Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Spørgsmål omkring Blaser R93
#1
Godaften

Jeg overvejer kraftigt at anskaffe mig en Blaser R93 Professional. Jeg har lige et par spørgsmål, som jeg forgæves har søgt efter.

Hvor mange patroner kan der være i det indbyggede magasin, og hvordan aflades dette?
Er den udstyret med snelle eller justerbart aftræk?

Mit indtryk er, at der er delte meninger om Blaser, men at den skulle være ganske præcis. Må sige, at jeg synes, den er utrolig lækker.
Svar
#2
Magasinet kan indeholde 3 patroner og så kan du have 1 i kammeret. Den aflades ved at du med fingrene piller dem ud en efter en (i toppen)....

Ingen Snelle men et super godt direkte aftræk (single stage). Det kan ikke justeres af brugeren, men en våbensmed kan skifte nogle fjedre som regulerer aftræksvægten...

Rex herinde har en 93 prof til salg mener jeg...til en god pris endda...

J.
Svar
#3
Tak for dit svar. Det virker umiddelbart lidt bøvlet at aflade på denne måde. Kommer kikkerten ikke i vejen?

Jeg har sendt PM til Rex.
Svar
#4
Jeg synes ikke det er bøvlet....man vænner sig til det[Smile] tag ud og kig på en og prøv det evt...

J.
Svar
#5
Du kan selvfølgelig osse repetere dem ud i sikret tilatand.

--
(o)(o)
Tin Tin er racist
--
(o)(o)
Tin Tin er racist - han siger NEGER
Svar
#6
Hæ ja...der er bare noget principielt forkert i at aflade, lade, aflade, lade, aflade, lade og aflade hvis man har fået besked på at aflade [Big Grin]
Svar
#7
Hvis du vil have med magasin så er der R8, men det system syntes jeg er bøvlet, har haft en R93 i 10 år og syntes aldrig at det er et problem at aflade, man skal have prøvet det før man kan afgøre om det er noget man kan bruge.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Med lidt øvelse så går afladningen problemløst.. Med hensyn til magasinkapacitet så er det ikke helt ligegyldigt hvilken kaliber du vælger. Mener at kunne huske der i visse magnumkalibre kun er plads til to i magasinet og en i kammeret....
Venligst Klokker
Ps. du har forøvrigt fuldstændigt ret, det er en herrelækker skyder.. :-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#9
Da jeg havde R93 afladede jeg den ved udløse endestop til bundstykke og køre denne halvvejs ud til helt afmonteret, så kunne man holde under riffel og kikkert mens man med den anden hånd trykkede projektilspids ned/bagud i magasin og alle patroner havner i hånde man holder under riffel og kikkert med [Smile]

MVH Bjarne
MVH Bjarne
Svar
#10
For mig at se, må kikkerten sidde en smule i vejen ved ladning/afladning? Oplever I ellers, at der forekommer klikkere?

Hvad er jeres bud på en fair pris (ny) med og uden montage?
Svar
#11
Alt afhænger hvad du vil have.
Men fra 15-45.000,00
Det er dig selv der bestemmer, bare husk hvis du skal jage om natten så ville jag købe en kikkert med "rødpunkt"
I denne forbindelse kommer jeg i weekenden at lægge en ny tråd om det der desværre sker på vildsvine fronten ind på forumet.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#12
Supernova - du skal prøve det for at kunne se det ordentligt. Kikkerten sidder ikke specielt i vejen... Jeg aflader på den måde uden at tænke over det!

Blaser kan være følsomme overfor genladet ammunition, hvor hylstrene ikke er blevet fullsized 100%. Jeg har haft min i 3 år, og har kun skudt hjemmeladet ammunition af i den uden en eneste klikker!. Jeg har tilsvarende ladet til en håndfuld Blasere, kun med to klikkere - og det var i samme riffel og samme LOT. Problemet var, at hylstrene ikke var kalibreret hårdt nok...

Køb du bare sådan en - du bliver helt sikkert glad for den!

