Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Besøg hos Rolin sidst i oktober... Opdateret!
#1
Hej ærede medlemmer,

Kluden, Klokker og undertegnede var på besøg hos Rolin i det kolde Sverige fra den 26-28 okt. [Smile] Her kommer lige en lille sandfærdig beretning fra turen. [8D][Wink]

For Kluden og Klokker startede turen rigtigt godt. [Big Grin] Klokker havde nemlig KLOKKET I DET[B)], så da de holdt ved færgen i Frederikshavn fredag morgen og gerne ville om bord, spurgte billet-damen om de ikke var noget sent på den, Klokker havde nemlig fået bestilt billet allerede til om torsdagen. [:I][:o)] Hun kunne dog berolige de 2 herrer med at de sagtens kunne komme med færgen, men hun var i den forbindelse "desværre" [}Smile] nødt til at hjælpe dem af med så godt og vel en "plovmand" mere. Så lettet for de sidste kontanter kunne de trille om bord på færgen.

Når man kører fra Göteborg til Rolin, så kan man med fordel køre forbi Ullared og besøge Gekås (http://www.gekas.se/dansk/dansk) - Der kan man godt slå lidt tid ihjel og finde noget man slet ikke vidste man ikke kunne undvære. Da jeg tippede Kluden og Klokker om det begik jeg jo desværre en ENORM tanketorsk[:I] - Jeg havde ikke tænkt på Kludens trunte-shoppe-gen. Så de nåede frem til Rolin 1½ time senere end planlagt. På det tidspunkt havde Rolin og jeg allerede været alle foderpladserne igennem og det tegnede rigtigt godt for der var MASSER af spor efter svin.[Smile][Smile]

Rolin sørgede for en solid aftensmad med aspargeskartofler, Culottesteg og hjemmelavet Bernaissesovs - MUMS - Så burde man kunne klare en nat i Kulden![8D]

Om aftenen blev vi sendt ud i tårnene i bidende kulde og fuldstændigt stjerneklart vejr med fuld blus på vorherres griselampe. [8D] Kluden pev of klynkede fra starten af over kulden og mørket og var sikker på han ikke ville holde mange timer inden han måtte tage retræten [:o)] Vi fik dog alle 3 fundet hvert vores tårn og fik os pakket ned så vi var klar omkring kl. 19.30. Aftalen var at hvis der ikke var set gris kl. 23 så ville vi tage hjem. Da klokken nærmede sig 23 havde hverken Klokker eller jeg desværre set nogen grise [V] så vi blev enige om at tage hjem. Efter vi var nået tilbage til Rolin, konstaterede vi at der ikke var nogen Klud der... [?] Klokker og jeg blev enige om lige at sætte os i sofaen og vente lidt på at kluden skulle dukke op. Efter 5 min kom der en SMS fra Kluden "Svin. Kom." Vi syntes da egentligt ikke det var nogen ret pæn måde at skrive til sine jagtkammerater på![Sad!][}Smile] Næste SMS opklarede dog at kluden havde skudt efter en frischling, måske en lille überläufer, på højest 40 kg og han mente den lå der, men han kunne ikke se den. Han ville gerne have ASAP assistance med lidt godt lys. [Big Grin] Vi beordrede ham til at blive i tårnet til vi nåede frem, og drak helt stille og rolig færdigt. [Wink]

Da vi nåede frem til pladsen mødte vi en helt overenergisk Klud som plaprede løs om hvor han havde skudt osv. Vi kunne efter 10 sek. dog hurtigt se siluetten af et svin i græsset. [:0] Vi gik forsigtigt frem og kunne konstatere at den var død i knaldet. Vi synes dog den var NOGET stor af et svin på 40 kg at være. Efter ½ times pølen havde vi dog fået den "lille" gris slæbt op til bilen og smidt den ind bag i bilen.

Da vi nåede tilbage til Roliln konstaterede han tørt om støddæmperne var gået i Kludens bil siden den hang sådan med bagenden med bare en 40 kgs gris inde i bagagerummet. Vi fik åbnet bilen og Rolin konstaterede "Hold kæft et ordentligt svin" - Vi troede han mente Kluden, men det var altså vildsvinet han hentydede til understregede han. [Big Grin][8D]

Pludseligt sagde Rolin så - "Den er sq da ikke død!" og Kluden såvel som undertegnede tog et rask skridt tilbage [:o)][:I][:o)][:I][V] da den rent faktisk bevægede sig!!! Klokker fik flået den ud af bilen og Kluden fik panisk stukket den i halsen (Hovedet var stort set skåret af![:0]), imens Rolin og Klokker lå og rullede rundt på jorden af grin over vores reaktion - Den VAR død[xx(], men nerverne virkede lidt endnu. [V][B)]

Vi fik så svinet hængt op i vægten, i frontlæsseren, da vi ellers ikke kunne løfte den helt fra jorden. Vægten sagde 105 kg!!!!

