Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jubilæum
#1
Idag er det nøjagtig 44 aar siden jeg kom til Canada. Ankom i Montreal med M/S Batory og $ 465 paa lommen. Turde ikke gøre det i dag.
The rest is history
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#2
Tillykke Hogmeister,
And what a journey it must have been !

Har selv 16 ars jubilaum her i AR, men har ogsa boet lidt i TN,SD,AZ,TN,MS. Tror det andre ens livsholdning til mange ting, nar man ser tingene fra en lidt anden vinkel gennem arerne ikke.

Jeg har oplevet mange ting, som andre evt. kun har set pa film eller last om i boger. Fortyder ikke et sekundt mit liv her i AR, som er et rent paradis, nar man har de interesser mange her pa forum har for naturen og vildtet.

Igen tillykke...ja jeg er narmest en "nybegynder" i forhold til dig.

God vind fremover HM

PS. du er altid meget velkommen her pa besog, skulle du fa den underlige ide' og tage pa ferie ha ha.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#3
Mange tak Jess.
Ja, nu er jeg jo saa pensioneret Statsskovfoged/Gamewarden efter 33 aar 'In Her Majesty's Service' Arbejdede ogsaa hos øk i deres skove i British Columbia samt aar som landmaaler og ved landbruget inden jeg fik fast stilling.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#4
Det er lidt imponerende at tænke over. Selv tror jeg at jeg er for risikoavers til sådant et projekt. Jeg foretrækker en base at kunne vende tilbage til. Det betyder en anden form for eventyr hvor mit livs risici tages på en anden måde og de samlede risici har nok ikke været lavere men er taget på en anden (og til tider tåbelig) måde.

Nå, men jeg skriver jo i denne tråd med et helt andet formål end lommefilosofi.

Tillykke!!!

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#5
Jeg var 21 og kom alene. Mine forældre og bror blev hjemme i DK. Det var 'Sink or swim' fra starten af.
H
Hogmeister
Svar
#6
HM,
Et sporgsmal af ren nysgerrighed. Dengang i de sene 60'ere da du rejste, kunne man stort set bare rejse afsted, eller skulle det arrangeres forst med den canadiske ambassade forst ?

Husker meget tydeligt dagen jeg rejste afsted selv. En moder med tarer i ojnene der vinkede farvel. Jeg huskede folelsen af, at nu er det for rigtigt alvor. Ogsa at noget inde i en selv nu var forbi for altid. Der var lidt "Titanic" over det, selvom jeg floj herover.

Da jeg stod i New York tankte jeg, sa nu er du virkeligt pa egen hand. Har tilbragt mange fodselsdage, jule og nytarsaftener alene, og selvfolgelig gik tankerne tilbage til en glad familie, der dansede rundt om juletraet osv.

Jeg senere gennem arerne, kendt en del danskere som har forsogt et nyt liv her. Alle gav op ! Ham der holdt langst, var her vist i 3 ar.
Der er dem der rejser herover med job lovet pa forhand som betaler godt, og sa er der dem der rejser pa lykke og fromme. Det sidste kan vare det hardeste, hvilket jeg kan bekrafte med sikkerhed.

Nar man f.eks. har staet pa et gadehjorne i midten af Phoenix, med en gammel Caddy som lige er brudt sammen, og kun $ 83 tilbage i baglommen pa vej til arbejde for et firma, som lige har ringet og sagt de er gaet ud af business....sa ved man virkeligheden er "for real".
Just never give up ! Det har jeg sagt til mig selv 100 vis af gange. Jeg larte hurtigt, at her i USA, drejer det sig ikke altid om det man kan, men om hvem man kender. Og med denne holdning lykkedes det til sidst alligevel.

Na men som sagt tidligere HM, sa er du velkommen til et besog her, hvor jeg har over 200 acres du kan jage pa.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#7
Saa nemt var det nu heller ikke selv i 60'erne. Alt skulle være i orden fra den Canadiske ambassade mht. til visum og 'Landed Immigrant' status. Jeg havde heller ingen job, men 4 dage senere var jeg ansat i skovbrugsministeriet paa en base nord for Lake Superior i det ødeste øde. Og man lærer lynhurtigt alvoren af hvad man har foretaget sig.
Synet af mine forældre da skibet gik fra kaj er for evig brændt ind i nethinden, og giver mig stadig en klump i halsen.
Jeg har været heldig i min karriere, og været i stand til at rejse hjem til DK ca 20 gange. Nogen gange 2X/aaret, andre blot i 4 dage. At jeg saa ikke kunne bo der mere er en hel anden sag.
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#8
God post HM,

Tanker ofte pa dem der udrejste helt tilbage i 1800 tallet. Mange af dem sa aldrig deres fodeland igen. Den serie fra TV i 70'erne kaldet "udvandrene" med bla. Max von Sydow, gjorde et kampe indtryk pa mig.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#9
Tillykke med 44th ankomst fra DK.. Henrik....time for us to break out the Canadian whiskey ...aye...[Big Grin][Big Grin]
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#10
Har du brugt alle 465$ Hogmeister :o)

Tillykke!

