Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ruger 77/22 ?
#1
Nu da min ellers værdsatte Winchester ser ud til at være værdiløst skrotmetal (satans til knægt, der absolut skulle tabe magasindelen i fjeldet!) overvejer jeg en Ruger 77/22.

Har nogen her mon erfaring med den?

Alternativt fx en CZ!

Men alt med plastik i aftrækkerbøjlen viger jeg udenom og det diskvalificerer det meste af de Marlin, Mossberg, Browning, Savage m.fl. jeg har set på! Desuden er jeg ærligt talt træt af rørmagasiner (de er rummelige, men falder hele tiden ud og er langsomme at fylde igen!).

Fordelen ved Ruger 77/22 er den kompromisløse konstruktion (kun magasinet har lidt plastik, men -læberne er i stål).
Man er vel fra et hjem med gevær ... .

Svar
#2
Lad være med at købe "All Weather" udgaven, det holder ikke en snus i Grønland.
Pisset irrer langsomt og delene begynder at gå træls og går fast efter bare 1-2 sæson'er.

Hvis du skal have dæmper på, hjælper jeg gerne. Har også billige dæmpere. Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#3
Min 77/22 er en "target stainless" og er den mest præcise .22 riffel jeg har ejet, med en mængde forskelligt ammo.

Den fungerer upåklageligt, men jeg har ikke haft den ude i vejret så meget at den er blevet "grønlandsk belastet" [8D] så holdbarheden på det plan kan jeg ikke udtale mig om.

I øvrigt er det ikke metal-"læberne" i Ruger rullemagasinet der giver mest bøvl, men selve rulle-mekanismen, der ikke tåler ret meget støv og skidt, og olie må der slet ikke komme derned, så sætter støv og skidt sig først rigtigt fast.

Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
Hilsner
Dravis aka:FMJ
"Sapere Aude: Dare to KNOW!"
"Do not adjust your mind, there's a fault in reality"
"Når to deler et ansvar, så er der to procent til hver"
Svar
#4
Det jeg mener med at "AllWeather" ikke holder i Grønland, er fordi receiveren/bundstykket og løbet godt nok er i rustfri... fint nok.

Men når de så putter aftrækshus i aluminium ind, dele udenpå og indeni bundstykke i fjederstål, mange øvrige dele i letmetal og jern m.v. - så går "AllWeather" ligesom af det igen, idet det måske ikke ruster som sådan, men skidtet (specielt aftrækkerhuset) har det med at irre sammen og gå trægt eller gå fast. Bundstykket har også lidt problemer, men det kræver bare lidt grundig rens fra tid til anden.

Den galvaniske tæring/irring starter når der er fugt i luften - og som mange områder i Grønland hvor man skal sejle hen til, så kommer der saltvand/skumsprøjt i luften, hvor det starter for alvor.

Det er måske ikke et problem med den 77/22'er du kigger på - men hvis den derudover har benævnelsen "AllWeather", så vær lidt skeptisk. Wink

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)