Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
TOZ 78-15 Heavy Barrel
#1
Hej!

Syntes lige at jeg ville gøre lidt reklame for denne lækre lille sag...

Jeg bestilte ovennævnte ubeset, da jeg blot skulle bruge en bilig salonriffel. På nettet kunne jeg se, at der var flere - især amerikanerne - der var meget begejstrede for den. Nu er den afhentet og hold da helt fast...Jeg er enormt imponeret over hvad man får for 2300 kr... Alt virker til at være super kvalitet; sikrinng (kører lækkert og glat), justerbart aftræk (knækker som glas - fuldt på højde med S&L), kratig pibe (giver enorm god balance) pænt og ergonomisk skæfte, ganske fin låsegang (mindst prangende på våbenet), kompositmagasiner (10 skuds), der kører i magasinbrønden med hysterisk lille tolerance...

Nu kommer der snart en Nikon Prostaff 3-9x40 som skal ovenpå - i nogle fine montager (kan ikke huske hvad de hedder - men de er engelske og virker meget gedigne...og så til 500 kr...)

5 Stjerner herfra (og det er endda inden jeg har prøveskudt den...[Big Grin])
Svar
#2
Tillykke med skyderen
Kan du ikke lige prøve nogle serier for at se om den nu også kan skyde på længere afstand end 15 meter [8D]
Kan du ikke også give en melding om hvordan skæftet er at holde på - jeg tænker føles den som en rigtig riffel - eller er der lidt børnegevær over den [:o)]

[Image: TOZ_Model_78_15_4bd8d40f12d15.jpg]

[Image: t3-sporter-O.jpg]
Svar
#3
5 Stjerner inden du har skudt med den?? Normalt giver jeg først stjernerne efter jeg har skudt med et våben, jeg mener forøvrigt at det er samme riffel som Winchester sælger og kalder for "Wildcat"
men russerne kan da lave velskydende våben, held og lykke med den lille ny.[:p]
Svar
#4
Det lyder spændende.. Jeg troede sgu det var noget lalleværk, uden spor af finesse [:o)] Men vi vil se grupper! [Big Grin]
Iøvrigt synes jeg en salonriffel, gerne må have et tynd, "luftigt" skæfte, men den Toz ser mere rigtigt riffel-agtigt ud. Måske er det bare mig der har misforstået hvordan en salonriffel, skal være [B)]
Svar
#5
Skæftet er ret flot, og forskæftet ret bredt... På trods af at den er kort (også i skæftet) føles den som en "rigtig" riffel. Jeg ved at jeg skrev 5 stjerner inden prøveskydning, men det er jo altså også ud fra de parametre jeg kan måle på so far... For mig handler det om mekanisk kvalitet, pålidelighed, ergonomi og ikke mindst præcision - æstetik kommer virkelig i anden/tredje række hos mig - og sidst jeg så efter i manualen for salonriflers udførelse kunne jeg ikke finde noget om at den absolut skulle være med et let og luftigt skæfte[Big Grin] Grundet skæftets udformning og den korte tykke pibe, har riflen er super fed balance og vil helt sikkert bidrage bedre skydning for mig end tilfældet ville have været med en let og ubalanceret lille sag. i øvrigt er den er ikke så tung som man skulle tro...

Rapport vedr. skudgrupper kommer når jeg har fået kikkerten hjem og monteret den...

J.
Svar
#6
Vi venter tålmodig, men jeg tror ikke at du bliver skuffet, Russerne har i mange år lavet velskydende Pistoler, måske ikke så kønne men velskydende, og de laver og visse modeller af Luxus haglgevær hvor der ikke spares på noget, samt deres Biathlon geværer er også af bedre kvalitet end prisen umidelbart antyder.
Svar
#7
Jeg har en tussegammel TOZ 17.01 i 22lr... Dene r grim som arvesynden, men skyder som en drøm!

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#8
så blev kikkerten monteret og riflen indskudt med CCI Standard Velocity...det gav 5-skudsgrupper på størrelse med en 25-øre...kunne vitterlig ikke tænke mig andre salonrifler...[:p]
Svar
#9
må man spørge hvor den er købt
Svar
#10
Skov i Bording
Svar
#11
Hvilken afstand blev den skudt ind på?

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#12
Hej!

Ja det fik jeg vist ikke nævnt.... 50 meter [Smile]
Svar
#13
Sa blev den også testet på 100 meter... Det gav en 10-skudsgruppe, der kunne dækkes af bunden af lille ølflaske. Mere kan man nok ikke forlange af de billige CCI Standard - og når det så samtidig blæste godt synes jeg faktisk det er helt hæderligt![Smile] En krage skal i hvertfald ikke føle sig sikker på 100 meter når jeg har den lille russer med! Fantastisk skydejern. I morgen bliver den indviet på rågerne[:p]

J.
Svar
#14
Kan man mon få sådan en laban i 17 hmr ?

Mvh Thomas

Constipated people just don't give crap
Mvh Thomas

Constipated people just don't give a crap
Svar
#15
Har gjordt samme køb for noget tid siden, og kan kun i stemme mig Jamo, og sige at det er en lækker skyder. Den skyder meget præcsit på 100 meter.

Mvh Mikael
Mvh Mikael
Svar
#16
Hej Jamo.
Du siger at sikringen kører let og glat, men hvad med låsen ?? Kører den også let og glat ?
Og hvilke patroner er efter din erfaring de mest præcise i den ?
Mvh Per
Svar
#17
Tænker på at opgradere min TOZ med en 30mm rør.. kikkert - kan man få den montage som Kr. O skov har solgt mig i tomme i 30 mm også?

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)