om den tredelte magt i et demokratisk samfund - men det er vel unødvendigt.

Når bander render rundt og skyder efter hinanden efter forgodt befindende og når vi hører om det ene hjemmerøveri efter det andet, når Brevik og div. amerikanere og finner går amok på skoler osv. og når snigskytter skyder mennesker på parkeringspladser osv. så går politikerne i panik[8)]

Ikke fordi jeg har så meget til overs for de "mennesker" som skyder efter hinanden, men jeg ville da nødigt at de brugte mine våben[xx(]

Hvis man ligge inde med uregistrerede våben idag, er det måske fordi melet i ens pose er urent, for ellers kunne man jo bare have de våben man havde lov til. Kan man ikke få lov er der sikkert også en grund til det.

Selvfølgelig er der ting som jeg synes er urimelige, men jeg er generelt glad for Danmark og vores lovgivning (ellers kunne jeg jo bare emigrere).

Jeg føler at jeg bliver vist en tillid når jeg modtager en våbentilladelse - og ja - så ind og brumme med de dumme [Wink]

Gode kugler!
Gode kugler!
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by LOA

Kan man ikke få lov er der sikkert også en grund til det.

Demagogisk ræsonnement i klasse med "at hvis du har rent mel i posen har du vel heller ikke noget imod at blive overvåget".
Derudover er jeg forholdsvis enig i dine betragtninger.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar
#17
"Selvfølgelig er der ting som jeg synes er urimelige, men jeg er generelt glad for Danmark og vores lovgivning (ellers kunne jeg jo bare emigrere)".
[^] (ikke at du skal emigrere)

"Hvis man ligge inde med uregistrerede våben idag, er det måske fordi melet i ens pose er urent, for ellers kunne man jo bare have de våben man havde lov til. Kan man ikke få lov er der sikkert også en grund til det." Ikke enig - jeg tror der er mange der har totalt rent mel der gerne ville eje f.eks en pistol eller revolver. Ikke at det er umuligt at få - men det er f.... besværligt/langvarig proces.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by Claus Petersen

"Selvfølgelig er der ting som jeg synes er urimelige, men jeg er generelt glad for Danmark og vores lovgivning (ellers kunne jeg jo bare emigrere)".
[^] (ikke at du skal emigrere)

"Hvis man ligge inde med uregistrerede våben idag, er det måske fordi melet i ens pose er urent, for ellers kunne man jo bare have de våben man havde lov til. Kan man ikke få lov er der sikkert også en grund til det." Ikke enig - jeg tror der er mange der har totalt rent mel der gerne ville eje f.eks en pistol eller revolver. Ikke at det er umuligt at få - men det er f.... besværligt/langvarig proces.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



[Big Grin] Skulle jeg imigrere blev det til Norge/Sverrige el. Finland - men der tror jeg nu ikke lovgivningen er mere liberal.

Jeg ville også gerne have en revolver el. pistol, men ved nu ikke hvad jeg skulle bruge dem til...... eller en mortér eller panserværnsraket (ok de to sidste var nok bare for sjov [Big Grin] )

Jeg synes måske at det er lidt ligesom med kamphunde, kontra jagthunde hyrdehunde osv. hyrden har brug for hyrdehunden jeg og andre der går på jagt har brug for jagthunde. Kamphundene er der reelt ikke nogen der har brug for - men det er jo en helt anden debat.

Har du "brug for" en pistol er du politimand, soldat eller sportsskytte, i sidstnævnte tilfælde kan du eje en pistol fordi det er din interesse - det er vel ok?

Gode kugler!
Gode kugler!
Svar
#19
Jeg interesserer mig for langdistance skydning - men kan ikke få tilladelse til en .50BMG

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by LOA

[Big Grin] Skulle jeg imigrere blev det til Norge/Sverrige el. Finland - men der tror jeg nu ikke lovgivningen er mere liberal.

Jeg ville også gerne have en revolver el. pistol, men ved nu ikke hvad jeg skulle bruge dem til...... eller en mortér eller panserværnsraket (ok de to sidste var nok bare for sjov [Big Grin] )

Jeg synes måske at det er lidt ligesom med kamphunde, kontra jagthunde hyrdehunde osv. hyrden har brug for hyrdehunden jeg og andre der går på jagt har brug for jagthunde. Kamphundene er der reelt ikke nogen der har brug for - men det er jo en helt anden debat.

Har du "brug for" en pistol er du politimand, soldat eller sportsskytte, i sidstnævnte tilfælde kan du eje en pistol fordi det er din interesse - det er vel ok?

Gode kugler!



Ok, du mener at det er på sin plads at staten afgør hvilke behov du har? Det er en spændende tanke; hvis staten har magt til at afgøre det og i givet fald nægte dig noget som den ikke mener du har behov for, i så fald, har staten så også pligt til at opfylde de behov den så kommer frem til at du reelt har?
Langt hen ad vejen, tror jeg faktisk at det er en meget dansk tankegang - den er mig uendelig fjern selvom jeg dog godt kan medgi' at jeg til tider føler at et forbud giver mig en ret; hvis jeg skal være sportskytte for at kunne erhverve en pistol så har jeg santanedeme også ret til en når jeg så er sportsskytte.

[IMG][Image: rttstilvtf02.jpg][/IMG]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)