Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vægtforøgelse på salonriffel
#1
Jeg trænger til at skyde nogle flere træningsskud med mine rifler.......!![Wink] Men for at kunne skyde billigt og ofte,så træner jeg hjemme med salonriffel. Men den vejer under det havle af min feltskydnings-kanon,så det ville være mere realistisk træning hvis salonriflen var tungere. Så er der nogen der har gode forslag til en simpel måde at gøre sådan et våben tungere på ?? Jeg har både en almindelig let "Jagt"salonriffel,og en ombygget Otterup banemodel til rådighed. Obs-det skal ikke være en permanent vægtforøgelse,men nærmere en "ta' på-ta' af" løsning.[Smile]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#2
Kickstop(så får du også reduceret den følte rekyl ;-) ) ? Overtræk over pibena f et eller andet tungt materiale ?

Skæfte af massivt og tungt træ ?

/Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#3
Hvordan er balancen på salonriflen, i forhold til feltskyderen?

En stang med vægt på, der passer ind i gevindstykke i forskæftet, og deri en gevindstang med blyklodser på.
Og en udfræsning i kolben, hvor der kan smides en blyklods, så balance og vægt komme til at være det samme som feltskyderen.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Ja,det ville være dejligt at få rekylen reduceret lidt![Big Grin]
Forslaget med en stang ved forskæftet,og en udfræsning i skæftet er ikke nogen tosset ide,den skal jeg måske arbejde lidt videre med. Min feltskyder er lidt næsetung,det kunne jeg jo så også gøre salonkanonen i den forbindelse.

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)