Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvor er rævene i år?
#21
Efter at have skudt 6 ræve inden for en radius af ½ kilometer har jeg set endnu 1 muligvis 2 i området.
Og igår aftes lige efter mørkets frembrud og efter at jeg var kommet hjem, gik der 2 ræve lige uden for min have, cirka 2 kilometer fra de andre.
Så her er der rigeligt med ræve [^]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Niels: Ræve kan sagtens sidde i samme kompleks som grævlinge - det ser vi ofte!

Vi sluttede vores 2 måneders sæson med 24 ræve fra grav - 27 sad ud i løbet af sæsonen, så det er helt pænt [Smile]

Medtaget dem vi har fået på vores drivjagter lokalt er vi på 29 stk. leveret og vi ser stadig ræve. Så her er/var der flere end nogensinde før. Areal mæssigt snakker vi nok om ca. 300 ha fordelt på 3 revirer..

Jeg morede mig kosteligt den anden dag. Jeg er vild med gravjagt og er meget afsted, både i naturgrave og kunstgrave, så jeg så lidt på Youtube.. Check lige dette link! http://www.youtube.com/watch?v=_YC5ssid80w [Big Grin][Big Grin][8D]

NB: Hvis der er nogen i trekantsområdet, ikke alt for langt fra Vejle der vil ha tjekket komplekser el.lign. næste år kommer vi gerne. 2 mand og 3 super dygtige Jack's [^]
Svar
#23
S.G: hvor træner du dine hunde i Jylland? Skal selv have en lille vaps til grav når det er muligt [Smile]

Og meget fornuftigt med 24 ud af 27!!
Hatten af for det.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#24
Hej Boldsen!

Det lyder spændende! Linkene nedenunder kan hjælpe dig til at finde et anlæg tættest på dig. Ved ikke hvilken hund du har syn på - vi bruger JR med stor success. Sys selv TJT er rigeligt hårde, men det er jo op til den enkelte..

JR: http://www.jrtd.dk/index-filer/Page905.htm

De forskellige klubber: http://www.djrtk.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=208&Itemid=152

Held og lykke med den lille [Smile]
Svar
#25
Fedt fedt!
Tak. Det bliver nok ikke lige med det samme, men det er helt sikkert en jagtform der giver god mening [Wink]. Har lidt luret på en TJT, men dem jeg har set er også hårde, men de fungerer skide godt. Også på spor efter råvildt, men det kan en JR helt sikkert også finde ud af. Har blot ikke haft fornøjelsen af at se dem i aktion i lige så høj grad som TJT.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#26
Det er jo som jeg skriver helt op til den enkelte - Nogle vil ha datteren og andre moren.. Sådan er det heldigvis altid [Smile]

Dem jeg har oplevet har i et tilfælde taget ræven i graven (Natur) og er kommet slæbende op med den død - Det har jeg ikke behov for at praktisere..
Svar
#27
Prøv at se denne film

http://jagtkompagniet.dk/film-og-boeger-...-2091.html

når du jar set den og tænkt over hvordan man ikke går på gravjagt ( i min lille ydmyge verden )

Så bør du også gøre op med dig selv om en så skap hund er ønskværdig

Jeg har været lidt på jagt TjT og det er ikke lige min kop te de er alt for skarpe ( igen i min lille verden og jeg ankender der er andre der har andre behov end jeg ) også på jagt !,,,!!,
Svar
#28
Jeg har også set den film med Kennel Klitgaard i fokus såvidt jeg husker. Jeg så frem til langt om længe at se en film om gravjagt istedet for Hunters Video's Guldmedaljer og drivjagter i hegn (Surt opstød - undskyld kunne ikke holde det tilbage). De laver nogle virkeligt flotte film!