[Image: IMG_7491.jpg]

Kluden var stadig helt kuldret så da svinet skulle brækkes sprang han på det med oprejst pande.[8D] Her skal det så lige siges - En sprit ny hirschfænger er under INGEN OMSTÆNDIGHEDER det rigtige værktøj til opgaven. Og da slet ikke når man aldrig har brækket et svin før og ryster så meget af kulde at man kunne bruges som rystepudser!!![Big Grin][Big Grin] Ingen af os 3 andre turde gå i nærheden af hverken svinet eller Kluden for at hjælpe ham for han svingede og fægtede febrilsk rundt med hirshfængeren!!![V][:0] Efter gentagne forsøg på at komme Kluden til undsætning lykkedes det ENDELIGT Rolin at få stoppet Kluden og fik ham afvæbnet. Udstyret med min jagtkniv og med kyndig vejledning fra Rolin genoptog Kluden så kampen.[Smile] Og til sidst lykkedes det faktisk.[:0]

[Image: IMG_7494.jpg]

Som I jo nok kan regne ud så har vi haft en laaaaaaaaaaaaaaaaaaang nat med at høre om hans succes og hans fantastiske gris, som jo også ER en flot keiler, så på et tidspunkt var nok altså nok og vi måtte have lukket munden på ham [}Smile] (Historien om riflen vil fremgå i en anden tråd[Sad])

[Image: IMG_7502.jpg]

Efter et godt morgenmåltid lørdag morgen, så gik turen igen rundt til foderpladserne for at supplere lidt op. PÅ min plads havde der helt sikkert været gris efter jeg var taget hjem[:o)][Sad] hvor imod Klokkers plads var urørt. På flere af de andre foderpladser var der også tegn på at der havde været besøg i løbet af natten. Under vejs må Rolin have været på 2 hjul i svinget (Muligvis pga. vi havde fået placeret både Klokker OG Kluden i samme side af bilen!!![xx(][V]) for der sad en ordentlig krampe i siden af det ene hjul [Sad] Vi nåede dog tilbage til frokostbordet.[Wink]
Her havde Klokker og Kluden fået smuglet røræg og røget ål med. Så udover Rolins sædvanlige gode frokost-buffet måtte man jo kæmpe sig igennem en omgang røget ål... Jo Jo - Det ér hårdt at være på jagt hos Rolin! [Big Grin][Big Grin][8D]

Om eftermiddagen forsøgte Klokker, Kluden og Rolin sig med en omgang jagt efter råvildt - Desværre havde de glemt at aftale det med råvildtet, så det blev ikke til noget. [Smile] Undertegnede brugte tiden på at samle kræfter til næste runde mod grisene.[|)] ZZzZZzzzzzzZzz [:I]

Efter en omgang vildsvinefrikadeller gik det atter ud i tårnene. Vi gik alle 3 i de samme tårne igen. Kluden synes han havde skudt nok svin og havde aftenen før set en ræv som havde en dusør hængende på hovedet, så den ville han prøve lykken med, og nå ja - Vi 2 andre vidste jo at grisene måtte dukke op på et tidspunkt så nu ville vi holde ud til midt nat! [8)]

Der var fin varme i tårnene, men det var rigtigt bidende koldt, og HELT stille på pladserne. Indtil kl. 23.30 havde Klokker set én harekilling og jeg havde intet levende set. Vi besluttede at vi ville pakke kl. 24. Håbet og modet havde opgivet lidt... Og hvis grisene alligevel først kom om morgenen, så gad vi ikke vente længere. Netop som jeg skulle til at pakke kl. 23.55 begyndte det at pusle i træerne - Fik sent en SMS til Klokker om at vente med at pakke - og kunne mærke at pulsen steg betydeligt. Desværre for Klokker havde han forladt posten i utide og stod nu i -10°C ved en låst bil [Big Grin][8D][:p] Jeg stirrede som en gal ned på foderpladsen men kunne ikke se nogen grise... Efter 25 min dukkede der så et enligt rådyr op fra træerne og spasesrede over foderpladsen og væk... ANTIKLIMAKS![xx(][Sad!][V] Fik lukket tårnet ned og pakker mine sager. Øv - Man troede lige![}Smile] Klokker var ganske begejstret for at se mig - og bilens sædevarme - da han jo efterhånden havde stået over en halv time i kulden. Vi kørte tilbage til Rolin hvor Kluden for længst havde indfundet sig. Han havde heller ikke set noget. Vi tog en godnat-pils og gik til køjs.

