Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor er rævene i år?
#1
For ikke at blande unødig fnidder fnadder ind i den oprindelige ræve-tråd spørger jeg i denne tråd - hvor er rævene i år?

Er det kun her i det vestjyske, at vi ingen ræve har?
I hvert fald har jeg svært ved at finde dem i år.
Ikke fordi jeg ikke er afsted, men jeg ser overhovedet ingen ræve i øjeblikket.
Indtil nu har jeg skudt under ½-delen af det "normale", og andre i området grynter over det samme problem; ingen ræve.

Kan det skyldes, at vi er flere som regulerer rævene, eller er der andre faktorer, som spiller ind.
Vi har - så vidt jeg ved - ingen skab i området, men nogle taler om hvalpesyge; smittet fra minkfarmene, men selv om en nabo har fundet en selvdød ræv (sendte den desvære ikke ind til undersøgelse) er det jo svært at finde en egentlig årsag til rævenes fravær.

Min normalt meget klog hustru kommer måske med forklaringen; "I har jo skudt dem" - meeennnnn kan det nu være hele forklaringen?

Hører gerne erfaringer både fra Vestjylland, men også andre områder i landet.
Kan i rævetråden se, at Swift også har visse "problemer"

mvh
Korthår
Svar
#2
Der er stadig masser af ræve her (imellem Viborg og Skive)
Jeg skød én for en uge siden, og så 2 i forgårs så jeg forsøger igen om lidt! De har alle haft en fin og kraftig pels.
Mvh Jesper
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by korthår

Kan i rævetråden se, at Swift også har visse "problemer"



Visse problemer! – ja, tak skal du ha’. Jeg plejer at være oppe på 10 – 15 ræve på nuværende tidspunkt. [B)]

Jeg ser næsten ingen ræve på mit hovedrevir. Dog vidner sporene i sneen om at rævene er meget aktive om natten.

Jeg var sammen med SA på hans revir i morges. Vi så fire ræve, så de findes. [Wink]

mvh. Swift

[Image: logo1mini.jpg]
Svar
#4
@ Korthår

Jeg ved hvor nogen af dem er henne. Se lige i rævetråden igen [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#5
Citat:quote:

Originally posted by M@X 2.0

@ Korthår

Jeg ved hvor nogen af dem er henne. Se lige i rævetråden igen [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!



Ja TILLYKKE - det går jo godt nede i det synnejydske[Big Grin]

Heroppe, har jeg ikke set en ræv siden Nytår[Sad]

Tror nu lidt på teorien om at hvalpesygen fra minkfarmene har en del af skylden.
De minkfarmere jeg kender siger, at hvalpesygen er stort set det samme som hundesyge, og uden behandling dør mink og sandsynligvis også rævene.

mvh og fortsat Knæk og Bræk dernede sønderpå
Korthår
Svar
#6
Du er velkommen til Sverige og skyde lidt ræve, har en rævegrav inde hos naboen, så han forsyner mig med ræve, der er ingen i området der skyder ræve.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
På et revir jeg har adgang til ved Holstebro og et andet syd for viborg er der langt færre ræve end normalt[xx(] men ved fra tidligere sæsoner at det kan svinge meget så næste sæson bliver sikkert super [Big Grin] men håber da stadig på en eller 2 mere i denne sæson [Smile][Smile]
Svar
#8
I det sydfynske hvor jeg har jagt er der også masser, du er velkommen her [Big Grin]

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar
#9
Jeg ser ikke mange ræve, heldigvis. Men det skyldes nok at jeg er gået mere til den end normalt[^]
Svar
#10
vi har på reviret fanget en del med skab desværre
Svar
#11
Her i Nordsjælland, hvor jeg har mine jagtmarker er der godt med ræv, men jeg tror ikke at nogle af mine naboer gør noget ved dem, idet jeg skød nr 20 i denne sæson sidste søndag.
Det er første gang jeg når så mange på én sæson, efter at ræveskaben toppede for nogle år siden.
Det skal dog siges at nogle af rævene stadig har skab, men ikke nær så slemt som tidligere.