Jeg blev så skuffet! Specielt en af scenerne ser frygteligt ud - Det er et spørgsmål om milisekunder og 30 cm så havde der være en TJT mindre her i verden.. Det ligger så langt fra det vi praktisere og lære vores hunde. Altså at liste ræven ud ved at skifte position ofte. Jeg er heller ikke tilhænger - men ja den må være op til den enkelte! Man kan heller ikke tillade sig at generalisere alt for hårdt. Jeg HAR set en TJT arbejde som en JR [Wink][Wink][Smile]
Svar
#29
Bestemt. Har heller ikke besluttet mig på nogen måde. Det kommer senere [Wink] Men det er rart at høre nogle meldinger for det ene og det andet. Men giver jer ret i, at man nok skal være meget over en TJT.
Filmen bliver set senere.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#30
Der er mange der glade for deres Tjt og ikke alle er rablene gale de er blot MEGET selvstændige

syntes blot man skylder sig selv evt at køre over til K.Klitgård og se en træning i deres grav

De er meget flinke folk der ovre
Svar
#31
Da jeg skulle vælge var jeg selv i syv sind,nogle TJT har temlig lange drevtider og jeg fortrækker korte drev op til 10 min.så se moderen på drev driver den i timer vil hvalpen sikkert gøre det samme,gem dig for hvalpen når i er ude og gå tur væn den til at finde dig.
Mange TJT er temmelig dresurbare og lærer nemt at appoterer både fra land og vand,og har nok også bedre spor egenskaber end JR.
De fleste JR. er bedre taktikker på gravjagt , ikke alle kan drive ,OG nok det værste alt for mange JR. bliver ikke brugbare udsmiderer men nogle linjer er måske ok Men det må opdrætteren garenterer for på skrift.
Begge er utroligt chamerende kloge selvstændige hunde.
Jeg satte mig mellem to stole far JR. mor TJT. og er ikke faldet på gulvet, har fået en super jagt og familie hund appotør driver godt super taktikker og tilpas skarp.
Det er bare Max jagt
Svar
#32
Citat:quote:

OG nok det værste alt for mange JR. bliver ikke brugbare udsmiderer


Den må jeg lige ha forklaret? Er det din personlige erfaring?

Min opfattelse er en ganske anden, men mine ønsker på gravjagt er måske også anderledes. Blandingen af de to har jeg desværre aldrig set så det vil jeg ikke kloge mig på [B)]
Svar
#33
Ja det er min personlige erfaring, og det er vel heller ikke nogen hemmelighed at det har kostet på jagt siden at rasen blev meget populær familiehund og der hermed avles på andre egenskaber.
Men som jeg skriver findes der sikkert stadig gode stabile jagt linjer, men der skal man altså virkligt se sig godt for.
Svar
#34
Spændende læsning.
Max375 kommer du ikke med et billede af blandingen? [Smile]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#35
Ja tak herfra til et billede!

Det er klart man ikke skal vælge en "familie" linie - det gælder jo da vel for alle racer at der skal være jagt i forældrene hvis de skal blive rigtigt gode?

Min erfaring siger nu lige det modsatte - Men nu ønsker jeg heller ikke den hårdhed der er i TJT... Enig i at de går betydeligt bedre på drev! Jeg kender kun til gravjagten mht. oplæring osv.
Svar
#36
Nu er det så lige problemet begynder Hvordan sættes bileder ind her ??
Jeg fortrækker også taktikkeren til gravjagt ingen tvivl om det.Så ja det er ikke noget nemt valg men der findes jo også andre terrier raser.
Kik på dit behov og vælg rase efter det om den så er sort eller hvid gør vel ikke den store forskel.
Er det hovdesaligt gravjagt du skal bruge den til så vælg ud af et kuld hvor begge forældre er premierede på gravprøve.
Svar
#37
Du sætter fx billedet ind på nettet via Photobucket. Giver det den størrelse du mener er acceptabel, kopierer IMG koden og sætter den her ind. Der skal stå [img] [/imH]
H'et bytter du ud med et g. Havde jeg skrevet g ville der ikke været noget og skriften ville forsvinde.

Alternativt sender du billedet til min mail, så skal jeg nok smide dem herind.

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#38
Vise ord Max [Smile]

Lad os lige se billedet - har aldrig set en blanding af de to..
Svar
#39
Søgte lidt på emnet og fandt denne side:
http://issuu.com/jaeger/docs/08-2010?mode=mobile
Se og læs om hundene på side 26-28

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)