Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Rookie skæfte renovering - lær af mine fejl.
#1
Til dem der er interesseret.
Jeg har af personlige årsager brug for et projekt, hvor jeg holder mit hoved og hænder igang.
Jeg har i længere tid fulgt de forskellige indlæg her på siden med stor interesse, og vil gerne give lidt igen. Jeg har ved hjælp af dette forum, okey styr på hvordan jeg gerne vil gibe projektet an. Men der vil helt sikkert opstå nogle problemer, og dem kan andre så forhåbentlig lære af.

Projektet er renovering af for og bagskæftet på en o/u. Der er tale om at lakken skal af, så skal den bejses, og tilsidst oliebehandles. Netskærringerne regner jeg ikke med at røre.
[Image: 578883_10151071524260896_710330923_n.jpg]
Der er da en lille smule spil i træet at ane på bagskæftet.
[Image: 558440_10151071524325896_843602837_n.jpg]
Forskæftet er umiddelbar lidt lysere, så håber jeg kan bejse det så det passer lidt bedre med bagskæftet.
[Image: 292339_10151071524435896_2022783642_n.jpg]
Men vi må se hvordan det går. Succeskriterierne for projektet er at gennemføre forløbet, og at der gerne skulle komme et tilfredstillende resultat ud af det.
Nu poster jeg projektet, for at sætte det igang, og for at se om jeg har gjort det med at indsætte billederne rigtigt.
Svar
#2
Det ser ud til at fungere med billederne.[Big Grin]
Jeg kunne godt tænke mig at skæfterne flugtede med baskylen alle de steder hvor de mødes.
[Image: 318864_10151071524495896_1047312901_n.jpg]
[Image: 582233_10151071524560896_1801674177_n.jpg]
[Image: 255396_10151071524735896_1554527035_n.jpg]
[Image: 562957_10151071524840896_360161973_n.jpg]
[Image: 561055_10151071524895896_560739487_n.jpg]
Det største problem ser jeg i billede nr 3, hvor man ser den side af forskæftet hvor træet ikke flugter. Jeg ønsker ikke at røre netskærringerne, så jeg er bekymret over om droppet fra netskærringerne til baskylen bliver for synlig.
Tror jeg skal have taget et billede direkte ovenfra, for at se symmetrien i geværet.

Jeg var ved at gå helt ud af min gode skind, da jeg vendte geværet om og så dette.
[Image: 293075_10151071524630896_24053657_n.jpg]
[xx(]Fuck skal jeg til at bore hullerne ud for at skille træ og metal fra hinanden, og hvor finder jeg nogle flotte skruer til at sætte i?
[Image: 376697_10151071999995896_215014506_n.jpg]
Heldigvis viste det sig at forskæftet var skruet fast bagfra, så det var bunden af nogle afrunde skruer jeg kunne se.[Big Grin]
Men jeg tror ikke jeg er lige så heldig her.
[Image: 384753_10151071524990896_681275556_n.jpg]
Regner med at skille geværet ad i næste uge, så finder jeg ud af hvor store problemer jeg er i. Hvis der er nogen der kan berolige mig i mellemtiden, så er I velkomne til at gøre det.

P.s troede det med citaterne var automatiske.
Citat:quote:


Svar
#3
Ja på det nederste billede ser det godt nok ud til at du bliver nød til at bore et hul i skruen og trække den ud med en skrueuddriver. Du ved, de der koniske skruer med links gevind. Glæder mig til at se det videre forløb med projektet.[Wink]

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#4
ellers kan han bare starte med at fjerne bagskæftet [Wink]
så kommer splitten der sider på tværs til syne [Big Grin]

Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.ahlarsen.dk
Mvh. Hatting
Custom Metalsmith
http://www.gunsmith.dk 
http://www.dkbullets.dk
Svar
#5
[Big Grin]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by hatting

ellers kan han bare starte med at fjerne bagskæftet [Wink]
så kommer splitten der sider på tværs til syne [Big Grin]



Håber virkelig du har ret Hatting.[Smile]
Svar
#7
Du har et helt unikt samlervåben, produceret i Italien, som fra ny måske har kostet næsten 2000kr, så tro mig, der findes ingen magiske formler ellet besværgelser for at skille skidtet ad.
Det du behøver er en stjerneskruetrækker til at skrue bagkappen af med. Herefter er der et hul op i bagskæftet, i bunden af dette hul sidder en skrue, som enten løsnes med en topnøgle, eller en ligekærvsskruetrækker.
Så kan hele baskylen med alle dele trækkes frem og ud af bagskæftet. Så opdager du pludselig at det bare er samlet af almindelige spagettignaskere uden magiske løsninger[Wink]

Du skal nok undlade at pudse træet for langt ned i forhold til metaldelene, da det er med til at levere tilstrækkelig styrke og stabilitet, i det fantastiske stykke italienske åndenød som er monteret for at du har noget at holde fast i når det siger bang.

