Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Ændring af skæfte
#1
Har en ældre Simson-suhl stående i skabet. Overvejer om den kunne få en genopliving, ved at få lavet skæftet om. Ville gerne ændre det fra et alm, med kindpude, til et klassisk engelsk skæfte.
Er det noget der umiddelbart kan lade sig gøre, eller kræver det et helt nyt skæfte.

Jeg er ligeglad med hvad du skyder med, bare du kan ramme med det
Jeg er ligeglad med hvad du skyder med, bare du kan ramme med det
Svar
#2
Hvis du mener engelsk skæftet med engelsk greb, så kræver det en ny pind .
Men hvis du bare vil af med kind puden, så burde du bare kunne slibe, den væk.

" Lange tunge kugler "

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#3
Det kræver ikke nødvendigvis en ny pind!!

Jeg har fået ændret et kontinentalt skæfte til et engelsk skæfte, tilmed med et rigtigt flot resultat til følge. Det kræver at årerne vender rigtigt i skæftet så der er styrke nok i det reducerede stykke. Tangen skal også ændres lidt, samt der skal laves nye netskæringer.

Det er muligt, helt bestemt.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#4
Sikke da noget vrøvl[Wink]
Fjern kindpuden.
Fjern gevæksten kaldet pistolgreb.
Ret aftrækkerbøjlen, og læg den i det nyskabte engelske skæfte.
Lav nye netskæringer.

Det gør hverken skæftet stærkere eller svagere, da pistolgrebet som sagt er en gevækst på et engelsk skæfte, ligesom kindpuden også er en gevækst
Svar
#5
@na - på nogle udformninger fjerner man faktisk materiale på undersiden af skæftet for at få rette linjer.

Der findes en ret kompetent bøssermager, som jeg har hørt sige at han ikke ville lave det på alle skæfter.

Men enig i at det som udgangspunkt ikke er umuligt, tværtimod.

//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#6
Jeg har fået denne operation udført på to tyske haglbøsser, og de de helt fine..selvfølgelig med ændret aftrækker bøjle og ny netskæring.[Wink]
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Boryx

@na - på nogle udformninger fjerner man faktisk materiale på undersiden af skæftet for at få rette linjer.
Hvad er "rette linjer" når man snakker om engelske skæfter. Jeg har både set og lavet mange, hvor bugformen på skæftet varierede fra Brovnings fiskebug, via svanneck, over de liniær rette tyskproducerede, til visse engelske med markant konkav bug.

Der findes en ret kompetent bøssermager, som jeg har hørt sige at han ikke ville lave det på alle skæfter.
Det kan jeg da godt forstå, så måtte han jo svede ubønhørligt i mange år, for at nå at få alle ændret[Wink][Big Grin]
Men enig i at det som udgangspunkt ikke er umuligt, tværtimod.
Det er ihvertfald nemmere at lave en om, i stedet for at skulle lege "Søren Spætte" og lave en helt ny pind
//Bo

Man skal ikke fortryde det man har gjort, men fortryde hvad man ikke får gjort........



Lad nu være med at gøre et simpelt job til et eller andet kompleks mirakkel[Wink]
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)