Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Amerikanere på jagt
#1
Meget kan siges om Amerikanere, men de kan ikke beskyldes for at have for lidt grej[Big Grin][Big Grin][Big Grin]

http://www.youtube.com/watch?v=BbzJh_-iV10

Når det så er sagt, så ser det da helt fantastisk ud.. Sådan en jagttur efter coyote/prærieulv står dælme højt på min ønskeliste

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#2
http://www.youtube.com/watch?v=C39uvetasA4 Ikke Amerikanere på jagt godtnok, men temmelig cool rævejagt bl.a.

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#3
Hehe, der er ikke meget jagtlig udfordring i det, men det er da god skadedyrsbekæmpelse[Smile]
Svar
#4
Syntes at kunne høre, enkelte af dyrene er skudt på aftande over 300 meter og så mener jeg nu nok der er jagtlig udfordring i det... De kunstige/elektroniske lokkemidler kunne jeg nok være foruden...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#5
Vi har vel alle vore egne grænser for, hvor mange gadgets vi mener det er i orden at slæbe med på jagt.

Jeg synes det er pissesjovt at se, når nogen går helt amok, og bruger alt hvad den menneskelige fantasi stiller til rådighed for at overliste dyrenes sanser.

Om andre kalder det jagt eller regulering er jeg ligeglad med. Jeg har aldrig forståer hvorfor der gælder andre etiske regler for regulering end for jagt. I det hele taget forstår jeg ikke hvad vi skal med begrebet regulering, jeg er rummelig nok til at kalde det hele jagt.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#6
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

Hehe, der er ikke meget jagtlig udfordring i det, men det er da god skadedyrsbekæmpelse[Smile]



Tja, uden at gide kaste mig ud i alenlange diskussioner må jeg tilstå at jeg er lodret uenig, men nu er jeg så osse ret pjattet med lokkejagt på ræv og har gennem en del år efterhånden fundet ud af hvor svært det kan være[:I]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Syntes at kunne høre, enkelte af dyrene er skudt på aftande over 300 meter og så mener jeg nu nok der er jagtlig udfordring i det... De kunstige/elektroniske lokkemidler kunne jeg nok være foruden...

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg



At skyde på lange afstande er efter min mening bare en skydemæssig udfordring.. Hvis man bare går på jagt for at skyde, så synes jeg man bør overveje at tage på skydebanen i stedet..

@Kima,
Jeg synes selv lokkejagt på ræv er sjovt, mest fordi jeg ikke kan lide ræve.. Men jeg synes ikke der er meget jagtlig udfordring i det. Jagtlig udfordring er for mig f.eks. at pürsche mig ind på meget tæt hold af et spring rådyr.
Det bliver bare for kunstigt for mig, når man stiller en højtaler op og så eller sidder og trykker på en fjernbetjening. Det eneste man så skal gøre er at ramme målet, når det kommer for. Men jeg kunne sagtens finde på at gøre det selv, hvis det var lovligt.
Svar
#8
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside
@Kima,
Jeg synes selv lokkejagt på ræv er sjovt, mest fordi jeg ikke kan lide ræve..
Jeg har så ikke noget imod ræve, men derfor synes jeg stadig det er en udfordring at skyde dem, dog helst med riffel[B)].

Men jeg synes ikke der er meget jagtlig udfordring i det. Jagtlig udfordring er for mig f.eks. at pürsche mig ind på meget tæt hold af et spring rådyr.
Jeg kan osse bedst lide at komme tæt på, hvilket du vil kunne se hvis du læser nogle af mine indlæg, men mht. ræve er det en udfordring at kunne lokke dem på skudhold og så afgive skuddet lige når de fatter mistanke[Wink]

Det bliver bare for kunstigt for mig, når man stiller en højtaler op og så eller sidder og trykker på en fjernbetjening. Det eneste man så skal gøre er at ramme målet, når det kommer for. Men jeg kunne sagtens finde på at gøre det selv, hvis det var lovligt.
Her modsiger du så dig selv[xx(], du siger at det er for kunstigt, men du kunne godt finde på at gøre det hvis det var lovligt.



Inden nogen nu skulle få den tanke at jeg bruger eller opfordrer til at bruge ulovlige midler så er mine lokkemidler diverse fløjter.
Som tidligere nævnt gider jeg ikke alenlange diskussioner omkring hvad der er udfordrende jagt og hvad der er skadedyrsbekæmpelse, med mine kun 24 års erfaring som jæger er al jagt rigtig jagt[:p].

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det

redigeret af Kima
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside
[ Jagtlig udfordring er for mig f.eks. at pürsche mig ind på meget tæt hold af et spring rådyr.



Det er vel osse nødvendigt når man gør sådan her[B)]

Citat:quote:

TheDarkSide
Min riffel har en gang væltet ned på kikkerten, da den stod op af en væg. Butler Creeken tog det meste af slaget uden at den knækkede (den var ikke slået op) Riflen traf for i øvrigt fint trods det hårde slag (fik ikke lavet en kontrolskydning og den blev derfor testet på et stykke råvildt )..


[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#10
Tror ikke vi skal pege fingrer. Elektroniske kald er ulovlige i danmark, men hvordan ville det se ud hvis:
- de var lovlige,
- der var store offentlige arealer hvor der lovligt kunne jages ræv og coyote,
- der var folk der levede af at jage coyote, der btugte elektroniske kald for at øge indkomsten og
- alle dem der vandt alle de store coyote konkurencer brugte dem?

