Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ræv 2012-2013
#1
Så vare det ikke længe mine herre, inden de små røde, skal kikkes efter. Håber jeg får mere held med dem i år. Har set de første par stykker, så nu kan de bare vente sig til Fredag morgen[Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Nappede den første igår

og inden nogen brokker sig,så brugte jeg et våben der er lovligt året rundt - nemlig bilen

--
00
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#3
Hvordan er det i grunden med skabsramte ræve? Må de skydes hele året hvis det skønnes at dyret lider? Jeg spørger fordi vi bøvler lidt med skab på vores jagt..
Svar
#4
I henhold til dyreværnsloven må de skydes året rundt, men myndighederne skal informeres så krybskydning kan udelukkes.

--
00
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#5
har os set de første små hvalpe nu skal de ha på hatten
Svar
#6
Så røg den første mini mikkel.[Big Grin]
Sikke et hul, sådan en Gmx kugle laver...[Wink]

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
Nappede også en i går aftes [Smile]
Svar
#8
Årets første hvalp - mødte den på et skovspor hvor vi så hinanden ca. samtidig på få meters afstand. Hvalpen snurrede rundt og nåede et par meter væk inden en 120 gr. BST spændte ben for den.

[IMG][Image: foto-2-1.jpg][/img]

/bundgaard
Svar
#9
Mini mikkel nr 2 blev mæt af dage, i går aftes.[Big Grin]
Igen et meget pænt hul, fra Gmx éren.[:0]
Er godtnok spændt på at se hvad der sker med bukken, hvis jeg møder ham... Den skulle gerne værer en afløser til mine Nosler BT, som plejer at give en del ( Meget ) kødskade på rådyrene.

"Heller 2 i dunken, end dunken i 2éren"

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#10
Citat:quote:

Den skulle gerne værer en afløser til mine Nosler BT, som plejer at give en del ( Meget ) kødskade på rådyrene.


I hvilket kaliber?

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#11
270 Win[Wink]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#12
Så en unge med en af de gamle her til morgen. Dog sad jeg i min bil og ikke på jagten [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#13
Hvalp nr. rullede i aften.
Jeg sad højt i en fritstående stige og nød de sidste solstråler og det faktum, at jeg SAMTIDIGT kunne se 5 harer, 3 kokke og en håndfuld ænder i søen[Big Grin].

Spot on kl. lukketid så jeg et par ører i højt græs i engen. De stoppede ude på ca. 70 m. og da hvalpen satte sig kom hele hovedet fri af græsset. Den var en lille hvalp med et lille hoved - som der ikke var så meget tilbage af efter mødet med en 140 gr. partition - så aht. forumfreden ingen fotos[Wink].

Da jeg kom ned til bilen stod ejeren af naboejendommen og ventede. Han er sådan én i islandsk sweater og med islandske heste og en islandsk kone.

Han var ret ophidset. Han mente, at jeg havde skudt efter solnedgang - hvilket jeg ret hurtigt kunne dokumentere for ham, at jeg ikke havde.

Men hvad så med "råbukken" - den måtte jeg jo have gemt et sted. Jeg forsøgte at forklare, at det nu var en sød lille rævehvalp og ikke en råbuk, jeg havde taget livet af - hvorefter han røg helt i falset. Ræve er jo fredet på denne tid af året - det ved enhver med en lille smule naturinteresse da; de har jo unger..... Jeg fandt en af de jagtapps, jeg har på telefonen, for at vise den uldne islænder, at rævehvalpe skam må reguleres på denne tid af året - men det lykkedes mig ikke at finde "beviset". Dén var værre.....

Længere tids tovtrækkeri endte med, at jeg lovede at skaffe ham dokumentation for min "påstand" inden ugens udgang. Ellers......[xx(][xx(][Big Grin][Big Grin]

/bundgaard
Svar
#14
Sådan en fucking klap hat, han kan da selv finde de oplysninger hvis, han mener at det er så vigtigt[Sad!]
Men tillykke med mikkel.[8D]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#15
Tjaa - det har du principielt ret i, men nu betaler jeg ikke så meget for jagten, og det gør det lidt lettere at tøjle agressionerne for at sikre "udlejers" gode naboskab [Wink]

/b
Svar
#16
der blev slået , til hø i går . så jeg var på pletten ca kl 20 . da var tæveræven allerede i fuld gang . hun var kun væk i ca 10 min. ellers var hun der hele tiden til solnedgang . ca 2 timer . men ingen hvalpe var fremme . på den igen . i aften var der 2 hvalpe fremme da jeg runede hjørnet på rapsmarken . ca 80 m ude . hvad kan man mer ønske sig ? ihvert fald ikke feber . men det var hvad der skete . efter et par min. og lidt åndedrætsøvelser , var der ro på .resten kan i selv gætte . nr 2 sprang i rapsen , og kom ikke frem igen .
mvh LWL
Svar
#17
Så måtte en hvalp lade livet her kl. 7.03. Udgangshullet var af god størrelse, så I får den pæne side [Wink]
[Image: 79778994.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#18
Den ser mig, noget træt ud...[Smile]
Tillykke med mini mikkel.[Wink]

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#19
Så blev græsset slået [Big Grin] På grund af arbejde kunne jeg ikkke komme afsted fra morgenene af, men i aftes var det tid og kl 20.00 gik jeg i stigen så både gæs og ænder og en lille hare sørgede for lidt underholdning ,og snart varslede solsorten at der var noget i gære men først da jeg beslutted at kravle ned af stigen skete der noget pludselig kom mikkkel hvalp og på 47 meter afstand var det ikke det sværeste skud så prikken fra varipointen på bladet og afsted med varmint kuglen på 7,8g den var effektiv men pelsen jah den er sku ikke til pænt brug længere min første hvalp i år og den første med varmint kugle i 6,5x55.[Wink]
Svar
#20
Fik min første ræv i lørdags efter en makker havde siddet og pebet i en bukkekald. Det var tydeligt at det var det den gik efter.
Da der var et ophold så stoppede ræven op og det blev dens endeligt..
Skudt på 20m med min 260Rem med en 120gr ttsx.

260'eren i det nymonterede skæfte erhvervet fra HappyNanoq torsdag eftermiddag med Pesten, monteret torsdag aften, indskudt fredag og afprøvet på vildt lørdag. [Big Grin]

Dette er min først ræv med riffel. Men forhåbentligt ikke den sidste.

[Image: 20120707_220536.jpg]

Sometimes giving someone A second chance
is like Giving them an extra bullet for their gun,
cause the missed you the first time...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)