Søndag gik med endnu et godt morgenbord og så ellers med at få bilerne pakket. og så gik det ellers hjem over i strålende solskin fra en total skyfri blå himmel.[8D]

Endnu en jagtweekend er ovre - Selvom den ikke gav et udbytte til mig i form af grise, så har det været en rigtig god weekend sammen med gode jagtkammerater.

Vejret og naturen i Sverige viste sig hele weekenden fra den absolut smukkeste side og det varer sikkert ikke længe inden turen igen går op til Rolin.[Smile][^]

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#2
105 kg er vist lavt sat og jeg kan se at han stadig rører jorden, men hvor meget vejer "svinet" så.......[}Smile][Big Grin]

Hva øhhh Morten, har du selv gået og drømt om en "take down" og nu har du lavet din egen, eller hva.............

Jeg ved I hygger jer, men se nu at få lukket munden på Kluden inden han snakker ørerne af jer. Flemming og Kluden under samme tag må være en belastning......[B)]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#3
Fedt at høre at "svinet" fik en bette haigris på tasken ;-) huskede man at tage trailer med hensidan ? [:p]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#4
Hils svinet

Citat Kluden
jeg gider ikke nat jagt

Det kan være det er gået over
Svar
#5
[Big Grin]

[Smile] AB

Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Hellere dele en 1. plads end at blive nr. 2
Svar
#6
Tillykke med svinet

Knæk og bræk

hils Flemming

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars
Nu også med 45/70


Svar
#7
Fed historie, vi vil høre mere! Fortsat knæk og bræk!

"At ramme ved siden af er også at ramme!"
"At ramme ved siden af er også at ramme!"
Svar
#8
.243Win og Slawter>> "Knæk og bræk" - Der skal nok rigtigt gnides salt i såret, hva?! [Big Grin][Sad][Sad][V][V][Sad!]

[Image: IMG_7499.jpg]

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#9
Tillykke med grisen og tak for historien [Big Grin][8D]

Mvh Peter
###################
[Image: ajbutton.gif][Image: S_LLogo_2.jpg]
Svar
#10
Det der med at slå grisene ihjel skal altså ikke tages så bogstaveligt.

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar
#11
Herfra skal der også lyde en stor tak for en forrygende jagttur, der har budt på lidt af hvert. Ikke så meget vildt til hverken Morten eller undertegnede, men derimod masser af flot vejr, rigtig gode jagtpladser og ikke mindst dansundervisning ved Morten og Klud. Det berømte dansetrin "grise chassé"-trinet der blev praktiseret af Morten og kluden, da Rolin påstod grisen ikke var død. Det step de to herrer tog baglæns, nærmest på kommando, var et syn jeg sent skal glemme. For pokker hvor var det morsomt.. [Big Grin][Big Grin] Men indrømmet sådan et svin er et frygtindgydende bæst i særdeleshed når det er i live[Big Grin][Big Grin]
Desværre bød turen også på den lidt trælse oplevelse at Mortens riffel knækkede. Jeg vil gerne med det samme benytte lejligheden til at undskylde alle vores usle kommentarer i forbindelse med dette.. Griner, [Big Grin][Big Grin][Big Grin] men på den anden side skal jeg heller ikke undskylde alt for meget, dajeg har erfaret, efter gennemlæsning af indlægget, at du har valgt at oplyse om Stenalines fuckup i forbindelse med vores færgebookning. Jeg vil sige at jeg kan bifalde Lanis signatur: "jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter" Og så da slet ikke folk der argumenterer med dokumentation i hånden... Det lille fredrikshavnske tøsebarn, der sad i billetlugen ved færgehavnen valgte at fremholde et dokument hvorpå der med store fede typer stod at klokkeren var en idiot. dette underfortået at der på dokumentet stod at jeg rent faktisk havde valgt at booke færgeturen en dag for tidligt[:0][:0].. Der skal herfra lyde en stor tak til de øvrige i selskabet at de har undladt at kommentere på denne episode mere end små 200 gange i løbet af weekenden. Jeg troede at det ville blive nævnt tit..[:p][:p]
Gad vide hvor mange år der går før de glemmer det????
Slutteligt vil jeg lige lette på hatten for Kludens flotte resultat. Af en fyr der overhovedet ikke gad det der nattejagt hejs, så må man sige at levere en "bette" keiler på 105 kilo er et glimrende resultat. Flot skudt forøvrigt. Selvom han peb lidt over han ikke havde ramt den i hjertet, hvilket ellers nærmest er Kludens signatur når han fælder vildt med riffel..
Venligst
Dan "KLOKKER" Korgaard

