Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor rammer en CCI stinger når.. ???
#1
Jeg har lige erhvervet en flok CCI Stinger .22 lr.
Jeg skyder normalt med CCI Standard Velocity.
Men hvor rammer en CCI stinger, når riflen er indskudt på 50m med Standard velocity?
Kikkert-centrum sidder 39 mm over bore-center.
CCI standard: 40 grain, 0,105 BC, V0= 320 m/s
Stinger: 32 grain, 0,103 BC, V0= 490 m/s

Kan I regne den ud?
Jeg kan sgi ikke [:I]
Svar
#2
Skyder selv med CCI Standard og CCI MiniMag - mener der var ca 2cm højdeforskel på CCI Std og CCI MiniMag.
Stinger er ca 50m/sek hurtigere end MiniMag, så det drejer sig nok om 2-2½cm for Stinger's vedkommende.

Stinger spreder af helvede til i min riffel, så den gik jeg hurtigt væk fra - men MiniMag samler lige så fint som Standard gør - igen, i min riffel. Det kan være anderledes i din naturligvis =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Hm, det var ikke så galt. Jeg købte nu også bare 50 stk. idag fordi jeg skal ud med salonriflen og have den indskudt og leget lidt. Så kunne man jo lige se om "Krikken" kunne holde en fornfutig gruppe. Jeg tvivler, men jeg havde lige et tilgodebevis på 100 kroner og tid til at besøge den dyre pusher (Jafi). 2 kr/skud er voldsomt, så jeg håber at Skov kan skaffe dem billigt hvis det bliver aktuelt..
Svar
#4
Hvis det ikke lige virker med Stinger - så prøv MiniMag.
Stinger er 32grain hulspids - MiniMag er 40grain solid ligesom Standard.

Jeg har før oplevet at Stinger har været noget bæ i visse salonrifler, men MiniMag har været langt bedre.
Standard, MiniMag og Stinger er meget udbredte heroppe - og jeg køber gerne 1-2 "mursten" ad gangen. =o)

Nu er det godt nok et stykke tid siden jeg har været ude med Anschütz'en, men syntes at huske at der ikke var SÅ meget forskel på Standard og MiniMag i hvert fald.
Jeg forventede også noget i retning af en håndsbredde i forskel.. men det var det slet slet ikke.

Har dog intet beregningsmæssigt at støtte det på, kun hullet hukommelse efter egne observationer.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#5
Se her: http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=15879
mener vi har testet begge slags.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#6
prøv og tjek skytteudstyr.dk inden du køber en hel masse han er den absolut billigste jeg har kunnet finde med 22 ammo og de sk pistolmatch fra schönebeck plejer at lave nogen rigtig pæne i de fleste rifler
Svar
#7
skudgrupper skulle der stå
Svar
#8
Ja, men nu ser jeg nogle fordele i CCI stinger, så pistolammo kommer ikke på tale.
Svar
#9
Det er i øvrigt sjovt at Stinger er en af dem der klarer sig bedst i testen, mht. egenspedning.
Svar
#10
Dejligt.. Stinger skyder fint i min krico, ca. 30 mm spredning på 60 meter. Det skal tilføjes, at det har blæst meget i dag (5-10 m/s) og at aftrækket er helt af h til (2,7 kg med slæb [:0]) Effekten er dejlig, en øldåse blev revet midt over i første skud og toppen landede fem meter væk og bar præg af at have været ude af atmosfæren i kort tid [^] Tror nok lige jeg skal have fundet en pusher, der kan sælge dem til en realistisk pris..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)