Det glæder mig at du efter lang og moden overvejelse har valgt ikke at røre den udsøgte "flattop netskæring" som formodentligt er udført med håndkraft af en Milanesisk jomfru, som efter at have vurderet de unikke årelinjer så møjsommelig har tegnet de estetisk unikke mønster, med individuelle ledelinjer. Omhyggeligt har gennemgået hele processen med Linerjern, Borderskær, finisherjern og singlepoint cuttere, efter mange og langvarige inspektioner endeligt hat frembragt dette ypperlige kunstværk af estetisk perfekt udsmykning.

Når du så møjsommeligt har fået fjernet samtlige rester af gammel overfladebehandling, og har fået pudset med diverse håndholdte sandpapirvarianter, hvor du hele tiden vælger nyt sandpapir, med en finhed, der precist er den dobbelte af den foregående. Når du så efter utallige udvandinger, endelig er kommet frem til slutslibningen, som skal foregå i kunstbelysning med fuld farvespekter, og en kornstørrelse ca 20% finere end 17årig indianerpigeinderlår. Så kan du efter bejdsning med 20%nøddebrun, 37% mahogny, 18% nøddetræ og 25% pibesovs farvet spritbejdse. Så er der tid til oliebehandling med Koldpresset jomfrulindolie, dyrket på en sydvendt svagt skrånende mellemfransk bjergbondegård. For perfekt farve er det nødvendigt med en tilsætning af fint revet alkanarod, tilsat med 4½ spåner hver anden uge, under forsigtig omrøring.
Svar
#8
Faktisk mere spændende tråd end Walnutten....[8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#9
Well det ville være god humor hvis ikke at F3T var ny bruger herinde. Sikke en velkomst n a.
Svar
#10
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

Well det ville være god humor hvis ikke at F3T var ny bruger herinde. Sikke en velkomst n a.


Jeg er uendelig ked af det hvis F3T opfatter det som negativt. det vil jeg uforbeholdent undskylde[:I]

I det mindste har jeg dog fortalt ham hvordan han tager bagskæftet af, samt at han ikke må pudse for meget af.

At jeg så i et øjebliks eufori lod mig lokke til at følge trenden til en lidt mere malende beskrivelse af virkemidler, var blot for at holde standarden
Svar
#11
[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin]

/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dårlig kopi[B)]
/GT
www.hgfirearms.dk
Shoot low, they might be crawling !!!!
Hellere være en original, end en dyr  kopi[B)]
Svar
#12
Altså Jørgen.... ved du da ikke at du slet ikke må være her ???[Wink]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#13
Jeg synes det er ærgerligt at WAL er smuttet men nuts er der heldigvis stadig mange af ...
 

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#14
så må jeg spørge som Manuel på badehotellet Que??????????????????????

og n a's måde at server sine synspunkter på betragter jeg some umådelig trættende 'Trolderi' der er mere til spottende end det konstruktive

så er den facon walnut også har været udsat for ..forstår jeg godt han vil have en pause. Og bliver dette her den gængse tone at nedgøre folk på i dette forum, istedet for det konstruktive der lå i bla walnuts inputs - ja så forsvinder lysten for mig at mænge mig med 'selvskabet'

/wolf_skate

Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

Faktisk mere spændende tråd end Walnutten....[8D]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



[Image: wolf.jpg]
Scout for a blind dog - and throw him a bone

Scout for a blind dog - and throw him a bone
Svar
#15
Citat:quote:

så er den facon walnut også har været udsat for ..forstår jeg godt han vil have en pause. Og bliver dette her den gængse tone at nedgøre folk på i dette forum, istedet for det konstruktive der lå i bla walnuts inputs - ja så forsvinder lysten for mig at mænge mig med 'selvskabet'



Der er åbenbart noget der er forbigået min opmærksomhed her, men hvad er det lige at walnut har været udsat for ???

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#16
ØHH , n a .. det må da være svært at sidde ned til daglig .. når du får undt i røven over så lidt ![:o)].

