Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
GOLFEN ER DØD....Snøft
#21
Ja, kondolerer - hvis den skal have evigt liv kunne du evt. donere den til Opel klubben i Randers, de plejer at bruge en G2 som havegrill på deres træf....[Smile]


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#22
Jeg vil anbefale at du finder en Xsara Picasso med 1,6 HDI motor med 110 HK, Den er rigtig økonomisk at køre i, og motoren har et væsentligt bedre ry end 2.0 HDI. Jeg har kørt lige knap 300.000 km i sådan en og den var 7 år og havde kørt 377.000 km da den blev solgt her før jul, da jeg fik firmabil. Den havde ikke væsentligt flere reparationer end andre med det kørselsbehov. Køreegenskaber og komfort er fine. Ved landevejskørsel kan man holde over 20 km/l. Med mit blandede kørsel (Kører frisk og holder gerne 130 km/t på motorvej) så lå mit gennemsnit på 17 km/l.

Kendte problemer:
Aircondition (Tæring - Rør og kondenser)
EGR-Ventil (Soder til - Der er dog kommet en softwareopdatering der hjælper på det)
Ventilator til køler (Brænder af - Der er dog kommet en softwareopdatering der hjælper på det)

Autoriserede Citroen værksteder er noget dyre at bruge og originale reservedele kan være ret dyre. Op til 100% dyre end i Tyskland!!

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#23
Havde i øvrigt INGEN elektriske problemer overhovedet og forlygtepærer holdt ganske fint.
Det eneste der blev lavet ved undervognen i løbet af de 300.000 km er én styrekugle der blev skiftet lige før jeg solgte den.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#24
Personligt ville jeg vælge en anden bil end Citroen.
prøv at chekke mandagsbil.dk ud

Her link til anmeldte Picasso'er:
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/ov...modelId=60


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#25
Oversigt op dette link:
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.asp
Man skal dog huske på, at der er solgt rigtigt mange af bestemte modeller som derfor forekommer oftere i statitikken.


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#26
Jamen for satan, sæt dog en ny maskine i tyskeren..[Big Grin]
Golfér døer ikke, de bliver bare ældere.[Smile]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#27
Hey Hatting...

Hvad med en, kun lidt brugt, Audi 80 1,9TDI Avant ? [Big Grin]

"kunstmaler" Citronen er ikke helt så slem som rygterne gerne vil vide, og priserne er presset helt i bund...
Mine forældres "nye" 2,0HDI Van kører glimrende (af en citron at være) og der er godt nok meget plads i sådan en ...

--- Men jeg ville nu nok finde en lidt nyere Golf TDI Van ... ---
Men husk, den skal ikke være så ny at den har 2.0TDI motor, det skal være med den gamle 1,9TDI'er

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#28
køber du en fransk bil, har du den til den dør. [Big Grin][Big Grin][Big Grin]
for du kan ikke komme af med den igen. [:o)][:o)][:o)]

køb du hellere en japaner, den holder. [:p][:p]

[Image: Unavngivet1.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????

[Image: dralflogomnavn.jpg]
hmm, skal der være klumper i en prut????



livet er ikke så slemt endda, hvis man overvejer hvad alternativet er

SÅ SMIL DOG!!  Tongue

Nu med et par glasøjne.  Cool
Svar
#29
hehehe - går Golf2 også til 0 km når den passerer 300.000km?
Se dette klip - manden går helt bananas når den passerer 300.000 km
http://www.youtube.com/watch?v=eqBqg2nW6Sw
sorry for OT [Big Grin]

Tilbage til bilkøbet.
Synes klart du skal finde en Golf 2 motor og putte i den igen hvis du er så glad for den.
Det svarer lidt til at udskifte en god gammel brugt HQ1900 pga. en knækket slagsstift, med en Parker Hale i pæn stand !!


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#30
Så nu skal i ikke drille os stakler med Franske sportsvogne.
Min overlækkere Peugoet Partner 6 pers. Har løbet 315000 km, med samme motor. 1.4 med rigtig mange heste.... ( Et eller andet sted )[Big Grin]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"
[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#31
Citat:quote:

Originally posted by rkn

Så nu skal i ikke drille os stakler med Franske sportsvogne.
Min overlækkere Peugoet Partner 6 pers. Har løbet 315000 km, med samme motor. 1.4 med rigtig mange heste.... ( Et eller andet sted


PSA koncernen kan godt lave motorer og leverer faktisk til en masse andre mærker. Men resten skulle de nok holde nallerne fra. Har selv haft 4 pug'er - kun 306'eren var der aldrig problemer med (borset fra speedometer døde 3 gange og dødt instrumentbræt 2 gange) - resten var et helvede rent elektrisk.


