Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Garanti ved køb i udlandet, - hvordan?
#1
Hej
Jeg skal have fat i en sigtekikkert, og har besluttet at en Meopta Meostar R1r 3-12x56 RD med sigte 4C, vist må være et fornuftigt bud på en sådan.
Den kan købes i Tyskland til ca. 800 EUR, hvilket er noget billigere end hvad den står til på danske hjemmesider, - og da det er EU kommer der forhåbentligt ikke andet til end fragt, - så det er vel bare i med Dankortet?
Fx her http://www.jagdoptik-wittke.de/shop/prod...ts_id=1507

Der er lige det der med garanti, - “10 Jahre Herstellergarantie”, - hvordan fikser man det, hvis det skulle blive nødvendigt?
Kan / skal man selv sende det til fabrikken eller deres reparatør, - eller hvordan fungerer det, - nogen der har erfaringer?

Vh Finn
Svar
#2
Det aftaler du med butikken hvor du køber den. Nogle vil have den tilbage til butikken, andre beder dig sende den til producenten eller et servicecenter istedet for. Jeg har haft garantireparation på en Zeiss købt i Skotland. Den skulle sendes til Tyskland. Og på en Leupold købt i USA, der skulle til Sverige.

Du kan evt. spørge butikken via en mail før du køber. Svarer de ikke, ville jeg købe et andet sted. Gem æskerne som kikkerten kommer i, så er det nemmere at sende hvis det skulle blive nødvendigt.

M.v.h. Lasse.
Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#3
Tak for svar.
Lyder godt at garanti ikke er noget problem
Vh finn
Svar
#4
Jeg har lige sendt en zeiss købt i Danmark til rep i Tyskland ved at sende den til Zeiss har i Sverige. Der blev ikke stillet nogle mærkelige spørgsmål. Nu er jeg spændt på at se hvor lang tid den er væk - det er i øvrigt min skabs-zeiss, den der samler støv på hylden. Det havde den så bare gjort så effektivt at der var støv inde i kikkerten...

Mvh.

Yeti
Mvh.

Yeti
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)