Hvis jeg havde et sted at gå på rævejagt, kunne jeg da godt finde på at anskaffe mig en decoy, og hvis elektroniske kald var lovlige, røg der nok et sådan med oven i.

Og at det ikke er jagt fordi det er på længere hold end du vil skyde, betyder ikke at resten af verden har samme holdning.

Mvh. Loft
Svar
#11
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside
[ Jagtlig udfordring er for mig f.eks. at pürsche mig ind på meget tæt hold af et spring rådyr.



Det er vel osse nødvendigt når man gør sådan her[B)]

Citat:quote:

TheDarkSide
Min riffel har en gang væltet ned på kikkerten, da den stod op af en væg. Butler Creeken tog det meste af slaget uden at den knækkede (den var ikke slået op) Riflen traf for i øvrigt fint trods det hårde slag (fik ikke lavet en kontrolskydning og den blev derfor testet på et stykke råvildt )..


[xx(]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



Alt hvad du siger eller har skrevet kan og vil blive brugt mod dig i vtf retten[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]
Svar
#12
Citat:quote:

Originally posted by n a
Alt hvad du siger eller har skrevet kan og vil blive brugt mod dig i vtf retten[Big Grin][Big Grin][Big Grin][Wink]



Det var nu mere om det var sådan han skabte jagtlig udfordring[Wink], beklager hvis det var klodset udtrykt[:I]
[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#13
Det er stadig kun båndoptagere det er forbudt at bruge. Har man lyst til at have et elektronisk lokkekald med, hvor lydene ligger på et hukommelseskort, bør man ikke kunne dømmes for at overtræde nogen regler.

Citat:quote:

§ 11. Til jagt må der ikke anvendes
1) mynder eller hunde af mynderacen,
2) båndoptagere,


Det er sådan det går når gamle bestemmelser ikke bliver opdateret jævnligt.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#14
Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

At skyde på lange afstande er efter min mening bare en skydemæssig udfordring..

Ja, og det skal man lade være med hvis man skyder som en pose lort - som f.eks. ham i filmen.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside
Det bliver bare for kunstigt for mig, når man stiller en højtaler op og så eller sidder og trykker på en fjernbetjening. Det eneste man så skal gøre er at ramme målet, når det kommer for. Men jeg kunne sagtens finde på at gøre det selv, hvis det var lovligt.
Her modsiger du så dig selv[xx(], du siger at det er for kunstigt, men du kunne godt finde på at gøre det hvis det var lovligt.




Jeg siger ikke a jeg ikke kunne finde på det, men at det skulle være en jagtlig udfordring synes jeg ikke. Men derfor kunne jeg da godt praktiserer det (for at gøre reviret så rævefrit så muligt)..
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by TheDarkside

At skyde på lange afstande er efter min mening bare en skydemæssig udfordring..

Ja, og det skal man lade være med hvis man skyder som en pose lort - som f.eks. ham i filmen.

[Image: bueskytte.png]



Skyder som en pose lort som ham i filmen....????????????????????
Umiddelbart viker det da nogenlunde det han laver???? Er der flere steder i filmen, end da de skyder til løbende vildt, at der ikke er fornuftigt og dødbringende træf i første hug????

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#17
Darkside, du ved ikke hvad du snakker om. Det er en kæmpe udfordring, og meget svært at kalde coyotes hvad enten det er med elektronisk caller eller mundblæst. Camouflage er altbetydende, og en god riffel. Sporten her er osse at se hvor tæt man kan faa dem ind paa livet. Modsat præriehunde hvor det gælder om at skyde dem paa længst mulig afstand.
H
Hogmeister
Svar
#18
Jeg er egentligt ligeglad med hvad argumenterne er for og imod. Jeg har siddet og luret en del film om denne jagtform i løbet af dagen og det virker mere og mere tiltalende.... Syntes sku det ser sejt ud..
Coyote er hermed tilføjet ønskelisten over attråværdigt vildt :-)

Alt kød under 400 gram betegnes som pålæg
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by hogmeister

Darkside, du ved ikke hvad du snakker om. Det er en kæmpe udfordring, og meget svært at kalde coyotes hvad enten det er med elektronisk caller eller mundblæst. Camouflage er altbetydende, og en god riffel. Sporten her er osse at se hvor tæt man kan faa dem ind paa livet. Modsat præriehunde hvor det gælder om at skyde dem paa længst mulig afstand.
H



Vi har vist en forskellig opfattelse af hvad der er en jagtlig udfordring. Jeg synes ikke det er en jagtlig udfordring at iføre sig noget camouflagetøj, trykke på nogle knapper og så hæve sin toptunede riffel til kinden.. Jeg er godt klar over at der er mange andre faktorer som sol, vind, baggrund mv. der er vigtige at tage højde for. Men jeg synes nu ikke at jægerne i filmen gør noget særligt for at camouflere sig[?] De sidder jo uroligt og snakker!
Det er en fin måde at skyde coyotes på, men jeg ville ikke føle mig jagtligt udfordret[Smile]
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by Klokker

Skyder som en pose lort som ham i filmen....????????????????????
Umiddelbart viker det da nogenlunde det han laver???? Er der flere steder i filmen, end da de skyder til løbende vildt, at der ikke er fornuftigt og dødbringende træf i første hug????


Skuddet på den første ræv sidder i ballen/ryggen bagtil - på en af første coyoter kan jeg ikke præcist se hvor det sidder, men den snurrer rundt og ser ud som om den er ramt bagtil................jeg gad ikke se resten af filmen, men i min bog er det at skyde som en pose lort!

[Image: Raeligv_zpsdcbeac61.jpg]

[Image: bueskytte.png]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)