Lad nu F3T komme igang , inden i skræmmer ham ud herfra igen !.

Skal vi ikke alle kunne være her ?, men man må naturligvis kunne leve med at få al mulig kritik af forskellig kvalitet [Smile]. Hilsen A-bolt
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by n a

Du har et helt unikt samlervåben, produceret i Italien, som fra ny måske har kostet næsten 2000kr, så tro mig, der findes ingen magiske formler ellet besværgelser for at skille skidtet ad.
Det du behøver er en stjerneskruetrækker til at skrue bagkappen af med. Herefter er der et hul op i bagskæftet, i bunden af dette hul sidder en skrue, som enten løsnes med en topnøgle, eller en ligekærvsskruetrækker.
Så kan hele baskylen med alle dele trækkes frem og ud af bagskæftet. Så opdager du pludselig at det bare er samlet af almindelige spagettignaskere uden magiske løsninger[Wink]

Du skal nok undlade at pudse træet for langt ned i forhold til metaldelene, da det er med til at levere tilstrækkelig styrke og stabilitet, i det fantastiske stykke italienske åndenød som er monteret for at du har noget at holde fast i når det siger bang.

Det glæder mig at du efter lang og moden overvejelse har valgt ikke at røre den udsøgte "flattop netskæring" som formodentligt er udført med håndkraft af en Milanesisk jomfru, som efter at have vurderet de unikke årelinjer så møjsommelig har tegnet de estetisk unikke mønster, med individuelle ledelinjer. Omhyggeligt har gennemgået hele processen med Linerjern, Borderskær, finisherjern og singlepoint cuttere, efter mange og langvarige inspektioner endeligt hat frembragt dette ypperlige kunstværk af estetisk perfekt udsmykning.

Når du så møjsommeligt har fået fjernet samtlige rester af gammel overfladebehandling, og har fået pudset med diverse håndholdte sandpapirvarianter, hvor du hele tiden vælger nyt sandpapir, med en finhed, der precist er den dobbelte af den foregående. Når du så efter utallige udvandinger, endelig er kommet frem til slutslibningen, som skal foregå i kunstbelysning med fuld farvespekter, og en kornstørrelse ca 20% finere end 17årig indianerpigeinderlår. Så kan du efter bejdsning med 20%nøddebrun, 37% mahogny, 18% nøddetræ og 25% pibesovs farvet spritbejdse. Så er der tid til oliebehandling med Koldpresset jomfrulindolie, dyrket på en sydvendt svagt skrånende mellemfransk bjergbondegård. For perfekt farve er det nødvendigt med en tilsætning af fint revet alkanarod, tilsat med 4½ spåner hver anden uge, under forsigtig omrøring.



Jeg er godt klar over at jeg ikke har gang i et fantastisk sexet stykke skydevåben.
For mig er det geværet blot et redskab, for en proces jeg gerne vil gennemføre.
Hvis jeg så i den proces kan få en spagettignasker, til at se lidt bedre ud, så er det fint med mig. Som tidligere skrevet, så har jeg nydt at følge en masse dygtige mennesker og deres projekter. Jeg gennemføre mit projekt uanset hvad, men jeg tænkte at jeg ville give et bidrag til dette forum, uanset hvor ydmygt dette måtte være.
Man skal jo starte et sted, og jeg var ikke klar over at der et minimums krav for at poste topics. Hvis ikke andet så kan andre jo lære af det.
Hvis jeg har misforstået et eller andet, og mit projekt ikke har noget at gøre på dette forum, så sletter jeg det gerne. Som sagt, jeg gennemføre det uanset hvad.

Hilsen F3T

“And those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music.”
Svar
#18
Du kan lige vove at slette noget som helst; det er velkomment at der dukker noget op hvor vi dødelige også kan være med [Wink]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600
mvh
Svar
#19
Til F3T. HVis du kigger på især browning OU. De laver nogle meget fine overgange fra træ til baskulen. Det er nok i den retning du skal gå for ikke at svække træet.
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Du kan lige vove at slette noget som helst; det er velkomment at der dukker noget op hvor vi dødelige også kan være med [Wink]

Uvenner med Photobucket - men medlem af Asgaard.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...C_ID=25600



Hvis du virkelig er træt af Photobucket, så Facebook metode anbefales.
http://www.riffeljagt.com/forum/code/topic.asp?TOPIC_ID=19505
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)