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#11
Mange tak.
Blot for at sætte det saadan lidt i perspektiv. jeg fik forleden dag et par ortopædiske insaaler til mine sko. De kostede $ 400
H
Hogmeister
Svar
#12
$400 [:0], - du bor i det forkerte land.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#13
Du tager fejl ! Han bor i et skont land, som respekterer individet under lidt andre forhold.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#14
Så skulle der igen lettes ben op ad de der er glade for at være danskere i Danmark [xx(]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#15
@ Claus Petersen. Modsat populær opfattelse, saa er der altsaa en sygeforsikring der betaler for det.
Jeg er sgu da ogsaa rystet, men inden en fodlæge faar din fod maalt og saa faar de saaler bestilt og lavet, tjaeh saa kommer vi altsaa derop ad.
TSX jeg er lidt sløv her til morgen, men din sætning 'does not make sense' mangler der ikke et ord i den et eller andet sted. Prøv lige at Edit
H
Hogmeister
Svar
#16
Tillykke med "jubilæet" Hogmeister...[Big Grin][Big Grin]

@GIJess og TSX :.. I'm a citizen of the world... Alle nationer har deres at byde på, godt såvel som skidt...

den gode Hogmeister rejste nok ikke til Canada, fordi han var træt af DK, men fordi han ville ud og opleve noget andet end vores lille hyggelige "andedam" ...[Big Grin]

Jeg får det indtryk at "GIJess" netop rejste ud, fordi han ikke følte sig hjemme/velkommen i den lille hyggelige "andedam" og samtidigt fik han et "æventyr" på både godt og ondt i et land med nærmest uendelige muligheder...

Jeg behøver ikke rejse ud, for at "lette ben op ad dem der er glade for at "være dansker i Danmark" den sætning er der ærligt talt for meget Dansk Fokleparti over... Jeg er nemlig gerne køteren der letter ben op af alle de selvtilfredse ligusterfascister der mener at vi her i DK bor i verdens smørhul...[}Smile] OG at "os danskere" skal have smørhullet for os selv...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#17
Jeg kan godt genkende mange at de nævnte ting, både hvad de udvandrere skriver, og ikke destomindre hvad de infødte har at sige.

Pia K. har jeg også haft "glade" af "føle" på, siden jeg som 24 årrig flyttede til DK for 13 år siden, kort efter krigen i Kroatien sluttede.

Have dog ingen $ med, med i stedet en kuffert og 2 fiskestinger.
Men min søster boede i DK i forvejen, og kunne give mig et "skub" i den rigtige retning, hvilket hjælp en del.

Tillykke med jubileet, dejligt at høre, at du, lige som mig, er glad for det land du flyttede til.
Men der er vel i bund og grund ikke den store forskel på de to??

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#18
Jeg flyttede fordi der ikke var ansættelses muligheder, eller meget faa, inden for skovbruget, og saa mente jeg Canada var et naturligt valg..................Og det viste sig at være rigtigt.
h
Hogmeister
Svar
#19
Du har ret Dravis ! Ikke for at stjale traden fra HM, men ville blot lige give Dravis ret i sine formodninger.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by dravis

Tillykke med "jubilæet" Hogmeister...[Big Grin][Big Grin]

@GIJess og TSX :.. I'm a citizen of the world... Alle nationer har deres at byde på, godt såvel som skidt...

den gode Hogmeister rejste nok ikke til Canada, fordi han var træt af DK, men fordi han ville ud og opleve noget andet end vores lille hyggelige "andedam" ...[Big Grin]

Jeg får det indtryk at "GIJess" netop rejste ud, fordi han ikke følte sig hjemme/velkommen i den lille hyggelige "andedam" og samtidigt fik han et "æventyr" på både godt og ondt i et land med nærmest uendelige muligheder...

Jeg behøver ikke rejse ud, for at "lette ben op ad dem der er glade for at "være dansker i Danmark" den sætning er der ærligt talt for meget Dansk Fokleparti over... Jeg er nemlig gerne køteren der letter ben op af alle de selvtilfredse ligusterfascister der mener at vi her i DK bor i verdens smørhul...[}Smile] OG at "os danskere" skal have smørhullet for os selv...

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"



Da jeg skrev dansker i Danmark, tænkte jeg ikke over jeg løb en risiko for at blive slået i hartkorn med Pia K. Og DF.

Jeg har handlet en del med en Kurder fra Irak, bosat i Danmark.

Han er sgu også dansker i Danmark set med mine øjne. Jeg har to morbrødre, der for mange år siden udvandrede til Australien. Den ene blev australier i Australien, den anden blev dansker i Australien - men fælles for dem var, at uagtet hvor tilfredse de var med det sted de var landet, blev det ikke fremhævet som værende bedre, end det de kom fra.

Det jeg reagerer på, er de til tider selvfede bemærkninger, der kommer fra VTFere bosat ovre på den anden side af Atlanteen [8D]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)