J.
Svar
#13
Der er tale om en R93 Prof uden montage.
Kan godt se det smarte i rødpunktsigtet, hvis der jages i mørke. Umiddelbart er det ikke i mine planer, men man ved jo aldrig...
Svar
#14
Jeg har mange der kommer herop i troen at det går at skyde uden "rødpunkt" men en del kommer hjem fra jagt og siger at det måske havde været rart med "rødpunkt" men det er til hver enkel, havde en der havde været på Grønland i en del år og han havde sin gamle militær riffel med ringsigte med og måtte efter første nat indrømme at han måske skulle købe en kikkert.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#15
Jeg har haft blaser R93 i mange år (næsten fra de kom frem) og siger ikke den er bedre end andre men jeg er glad for min [Wink] har opdateret den først med proff skæfte og siden med prof sucess skæfte ,det sidst nævnte er bare super PRØV DET [8D] jeg har kaliber 6,5x55 og 9,3x62 og et par zeiss kikkerter med rødpunkt en 1,5-6x42 og 3-12x56 og det dækker fint mit jagt behov .(magasin kapasitet se blaser.com det er nemlig kaliber bestemt)afladning gøres nemt som omtalt med at vippe dem ud med en finger .den er født uden snelle men mener aftrækket kan udskiftes med et med snelle hvis man skulle ønske det ellers justeres aftræksvægten ved at skifte en fjeder.har haft klikker, kan ske hvis man ikke lukker låsen helt og ved patroner som ikke er kaliberet korrekt men disse fejl ville vel også opstå ved andre rifler præcisionen mener jeg heller ikke man kan sige noget til min skyder fint hvis jeg holder den stille [Wink] og skyder næsten ens med al ammution så træning og jagt kan foregå uden ekstra indskydning .Så kan du lide riflen så køb jeg tror ikke du bliver skuffet [Big Grin]
Svar
#16
Hvorfor aflade - den kan afspændes :-)

Spøg til side, så er den jo meget sikker hvis du hiver den i kammeret ud, trykker den næste ned og lukker bundstykket hen over. Afspændt er bundstykket låst, så nu er der absolut ingen mulighed for at der ender en bønne i kammeret ved et uheld. Hvis det er for at signalere sikkerhed, så smider man den bare i et foderal og så over skulderen. Det gør jeg også med min halvauto mellem såter så folk ikke skal tænke over om bundstykket er låst tilbage eller ej.

Nu går jeg ikke på drivjagt, men i hele bukkejagten forlader magasinet på min Mauser ikke riflen. Der kan være 4 i magasinet så istedet for at tage den i kammeret i lommen, trykker jeg den tilbage i magasinet - holder den nede og lukker det afspændte bundstykke hen over. Så er den helt sikker når den skal i bilen og skabet, men også helt klar til næste gang jeg skal afsted. Risikerer ikke at have kørt en time til jagten og have glemt magasinet hjemme (er sket..).

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#17
Citat:quote:

Nu går jeg ikke på drivjagt, men i hele bukkejagten forlader magasinet på min Mauser ikke riflen. Der kan være 4 i magasinet så istedet for at tage den i kammeret i lommen, trykker jeg den tilbage i magasinet - holder den nede og lukker det afspændte bundstykke hen over. Så er den helt sikker når den skal i bilen og skabet, men også helt klar til næste gang jeg skal afsted. Risikerer ikke at have kørt en time til jagten og have glemt magasinet hjemme (er sket..).


Dén fremgangsmåde kan der sikkert godt komme en kommentat til tror jeg....[Wink]

Hilsen Ulrik
Hilsen Ulrik
Svar
#18
Den kommentar kom du jo med, Ulrik ...

For du har ret!

K&B Claxel [Wink]

[Image: hunt-an3.gif]

Beware of a man with customised rifles ...
K&B Claxel Wink




Svar
#19
@ CO.
Det skrev du bare ikke........... [xx(]

Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...
Hilsen BB.

Hellere et skud for meget, end et skud for lidt...om nødvendigt
Svar
#20
Øh jo det tror jeg faktisk [Wink]

Skulle den med bilen gå hen og blive "bemærket" af dem i blåt tøj, ville det vist kræve at pgl. tjenestemand havde fået BÅDE sit morgen-blowjob OG havde sidste arbejdsdag inden ferien hvis man skal nøjes med en løftet pegefinger.... Sammenholder man med den frekvensfaktor jeg oplever den slags i må det vist sidestilles med at vinde i lotto [8D][Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)