Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vaben fra 2.verdenskrig
#1
Sad lige og gloede lidt pa youtube, hvor jeg lavde en sogning pa "ulovlige vaben"
Det var interessant at se et indslag fra Sonderjylland, hvor sportsdykkere havde fundet en del vaben i Slotsso ved Graasten.

Tyskerne kastede deres grejer i soen, saledes det ikke skulle falde i danske hander osv. Tja'he og sa er det vel ogsa unodvendigt at slabe ekstra vagt tilbage til Tyskland, specielt nar man skal ga hjem.

Utroligt hvor god standen var pa disse vaben, hvor indslaget bla. viste en P-38'er med tilhorende laderhylster.

Det bragte ogsa mange minder frem. Husker som ung dreng i KBH, da Sortedamssoen blev torlagt, og vi drenge opsamlede diverse gamle plaffejern fra krigen. Ja der gik sport i, hvem der kunne finde de fleste.

Husker som var det igar, hvordan jeg var misundelig pa en af de andre drenge som fandt en MP40. Dengang vidste jeg ikke nojagtigt hvad det var jeg havde fundet, men er nasten sikker pa idag,at det var bla. en CZ 27 og en FN 1922.

I de efterfolgende uger, byttede vi unger frem og tilbage. Dog blev det meste taget fra os med tiden. Iovrigt var det sammenrustet og stort set i uduelig stand.

Sjovt som man kan huske visse ting, som var det igar.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)