Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
FT Cocker Spaniel til Drivjagt
#1
Ja, måske er det er tosset ide, Men kan det lade sig gære ar træne en Ft cocker til drivjagt? Jeg havde tænkt at den skulle arbejde relativ tæt på mig hele tiden, da de andre hunde nok skal drive vildet til verdens ende. Hvordan med vildsvin og Cocker spaniel???

Bare byd ind, det er jo kun en ide endnu :-)

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#2
næe, det lyder da fornuftigt nok [Smile]
det kræver dog en konsekvent dressur, hvis hunden ikke skal gå ud af hånd med den gode fært i næsen.

men hvis din cocker kan rejse klovbærende vildt og stoppe efter 20-30 meter, vil det da give gode skudchancer for skytterne, når farten sænker sig efter at hunden er "sat af"

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#3
En ft cocker er ikke kendt for sin evne eller vilje til at arbejde med hals - normalt forsøger man at avle den egenskab bort. En gammeldags cocker eller springer vil formentlig være et bedre valg.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#4
Hej, tak for jeres svar indtil nu. Det er ikke så vigtigt at den driver med hals, for som skrevet, så skal andre hunde overtage og følge hunden helt til skytterne.

Mvh
Kristian

243 win, 30.06, 8x57 js
243 win, 30.06, 8x57 js
Svar
#5
Jeg har en 2,5 år FT cocker tæve der næsten udelukkende bruges til drivjagt. Det klarer hun fint. Hun udviser fornem forståelse for det korte søg og tæt kontakt til sin fører.

Du skal derfor ikke være bange for at bruge en cocker til drivjagt.
Svar
#6
Jeg kunne godt tro en FT cocker er for mild til vildsvin!

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)