Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GOLFEN ER DØD....Snøft
#1
min gode gamle GOLF II 1,6 TD er DØD motoren vil ikke mere [V][xx(][Sad]

har været ude og kikke på noget andet køre tøj

Citroën Xsara Picasso Van 2,0 HDi fra ca 2005

hvad er der at sige om den ? godt eller dårligt ?

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#2
Kom nu ind i kampen...det er en fransk bil... ;-)

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#3
Godt. Du får dig en billig bil.
Skidt. Du får nøjagtig hvad du betaler for !!
Svar
#4
Føler med dig Hatting. Volvoen er lige gået samme vej - dog ikke fordi der var noget specifikt galt med den gamle 945'er men mere for at give den en værdig afslutning. Den er også blevet afløst af et fransk køretøj (En Renault Megane) og den var også billig.... Mon ikke sådan en Citroen Pikansjos er et udmærket valg? - jeg tror det...

[Image: ajbutton.gif]
[center][Image: gandalf2.jpg][/center]

Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.


Assumption is the mother of all ****ups... and anything is possible if you don't know what you are talking about.
Svar
#5
Forbered dig på masser af elektriske defekter....


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#6
Fransk - hvis man køber det - kan det uanset om det er biler eller andet - blive dyrt [:I][8D][Big Grin]
mvh
Svar
#7
Jeg har søstermodellen Xsara Weekend fra 2003 2.0 HDI med 110hk (commonrail & intercooler).

Har kommet 120 000km på klokken siden 2007. Har kørt totalt 210 000 nu.

Udover sliddele som 2 stk hjullejer, en fjeder+kugle mm. har vi skiftet vinduesvisker-arm. Ingen rust/lakbobler.

Plastpanelerne er sat fast med plasnitter og det kan begynde at hænge fx indersiden af bagklappen. Men det kan jo fixes.

Så den generelle platform, som Picassoen vist også er bygget på, har ikke voldt os de store problemer.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by pete1234

Jeg har søstermodellen Xsara Weekend fra 2003 2.0 HDI med 110hk (commonrail & intercooler).
Har kommet 120 000km på klokken siden 2007. Har kørt totalt 210 000 nu.
Udover sliddele som 2 stk hjullejer, en fjeder+kugle mm. har vi skiftet vinduesvisker-arm. Ingen rust/lakbobler.
Plastpanelerne er sat fast med plasnitter og det kan begynde at hænge fx indersiden af bagklappen. Men det kan jo fixes.
Så den generelle platform, som Picassoen vist også er bygget på, har ikke voldt os de store problemer.
Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]



Hvad med forlygtepærerne? - skal man ikke have et lille lager af dem liggende?


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#9
De er småtrælse at skifte, men der er røget 3-4 stk på 120000km/4 år.

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif]
Svar
#10
Forlygtepærer har vel ikke noget med bilmærket at gøre - eller ryster lygterne så meget at de brænder af ?

Min kone købte en Toyota Corolla i 2007 - er netop handler til en ny Toyota. Den gamle har kørt 205.000 - er købt for 265.000 - indbragte 100.000, altså en nedskrivning på 80 øre per kilometer; det er vel ikke så ringe endda, taget i betragtning der ikke har været omkostninger til reparation udover nye bremseskiver/klodser [Wink]
mvh
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Forlygtepærer har vel ikke noget med bilmærket at gøre - eller ryster lygterne så meget at de brænder af ?



Biler fra PSA er berygtet for elektriske fejl, herunder overspænding som knalder nærlys pærer. Prøv at lægge mærke til hvilke bilmærker der kører med kun 1 øje næste gang du er på landevejen. Peugeot og Citroen. Havde bl.a 206, 306, 406, og en lækker 406 coupe, 3.0 v6 - alle havde masser af elfejl. Toyota er verdens mest fejlfri mærke.
Jeg skifede 14 pærer på min 206 på 6 mdr


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#12
Fuck det med pærerne, køb osram, mener de hedder ultra long life, Der er 3 års garanti på dem[Big Grin]
Svar
#13
Køb en SAAB [}Smile]
Svar
#14
Hold dig fra gamle ciroener og renaulter...

Min mekanier (der er mærke-uafhængigt værksted) siger, at som standard, så skal de sliddele, der normalt holder til 120.000 km i en japansk bil skiftes ved 60.000 km i en franskmand...

I øvrigt er Citroen dyre at på repareret. (Dem der har dem er glade for at køre i dem - det må være ligesom at have en Harley... når den fungerer er livet fedt - men man skal have en værktøjskasse med i saddeltasken for at komme hjem.... Desværre har citroen-ejere normalt ikke en flok kammersjukker med citroenrygmærker i med på slæb, der kan give en hånd med, når skruenøglerne skal op af tasken...)

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#15
Billigt ja, men har selv haft et par stykker og skal absolut ikke have flere.. det er ikke prisen på forlygtepærerne men irritationen af at de brænder ud så tit, de bliver for varme og plastik er en dårlig varmeleder, på den ene gik koblingen med svinghjul og ødelagde gearkasse som skulle findes brugt i Frankrig, mega penge, senere gik motorstyringen multi mega dyrt, samt mange andre irriterende fejl, på den anden samme problem med pærerne samt problemer med automat gearkassen som det aldrig lykkede det autoriserede værksted at fikse, nej herfra, jeg vil på nuværende tidspunkt hellere anbefale Koreansk når det skal være billigt.
Svar
#16
Uanset hvad du køber ,bliver livet efter golfens død aldrig det samme[Big Grin]
Svar
#17
Så find en brugt G2 [Smile]


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#18
Køb en anden motor til din golf!!.. Og den ruller igen,

LilleLars
LilleLars
Svar
#19
Eller køb en ny - så har du garanti og undgår bøvl og rep. de næste mange år...

.....nu certificeret indianer...med license to kill... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#20
Må vi have lov til at kondolere.

Hvornår er der gravøl til forummet[?] [Big Grin]

Schönauer

Medlem i foreningen til afskaffelse af plastic våben

Kan det ikke repareres med Gaffatape, er det ikke værd at eje!
Schönauer

Det er de små enkle ting i livet
som bidrager til at gøre det meningløst

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)