Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad sker der ang. S&B PMII 3-20x50 ?
#1
Jeg overvejer en sigtekikkert som skal bruges til både jagt, feltskydning og på de helt lange afstande. Jeg ved, at det er hele tre ting på én gang, men der er da et par kandidater som kommer tæt på.

Jeg har flere gange været en hårsbredde fra at købe en Swarovski 3-18 x 50, indtil jeg fandt ud af hvordan det "ballistiske" tårn virker. Det har 52 klik á 0,5 cm på 100 meter, ikke engang 9 MOA. Det bringer mig lige ud over 400 meter med en standardkaliber, og det er da alt for lidt, når de nu specificerer at den har 1,80 meter til rådighed indvendigt.Det vil sige, at man burde kunne montere den i en 30 MOA cant, og have over 60 MOA opad. Det bekræfter bare, at Swaroen næsten udelukkende er en jagtkikkert, og fred med det.

Nu tænker jeg så, at en S&B PMII 3-20X50 vil være et bedre bud til det hele. Men er den overhovedet kommet på markedet ? Hvad hører I på vandrørene ? Var den på IWA messen ? Jeg synes ikke jeg kan finde ret meget om den, så jeg tænker, at S&B måske har problemer i kvalitetskontrollen ?

Nogen der ved noget ?

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#2
Hej Lasse

Jeg vil give dig helt ret i af S&B 3-20 er en prefekt kikkert til det hele, men må også lige rette dig i din beskrivelse af Swarovskien. Med BT tårn har den nemlig 10mm spring istedetet for 5mm på højde elevationen.

http://www.swarovskioptik.at/de/produkte...sche-daten

Så køb du bare den mens du venter på en S&B[Smile]

Mvh. Jakob
Mvh. Jakob

Svar
#3
Du har da ret Sako, det havde jeg overset. Hmmm, 5 mm i siden og 10 mm i højden pr. klik, det er da nyt [:0].

Nå, det forbedrer sandsynligheden for, at Swaroen kommer hjem i skabet, så kan den da liiige være med på 600 meter, men jeg kunne nu stadig godt tænke mig at gramse på sådan en S&B. Hvad søren er der galt med den ?

Forresten har jeg ikke voldsomt travlt. Jeg har jo den trofaste Leupold der aldrig svigter, så jeg kan godt vente og se lidt endnu.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#4
Hejsa

Jeg var lige ude og prøve min Leupold Mk4 (8,5-25x50 mildot, lys)af på 300 igår - den er nem at stille,alt fungerer, der er masser af klik, og den er hvinende klar i optikken

Recomendable
Svar
#5
@Lasse

Har hørt i min øresnegl at S&B stiger 20-25% i år, angiveligt fordi de har fået en stor ordre til amerikanske militær, og derfor nedprioriterer det private marked...så køb den nu hvis du vil have den.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED SPORTER


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#6
Har ikke hørt om prisstigninger - men fik at vide at S&B har fået en stor kontrakt af det amerikanske militær mht PMII'ere.

Derfor skulle man ikke forvente nye sendinger af PMII'ere lande i "civile outlets" (forhandlere/distributører) før i 2013.

Men det er nok udbud/efterspørgsel som har bragt "prisstigningerne" på banen.

Jeg havde bestilt en PMII'er i england - men fik ovenstående besked fra forhandleren, at den PMII'er jeg havde bestilt ikke kunne leveres. Og han fik beskeden fra hans hovedleverandør.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#7
Jo tak Tonny, der er bare ingen der har den. Selv de der bestilte den for over et år siden har ikke fået nogen endnu, og mere og mere taler for, at de aldrig ser den.

De prisstigninger jeg har hørt nævnt er 60%. Det er bare det samme som at S&B siger "fuck Jer" til civile, der er jo mange andre producenter der laver gode kikkerter.

M.v.h. Lasse.
...Regulering er jagt !
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#8
Var dog selv heldig at skrabe nøjagtig samme kikkert til mig - bare med et andet sigte Smile

Har nu ikke hørt at øvrige kikkerter end PMII skulle være berørt. Så tror da bestemt at eks Klassik m.f. stadig produceres til civile.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#9
Hejsa

er lige ved at kaste lidt penge efter en Rem 700 SPS tactical - den skal så forloves med Mk4 8,5-25X50 Tmr + Lys.
Har aftalt m sælger der skal en -20MOA picatinny på den.
Hvilken dæmper og hvilket skæfte ville i anbefale til sådan en lille frækkert?
Svar
#10
Kan varmt anbefale GRS skæfte... Bliver dog lige nødt til at sparke ind med swarovski kikkerter, at de har flere klik hvis man bare lige fjerner zero stop og kan styre det...

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar
#11
Jepper men jeg har leupolden allerede og den er malet vax i naturvenlige farver
Svar
#12
Yep, kunne jeg se, tænkte også mere på det ift. til aller første indlæg :-)
Ang. skæftet, tænk over om du vil gå tactical all the way eller have stadig det lidt klassiske over det...
Ang. dæmper har jeg netop skiftet en s&l 45 ud med hardcore pga. mirage efter at have skudt nogle 7 skuds serier...men ellers tjek vapentidninge og deres forrige nummer hvor de har en test af dæmpere....

---
Living to enjoy life!
---
Living to enjoy life!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)