Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nyheder/begivenhed !
#1
Hvad er ifolge jeres meninger forskellen pa nyheder eller begivenheder ?

Vejrudsigten kan vel nappe vare en nyhed. Nogen mener, at sportsbegivenheder heller ikke er rigtige nyheder, da det er en planlagt begivenhed. Sa det er ikke overraskende at det forer til et forventet resultat umiddelbart herefter.
Mellemosten ! Siden barnsben har der varet uroligheder pga. totalisar og modbydelig overtone af en "fredelig" religion. Kunne ligesa godt genudsende fra 1973, men blot med ny dato, da meldingen er stort set den samme. Tja'he forudsigeligt ikke !

Hvad mener du ???

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#2
I min optik er nyheder = nyheder, når det ikke var noget jeg vidste i forvejen(også selvom nyheden er gammel), og det er moget jeg læser/hører i et nyhedsmedie. Selve det at fx. en fodboldkamp bliver spillet, vil normalt ikke være en nyhed, men resultatet eller beretninger om kampen vil være nyheder.

En begivenhed er selve det der sker, mens en nyhed er en information om fx. en begivenhed

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
På journalist-skolerne opererer man også med begrebet "nu-heder" [Big Grin]

"churnalism" som jeg gerne ford(v)ansker til "kværnalistik"

Begge begreber dækker vel en del af det vi bliver pumpet med i form af mediernes "nyheder"

Dårlig eller manglende research, da tiden tæller.. hvem har "nu-heden" først?
Manglende kritisk sans eller "moralsk filter" (kan man retfærdiggøre at udpensle alt hvad der sker af grusomheder, ulykker og menneskelige tragedier, for at sælge sine "nu-heder"?)

Vejrudsigten er ikke hverken Nu-hed eller Nyhed, det er nyttige oplysninger og forudsigelser baseret på solid videnskab, og kommer kun pr. tradition sammen med "nyhederne"
Nu om dage kan man bare checkke den aktuelle vejrudsigt på nettet ..... eller det "loop" der kører på "Update" kanalerne..

Sportsbegivenheder er heller ikke nyheder, men resultaterne fra store nationale sportsbegivenheder er.

Jordskælv, vulkanudbrud, tsunamier og månelandinger er nyheder....
om de har nogen direkte relevans for modtageren personligt, kan udsenderen ikke umiddelbart vide....

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)