Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hjælp til søgning af midler (seriøst)...
#1
Hej alle..

Da vores 7 årige dreng (Benjamin) desværre har fået konstateret kræft i hjernen, har vi brug for lidt hjælp...

Benjamin klarer kemoen rigtig godt, og vi håber at det fortsætter ad samme positive vej. Efter kemo (sikkert i starten af oktober) skal han 7 uger til Houston i Texas for at få stråler. Vores store ønske er at kunne tage afsted som en samlet familie, men det kræver at vi kan få sponsoreret lidt midler til rejse og ophold til vores 3 øvrige børn. Vi vil derfor spørge om nogen af jer har erfaring med ansøgninger om økonomisk hjælp hos fonde, private virksomheder mm.
Måske nogle af jer kender fonde eller virksomheder som er værd at søge hos.

Ligeledes kunne det være der var nogle med forbindelser i Houston som man kunne kontakte ifm. at vi skal finde et sted at bo i de 7 uger..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Puha det var en grim en, jeg føler virkelig med dig og du har min dybeste sympati.

Jeg kender desværre ikke nogen fonde eller lignende, men hvis du beslutter dig for at lave en privat indsamling, så spytter jeg gerne i kassen.

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#3
Har I checket om jeres forsikringer kan give tilskud?

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#4
Prøv at søge her: http://www.legatmidler.dk/Bsoeg.php

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#5
Hvis du ved navnet paa hospitalet/klinikken i Houston, saa kontakt dem. Børnehospitaler har ofte huse/lejligheder til familier der ledsager deres børn. Hvis ikke be' dem om at sætte dig i forbindelse med The Ronald McDonald Foundation (ja, ejet af hamburger giganten)De har særlige huse sat til side netop til det formaal i alle storbyer med børnehospitaler. Du kan evt. forhøre dig hos McDonald i DK og faa addressen i Houston.
Jeg har lige kigget. Du kan Google Ronald McDonald House, Houston saa faar du hele moleviten.
Good luck
hogmeister
Hogmeister
Svar
#6
@hogmeister: Vi kender skam stedet.. Det hedder MD Anderson Proton Therapy Center og de har et "hotel" på hospitalet..
Men da værelserne er rimelig små og vi gerne afsted HELE familien.. Og jf. mit brugernavn ender vi jo så på 2 voksne og 4 børn.
Det offentlige tilbyder så at betale det som et værelse på sygehuset koster, så vi selv kan spæde resten i for at finde en lejlighed hvor vi alle kan være i.
Vi har været i kontakt med andre danskere der har været turen igennem, og de lejede leglighed og betalte de 6$ om dagen der var i forskel..
De fandt en lejlighed igennem et firma der hedder Corporate Apartment Network, som vi selvfølgelig også vil kontakte..
Men det allerbedste var jo hvis man kunne finde en venlig familie med plads til en ekstra familie i den 7 ugers periode..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#7
Spørg eventuelt på http://forums.gunbroker.com også.
Der er mange fra de forskellige stater, og selvom nogen ikke er så meget for udlændinge, så hjælper de som oftest en "våbenbroder".

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#8
Heju FarT4

Jeg kan ikke udtrykke min medfølelse for jeres situation dybt nok - det er noget ingen forældre burde opleve.

Min kone fortalte mig i øvrigt at såvidt hun var bekendt ligger der en afgørelse på at det offentlige skal betale "familienære" omkostninger i forbindelse med sådan en behandling. Jeg ved ikke om I selv skal betale for Benjamins behandling i USA, men samme afgørelse skulle fastslå at det offentlige også er forpligtet til at betale for behandlingen hvis den beviseligt er bedre end det der tilbydes i Danmark. Ihvertfald var det nok værd at undersøge de ting hos sundhedsstyrrelsen og evt. tage kontakt til Foreningen for kræftramte børn, hvor der sikkert også er nogen som kan rådgive jer i alt det her.

http://www.legatregistret.dk/index.html kan oplyse jer om hvilke legater, fonde osv. I evt. kan søge. Ring til dem - deres hjemmeside er lidt noget hø.

Jeg håber det allerallerallerbedste for dig og din familie.

Mvh Freke
Svar
#9
Hvor bor du? Kender en lokal fond der er ret god til at støtte den slags sager, men det kræver (eller det en stor fordel) at du er lokal.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#10
Vi er fra Roskilde...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#11
Øv - det kan man jo ikke kalde lige i nærheden af Horsens (Hede Nielsens Fond)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#12
Når nu der er forholdsvis mange medlemmer på dette site, som får meget ud af det sociale aspekt af jagt, synes jeg at det ku være på sin plads at starte en privat indsamling herfra.