Hilsen, Per

[Image: DRALF-logoRYDSTRM4x4.jpg]
Svar
#12
Flere ræve smittet med rævesyge:

I det nye dyrlægeblad (DVT) skriver de om flere vilde ræve der er smittet eller formodet smittet med hvalpesyge. Det eneste jeg har kunnet finde et link på er en enkelt tilfælde fra det sydlige Jylland. Esbjerg bliver nævnt. Ud over at det går ud over jeres rævejagt, så husk lige at holde jeres hundes vaccinationsstatus ved lige. Hundesygevaccinen (distemper) er godkendt til at holde i 3 år.

http://www.vet.dtu.dk/Nyheder_fra_instit...4F8979AA34}

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#13
Vi har siden Nytår skudt 19 ræve fra grav i Vejle og omegn - Vi er ikke kommet hjem med mindre en 2 stk på nogen af vores turer så her fejler rævebestanden bestemt ikke noget [Smile]

NB: Vi har skudt yderligere 5 stk på vores efterårs drivjagter [Tongue][^]
Svar
#14
@Korthår - hvor få ræve skal der være førend de ikke er skadevoldende, og derfor ikke kan reguleres i februar[:I]?

D93
Svar
#15
Svar
#16
Citat:quote:

Originally posted by D93

@Korthår - hvor få ræve skal der være førend de ikke er skadevoldende, og derfor ikke kan reguleres i februar[:I]?

D93



En ræv gør skade på den øvrige fauna så snart den æder en mus.
Lever den udelukkende af roadkill og jordbær, må den ikke reguleres [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#17
Citat:quote:

Originally posted by rekylling

0



[Big Grin]

Her på Kolding egnen har vi også masser af ræve i år.
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#18
Jeg ved godt hvor de er!!! [Big Grin]

De ligger garanteret allesammen på lur til mine små Moskusællinger kommer ud i haven første gang... [Sad!] [}Smile] [V] [B)]

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#19
Citat:quote:

Originally posted by D93

@Korthår - hvor få ræve skal der være førend de ikke er skadevoldende, og derfor ikke kan reguleres i februar[:I]?

D93



He - he, ja et godt spørgsmål[8D], men bemærk, jeg skyder jo heller ingen[Wink]
Med fokus på markvildtets trange vilkår, har jeg nu ingen dårlig samvittighed.

MEN, har netop modtaget en mail fra kredsen, hvor der bl.a. står:

Hej Alle
Det er nu slået fast at de indsendte ræve havde hundesyge / hvalpesyge. Vi kan derfor nok forvente en lidt lavere rævebestand en periode, indtil dyrene har udviklet immunitet over for sygdommen.

Hundesyge smitter til vores hunde og også til mink og sæler, og kan især hos yngre og ældre hunde medføre dødsfald, men alle hunde kan rammes. Der kan vaccineres for sygdommen, og langt de fleste vacciner på markedet indeholde beskyttelse mod hundesyge, hvis ellers vaccinations programmet følges.


Så rygterne talte desværre sandt[xx(][V].
Området dækker store dele af Vest- og Midtjylland, så pas på Jeres hunde.

Edit, der er mere her:
http://www.fjd.dk/nyhed4.html

mvh
Korthår
Svar
#20
Det er også meget få vi har på vores revir. Vi skød en enkelt fra grav sidste weekend, men ellers er det godt nok ikke mange der er set/skudt.

Jeg var ude så sent som i går, på flere forskellige spots og sidde og kalde. Der skete bare intet. Vi har flere RET store gravkomplekser. Men der er tilsyneladende nogle grævlinge efterhånden. Rykker ræven, når sådan en grævlingefamilie kommer på besøg, eller hvordan fungerer det?

Edit: Dette er omkring Hammel området....
Mvh

Niels.
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)