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#32
en citroen?!?! hvad bliver det næste - en Blaser?
Svar
#33
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Hey Hatting...
Hvad med en, kun lidt brugt, Audi 80 1,9TDI Avant ? [Big Grin]
Men husk, den skal ikke være så ny at den har 2.0TDI motor, det skal være med den gamle 1,9TDI'er



Hvad er der i vejen med 2.0TDI?
Audi 80 - ehhh... er det ikke lige gammelt nok?
Find en brugt A4 med TDI motor - de ruster sjældent ret meget og kører og kører...
Hvis du vil finde en ny motor til din G2 - så smid et indlæg på vagcars.dk - der garanteret en der kan lave den for dig [Smile]


** Jo mere jeg øver mig - jo heldigere bliver jeg **

** Købes: Lakelander 389Lux/Kongsberg 393Lux i cal. 300WM **
Svar
#34
Må jeg anbefale en bil med dieselmotor. Mit erfaringsgrundlag er AUDI og BMW. Kører pt i en BMW 330D touring fra okt 2011(firmabil).

Skiftede fra Audi til BMW for 10 år og 4 bmw'er( en 330i, 2 530i og nu nummer 2 330D touring), hvilket medførte en drastisk reduktion i værkstedsudgifterne.BMW fejler aldrig noget; i modsætning til AUDI, trods det har været nye biler......

Var svær at overbevise med skiftet til diesel, men det er dog en utrolig gevinst, uanset f.x. TopGears mening om dieselbiler;-)

Held og lykke med din nye bil!
Svar
#35
Køb en motor i samme årgang.

Køber du noget nyere fra Wolfsburg eller nabobyer så bliver det uomtvisteligt dyrere at køre i end du er villig til at forestille dig.....

Og franskmænd, de skal fandme holde sig til at lave pikant undertøj!

Men må da sige at min mekaniker elsker både Citroén, Peugeot, VW og Audi. Det er den direkte grund at han hele krisen igennem ikke har måtte fyre en eneste af sine svende, tvært imod.....[B)]

PS: Det skal i ordbogen..... en "PIKANSJOS" = tåbelig fransk bil[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#36
Citat:quote:

Min overlækkere Peugoet Partner 6 pers. Har løbet 315000 km, med samme motor. 1.4 med rigtig mange heste.... ( Et eller andet sted )


Har´en travl, ja for satan den har travl.....

Tonni Bonde, fy for en skefuld[Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#37
Hej Hatting

Kig på sådan noget som denne, stærk motor godt vare rum og god økonomi, så kan den nedvejes så den kommer på lille afgift.

http://www.volkswagen-erhvervsbiler.dk/v...94&Fha=011

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#38
En rigtig fin løsning med en pumpe dyse motor.
Det bliver i hvert fald ikke billigt...[B)][Sad!]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#39
Hvorfor en Audi 80 ....
18 år og 357000 km uden andre problemer end at udskifte et sæt bærearme og en trækaksel .... ahhh .. og dog, jeg har også skiftet batteriet, en kølerslange til 80 kr,- og en Turbo-slange til 228,-
Samt naturligvis sliddelene ... som i øvrigt er lige så billige som til de franske "vogne" [Big Grin] (Forreste bremseskiver = 225 kr stk...[Smile]

Elektriske problemer ? jo jeg har da loddet en modstand i kabineblæseren ....
Selv det elektriske soltag virker stadig fint...

Udstødningen er stadig den der blev sat på i vinteren 1993 på fabrikken ....

I den tid vi har haft den, har den nægtet at starte præcis 1 gang ... det var batteriet, der åbenbart kun holder i 11 år i sådan en bil...

Rust ... øøøhhh hvad er det?

Hvorfor IKKE 2,0TDI? Fordi den har flere grimme fejl ... F.eks. "blyanten" som kobler balanceakslerne med oliepumpen, og som er drevet af et slasket kædetræk = den sekskantede aksel bliver slidt rund og oliepumpen svigter på den grimme måde = trykket falder ikke voldsomt, men mængden af olie gør ... regn selv resten ud.

1,9 TDI motoren med almindelig dieselpumpe er uopslidelig ...
Jeg har en bekendt med den motor i en Golf der har rundet 500000..
Uden dyre reperationer på motoren .

1.9 PD (pumpedyse-diesel) er en "lotteri-motor" nogen gange kører de 300000 km uden bøvl andre gange æder de løs af dyser (dyre) turboer og meget andet godt.

@Hatting: !! Check dit kørselsbehov grundigt inden du igen køber en diesel!!! Eller køb en diesel med oliefyr og brug det hver gang du skal ud at køre!!
En diesel kan sjældent betale sig hvis du kører mange korte ture og mindre end 20000 om året --
Specielt ikke hvis du vælger en moderne benzin sparegris... så er den også meget billig i grønne afgifter og forsikring...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#40
Fruens Xsara Picasso 2,0 Hdi har nu 460.000 på klokken, og koblingen er da blevet skiftet, men mon ikke det er en form for "grundlov" i dette tilfælde[^]
Kørte hjem fra Skødstrup her i eftermiddags(ca.70 km), og tjekkede manglende lys, sådan for sjov.
Mødte 10 med fejl:
Opel 2 stk.(den ene bag på)
Suzuki 2 stk.
Ford 2 stk.
Mazda 1 stk.
Dahwo 1 stk.
Nissan 1 stk.
Reunault 1 stk.

Jeg syntes endda at jeg mødte forholdsvis mange Citroén.

Subaru Forester AWD.
Det er den du skal ha'

Vh.P
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)