Lægger gerne ud med med en donation på 500kr til formålet hvis det er [Smile]

Det praktiske om hvordan det kan arrangeres kender jeg ikke til, men er da villig til at hjælpe en familie der har en udfordring.

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#13
Hej alle..

KÆMPE tak for alle forslag og tilbud med hjælp....[Smile]
Det er helt fantastisk, at mærke noget opbakning.. Så TAK for det..

Lige nu er vi igang med at lægge budget, så vi får et overblik over hvad det faktiske beløb bliver som vi sigter efter...
Og når vi har det på plads kunne vi godt forstille os at starte en "privat indsamling"...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#14
Jeg vil gerne opfordre til at der bliver lavet en indsamling.

Min butik vil gerne donere kr. 1.000,-

Vil på min egen private Facebook side og butikkens Facebook side
opfordre andre til at donere så snart, der er et kontonummer og indsætte penge på.

Jeg vil gerne oprette en konto til formålet, med mindre der er andre der allerede er i gang.

Og jerg vil til sidst opfordre mange af jer andre til at droppe en enkelt dag på skydebanen og så bruge pengene til at hjælpe Benjamin.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#15
Lige præcis min tanke [Big Grin]

Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Marlin 1895 SBL (45-70), Meopta R-1 1-4x22
Marlin XT-17 17HMR gamo 6-24x50 mildot (til krager)
Remington 700 cal. 308 Meopta R-1 3-12x56
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by Rex

Jeg vil gerne opfordre til at der bliver lavet en indsamling.

Min butik vil gerne donere kr. 1.000,-

Vil på min egen private Facebook side og butikkens Facebook side
opfordre andre til at donere så snart, der er et kontonummer og indsætte penge på.

Jeg vil gerne oprette en konto til formålet, med mindre der er andre der allerede er i gang.

Og jerg vil til sidst opfordre mange af jer andre til at droppe en enkelt dag på skydebanen og så bruge pengene til at hjælpe Benjamin.

Mvh. Rex / Guns & Powder



Det lyder meget fornuftigt Rex, jeg tror bare du skal starte, og se om ikke det kan give lidt til den gode sag - det tror jeg på. Der skal handling og ikke bare snak til, og det må gerne gå hurtigt når man står i Benjamins families situation.

Jeg har sagt til ungerne at vi dropper næste tur til MacD, så vi skal bare have et kontonummer [Big Grin]

Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Jagt - Det mest naturlige du kan foretage dig med bukser på!
Svar
#17
Citat:quote:


Det lyder meget fornuftigt Rex, jeg tror bare du skal starte, og se om ikke det kan give lidt til den gode sag - det tror jeg på. Der skal handling og ikke bare snak til, og det må gerne gå hurtigt når man står i Benjamins families situation.

Jeg har sagt til ungerne at vi dropper næste tur til MacD, så vi skal bare have et kontonummer [Big Grin]



Det vil jeg så gøre.

Jeg opretter et kontonummer allerede i morgen og indsætter de første 1.000,00 kroner på den.

@farT4: Du må meget gerne kontakte mig en af dagene, så vi kan aftale nærmere.

@Alle jer andre.

Jeg vil gerne hvis, der er en eller to personer, der vil melde sig som frivillige kontrollanter, så I kan se at kontoen til indsamlingen, kun bliver brugt til hjælp til Benjamin og hans familie.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#18
Det er helt super det der er startet her.

Husk alle at bare fordi vi er nogen der smider 500,- er det selvfølgelig ikke ensbetydende med at fordi du måske har et lidt presset budget og ikke kan klare det så er mindre også hjertelig velkommen.
Mange bække små.. [^]

Jeg Dropper turen på banen i aften(sidder alligevel i München)[:I] og smider 500,- på kontoen når der er et nummer.

@ REX hvis ikke andre melder sig som kontrollanter kan du smide mig en PB så får du lige mit tlf nr.

Steffen.

Sometimes giving someone A second chance
is like Giving them an extra bullet for their gun,
cause the missed you the first time...
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#19
Jeg er også frisk på både donation, og at være kontrollant, selvom jeg dog ikke 100% ved hvad det kræver(måske blot at tjekke kontoudtog?) :-)

Godt initiv Rex!

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#20
I er da fuldstændige fantastiske alle sammen...[:I][:I]

Vi kan kun takke og bukke for initivet, da det hjælper os rigtig meget, da der jo selvfølgelig er en del at lave pt...

@Rex: jeg kontakter dig selvfølgelig (har lige sendt pm)..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)