Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
17 HMR og regler for skydning
#1
Nu har jeg fået mig en Marlin XT-17 og sat en Gamo 6-24xsomething kikkert på den. Den er da en absolut fornøjelse at skyde med, selvom aftræk godt ku være bedre, men præcision i al fald med Remington 20grains accutip (tror jeg nok de hedder), er da helt fremragende [Big Grin]
Mit spørgsmål er så: Jeg har indskudt en del rifler hjemme hos mig, da jeg har en del muligheder på min landejendom med godt kuglefang og deslige. Så vidt så godt. Det jeg vil høre om er hvorvidt skydning med 17 HMR også falder ind under de hersens regler med at man ku må skyde x antal gange på sin privat grund, før det betragtes som "skydebane" og man derfor skal til at kigge på alverdens tilladelser og den slags ?
Jeg vil jo klart nok ikke åbne en skydebane bare for at skyde lidt med den lille ny. Kender jo til en hel del folk der skyder meget med deres 22´ere for sjov derhjemme.

6.5x55 M98, Otterup matchpibe og aftræk i Hogue Realtree syntetisk skæfte, Meopta R-1 3-12x56
Remington 700 i 308
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#2
Sålænge du ikke indretter en "permanent skydebane" og i øvrigt kan skyde på en sikker måde på dit eget "revir" / jagtområde og derudover ikke generer naboerne med støjen, så er der nok ingen der vil "komme efter dig" selvom du "træner" et par gange om ugen..

Jeg er heldig og bor et sted hvor naboerne er ligeglade, eller også kommer de over med deres lerduekaster og haglbøsserne og så skyder vi lidt [Big Grin]

Forleden fik vi da testet lidt .510 caliber kugler i "baghaven"... det var der ingen der bemærkede[8D]

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)