Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jubilæum
#21
@Hogmeister...

Rejste du til Canada med en dansk "skov-uddannelse" i baggagen? [8D]

Jeg kender via familien en del personer der gjorde det samme... Én er havnet på New Zealand, en anden i USA, En tredje tog nogle år i Portugal, såvidt jeg husker, men kom hjem igen.

@TSX:
Beklager hvis jeg kom til at "slå dig i hartkorn med Pia K. og DF, ordvalget var bare "lige til højrebenet ("pun intended")

Hvis man som GIJess er rejst fra sit land i vrede (eller frustration?) så giver det vel noget naturlig galde, og oplever man sit "nye land" som et med plads og flere muligheder (sådan opfatter jeg GIJess's kommentarer) så er det vel et legitimt synspunkt ??

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#22
@ Dravis, nej jeg havde paabegyndt uddannelsen, men der var saa mange om truget at chancerne var minimale for ansættelse ved F.eks Stats skovbruget eller Hedeselskabet.
Herovre var det nærmest den omvendte verden. Ikke mange studerende, og vi blev faktisk 'headhunted' mens vi endnu var paa skole baade af skovbrugsministeriet og de store savværker.
De 'selvfede' bemærkninger, TSX, er ofte for at røre lidt i andedammen, for nogen gange tager man sig til hovedet over de emner der bliver diskuteret, eller de sindsyge love (knivloven) I lever under, eller miljø regler. Jeg tænker paa ham lastbil ejeren et eller andet sted der ikke længere maa parkere sin lastvogn paa sin ejendom. Og der respekterer man det individuelle menneske's ret herovre meget mere og tillader folk større ansvarlighed. Til gengæld vil I saa osse lægge mærke til, at hvis man bryder det privelegium herovre, er straffen utrolig høj. Meget lange fængsels straffe for de mindste forseelser. Spritbilist der forsager ulykke med dødelig udgang, faar livstid i spjældet. Det betragtes som mord.....................Og det ER livstid.
Mht. arbejdsløse og Bistandsmodtagere, saa bliver de sat i arbejde og IKKE spurgt, eller tilbudt 'meningsfuldt' arbejde. De betragtes som et dræn paa samfundet, og maa øve deres indsats, ellers vanker der ikke flere penge. Og hvad er der i vejen med det??
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#23
Ja jeg kan kun nikke genkendende til HM's ord.

Selvfede tja'he det er det vel, men hvorfor ! Jeg har f.eks et sammenlignings grundlag, da jeg har boet 32 ar i DK og nu 16 her i vidunderlige Arkansas. Havde stort ansvar i mine 13 ar i Sovarnet, men kunne knapt nok fa tilladelser til diverse plaffejern. Var forlober for en masse i DK vedr. skydesporten, og skulle derfor stemples som outsider eller radikal cowboy type, selvom man ma meget af det jeg ville dengang i dag.
For lang en beretning til alle detaljer her, men blev trat af at skulle sta skoleret, foran en snutdum kasketkarl pa det lokale tilladelseskontor, og med deres anti-gun mentalitet hele vejen igennem, at jeg simpelthen sagde F... I. til sidst og opfandte min egen vabenlov som virkede fint.

Blev trat af den helvedes bedrevidenhed om alt hvad der er godt og ansvarligt for enkeltpersonen. Noget der er grebet ud af luften, som var det en slags "forberedt nodvarge" pa samfundets vejne. Istedet for at kigge til andre lande, som man maske kunne lare lidt af, istedet for denne "vi ved bedre om alt muligt" kultur og holdninger....ja og som regel emner, som dem der raber hojest ikke har en kaft forstan pa, eller erfaring med i sidste ende.

Som sagt for, ar der absolut intet...INTET praventivt begransninger mht. vabeneje/brug osv. overfor ustraffede og ansvarlige personer, og hele den danske vabenlovgivning, kunne skrives pa en halv A-4 side, uden nogensomhelst indflydelse pa kriminaliteten. Men a'he nej, her skal man hore igen og igen, af samtlige danske eksperter, at man ma vare fuldstandigt sindsyg med bemarkninger af denne art !!!

Bor nu et samfund som er helt anderledes end for, og er derfor i stand til og sammenligne uden gisninger og gattelege, og kan oplyse dem der skulle vare i tvivl, at fri adgang til vaben forer ikke til storre kriminalitet pga. selve vabnene, men pga. kulturen der leves i. Selvfolgelig sker der flere uheld, som med f.eks. flere koretojer blant brugerne.

Har et samfund for mange regler, odelagger det ogsa mulighederne samt motivationen for nytankning og udvikling. Noget man sa aldrig for svaret pa, bare fordi man ikke matte i forste omgang, samt det var udansk og brod de gode traditioner. "Det har jo gaet godt indtil nu" sa hvorfor lave om pa noget osv. osv.

Derfor selvfede bemarkninger fra udlandet. Nej jeg hader ikke andre lande eller kulturer, men har med storre livsefaring i baggagen, blot faet visse forbehold overfor mange...heriblandt mit gamle fodeland Danmark.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)