Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Endnu en ulv i DK?
#1
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2012/12/30/213338.htm

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#2
Uha - det lyder ikke godt[V] - det er jo næsten i "baghaven". i hvert fald meget tæt på vore jagtrevirer[xx(]

Desværre virker materialet (billederne) ret overbevisende.

mvh
Korthår
Svar
#3
Spændende med et nyt dyr i den danske fauna.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#4
Og lige pludselig blev rævejagten endnu mere spændende[xx(], mon man skal til at have en større skyder med[B)].
Jeg håber at det er en "forseelse", godtnok går jeg ind for mangfoldighed, men ulven kan jeg godt undvære[^]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#5
Spændende hvordan det udvikler sig og hvor hurtigt rådyrene vænner sig til en ny predator.
På et større sjællandsk bue-jagtrevir (hvor jeg har været gæst et par gange) begyndte rådyrene efter 2 jagtsæsoner med bue, at kigge/sikre opad - denne oplysning blot for at illustrere hvor hurtigt rådyr vænner til nye forhold.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#6
Og lige pludselig blev rævejagten endnu mere spændende, mon man skal til at have en større skyder med.
+ måske en skovl[}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Og lige pludselig blev rævejagten endnu mere spændende, mon man skal til at have en større skyder med.
+ måske en skovl[}Smile]

mvh
Strom, naturgænger


Hvorfor en skovl - du skyder vel ikke dyr som er fredede blot fordi det kolliderer med dine økonomiske interesser?

[Image: bueskytte.png]
Svar
#8
Kima, den kan du sagtens skyde med en .223 eller .22-250
H
Hogmeister
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Kima, den kan du sagtens skyde med en .223 eller .22-250
H



Så fortsætter jeg med 222eren[Smile]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#10
Hvor er det fedt, hvis ulven igen bliver en del af den danske fauna ! Så spændende med en ny topprædator.

Så fatter man måske lidt af, hvor hult det klinger når vi forlanger af inderne at de skal passe på tigeren, og af afrikanerne at de skal være gode ved løverne.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#11
@ ID
ikke økonomiske: mine få sølle juletræer ( 10 år gamle og max 50 cm høje ) ville prise en prædator til himmelen.
men ulven er i min optik et invasivt dyr i lighed med flere af dem der må/skal efterstræbes [}Smile]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#12
Citat:quote:

invasiv art: plante- eller dyreart, der er introduceret til et biogeografisk område, hvor den ikke er hjemmehørende, og som her formår at formere og sprede sig så aggressivt og effektivt, at den ved sin invasion kan udgøre en trussel mod de oprindelige økosystemers biodiversitet.


Det er vel stadig uklar om den/de danske ulve er introduceret eller de selv er rendt hele vejen. Men det er et faktum, at ulven var en del af den danske fauna indtil for 200 år siden. Så jeg anser den for at være betydeligt mere hjemhørende i Danmark end både bævere og europæisk bison.

Så i min opfattelse er det ikke en invasiv art, den har bare haft en pause.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#13
Citat:quote:

Originally posted by LasseScout

Hvor er det fedt, hvis ulven igen bliver en del af den danske fauna ! Så spændende med en ny topprædator.
Som de fleste andre alfahanner bryder jeg mig ikke om at blive udfordret[Wink], jeg har det fint som toprovdyr[^]

Så fatter man måske lidt af, hvor hult det klinger når vi forlanger af inderne at de skal passe på tigeren, og af afrikanerne at de skal være gode ved løverne.
Tja, jeg er ret ligeglad tigre og løver[B)]



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Uha - det lyder ikke godt[V] - det er jo næsten i "baghaven". i hvert fald meget tæt på vore jagtrevirer[xx(]

mvh
Korthår



Hmm, det er ca. 4 km fra mit værested, det bliver spændende om der mangler nogle af vildhestene.
Der er ca. 10 km over til min jagt, så ja, det er i "baghaven"[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#15
Ja spændene når ungerne skal udstyres med våben når de skal cykle hjem fra fodbold, hvis de ovrhovedt når hjem.

A. Westergaard
A. Westergaard
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by West

Ja spændene når ungerne skal udstyres med våben når de skal cykle hjem fra fodbold, hvis de ovrhovedt når hjem.
A. Westergaard



Naarrggghhh, lad os nu lige trække vejret inden vi går i selvsving[Wink], jeg vil gerne se lidt flere beviser inden jeg begynder at frygte for ungernes liv[^], forresten går de slet ikke til fodbold[8D]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#17
Jeg ville have det fint med en fast ulvebestand i en passende størrelse i Danmark, og de måtte for så vidt også gerne være i "min baghave" især hvis jeg fik mulighed for at betragte dem.
jeg synes virkelig at det er et spændende og facinerende dyr og dem der synes de skal udryddes fordi de vil spise "vores" rådyr er da lamme i roen. Vi vil da vel for pokker heller ikke udrydde rævebestanden fordi den er en konkurent vel ?

Og til jer der er bange for at lade jeres børn færdes frit, i trænger da til at gå til lægen og få undersøgt hovedet, eller pas bedre på jeres børn [xx(]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar
#18
Citat:quote:

Originally posted by STROM

Og lige pludselig blev rævejagten endnu mere spændende, mon man skal til at have en større skyder med.
+ måske en skovl[}Smile]

mvh
Strom, naturgænger



Ja... de ulve der er i DK nu, er jo ikke mærkede, mener så at man allerede havde vist de var her, så ja, STROM en skovl til at stå fast på reviret ville da vare ok, det er da ikke så hårdt ved neglene [Big Grin]

Per Tolstrup Nielsen
Per Tolstrup Nielsen  
Svar
#19
@lani - så kom og hent lortet.

Godt nytår.
Svar
#20
Citat:quote:

@lani - så kom og hent lortet.



virkelig fjollet kommentar [xx(]

Mvh.LANI

Jeg gider ikke diskutere med folk der bruger argumenter....

STILLE!!! du er bare misundelig over at stemmerne KUN taler til Mig...
Mvh.LANI



Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)