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#12
Hold nu op det er god læsning. Våben og næsten døde grise i bilen
Svar
#13
[Big Grin][Big Grin]Lyder som om i har hygget jer... Havde Kluden smuglet Thylandia Porsesnaps med....? Har hørt at Herren er gået over til dette mærke,med det næstent poetisk navn ( Kluden selv er jo også selv en poetisk lille skabning),efter et uheldigt rendezvous med hans tidliger kære ven,-Linieaquavitten.?[:0][Big Grin]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by ULG

[Big Grin][Big Grin]Lyder som om i har hygget jer... Havde Kluden smuglet Thylandia Porsesnaps med....? Har hørt at Herren er gået over til dette mærke,med det næstent poetisk navn ( Kluden selv er jo også selv en poetisk lille skabning),efter et uheldigt rendezvous med hans tidliger kære ven,-Linieaquavitten.?[:0][Big Grin]

Hilsen Ulrik



Nu er det jo sådan fat at Kluden ikke selv har det her hersens indianernet, så han kan ikke forsvarer sig her på sitet, andet end når han en sjælden gang har sparet op til en tur på Komdrup bordel, hvor man kan surfe imens man venter....

så derfor vil jeg benyttet lejligheden til at gøre opmærksom på at Kluden skam på ingen måde forsager Linieaquavitten endnu...han holder skam hårdnakket stand på trods af at den skaldede hjortemorder Palle med en pigvar i cykelkurven styrtede 3 gange på vej hjem fra sidste ålegilde, på trods af at Knytnæven nær var blevet lagt i benlås af undertegnede og på trods af at Kludens egen sortkrudts revolver jammede pga. sprittåger, så holder manden stand... rejser sig ved det træ han faldt ved, sætter flasken for læberne, lukker øjnene og tæller til 100 imens den liflige aquavit flyder ned i kråsen må dette stolte stykke mandfolk....HIK....

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#15
Ulg; jeg kan bekræfte at der forefandtes en flaske thylandia blandt kludens smuglervarer. Den blev dog nydt med stor mådeholdenhed.

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#16
-LANI-[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Big Grin] Det er ædelt af dig af tale den stummes sag her på foraet[Big Grin]

-McQuolle- Mådehold,dét lyder ikke helt som dén klud jeg kender! Det lille skind var vel ikke ramt af sygdom[:0][?]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#17
Jo han fik et alvorligt anfald af svinepest..........

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#18
Kunne han være ramt af hvalpesyge..........han kommer jo på en del minkfarme......lidt hvalpefedt kan i hvert fald ses ½ meter under skægget

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#19
Mænd med rødt fuldskæg SKAL have "hvalpefedt" under skæget.! Tillykke med grisen.!

-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
-/ Obelix.
Alt vildsvine jagt jeg ikke er med på, gør mig misundelig.!
-Slog hovedet da jeg faldt i gryden som lille..
Svar
#20
- Så er der ventetid i hønsehuset igen, så jeg har lige 8 minutter inden naboen har tømt sig...[^]
Det var bestemt en aldeles glimragende tur til Sverige efter gris!
- Havde jeg vidst at det var så nemt, var jeg da taget afsted noget før...
- Hvad de andre 2 lavede i den mørke skov, tør jeg ikke tænke på, men en eller anden form for svineri har det jo nok været...
Jeg må desværre afholde mig fra yderligere nedladende verbale represalier af mine 2 gode jagtkammerater, da alt det lidet flatterende de har forfattet om min person... -er sandt[V]

- men M@X, han skal fandeme have et ordentligt fur, det gamle ......
for alt det popsmarte friskfyrssnak han har udgydt her i tråden. Der er jo intet af det, der har hold i virkelighe...... - elleeeer.....- nå, nu er det min tur[:p] - hyg jer.

Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Knæk og bræk!
-Klud.

Den der ler sidst......
Er langsom i opfattelsen!
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)