Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bedste fabriksladede patron til langdist.
#1
Sidste gang hvor jeg deltog i 600m skydning i Ulfborg brugte jeg af 4 forskellige kasser golden target fra samme batch.
Jeg måtte konstatere ved chronografering at der var rimelig stor hastighedsforskel i disse patroner.
Desuden konstaterede vi også at kuglen ikke var lige så "ren" og fin (der var lidt "grater" på spidsen), som f.eks. tilsvarende spidsskarp fra Laupa.

Nu skal jeg med igen til efteråret, og hvis der er et bedre (og ikke meget dyrere) alternertiv, når jeg nu ikke har genladerambitioner lige nu.
Jeg har set på Laupa's hjemmeside og finder et par scenar muligheder (med forskellig hastighed), men har ikke online kunne finde disse patroner.. Derfor kan de jo sagtens ligge inde med dem..

Hvilken fabriksladet patron er efter jeres mening det bedste valg i 6,5x55??

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#2
Jeg vandt i søndags med Golden Target 8,4 gram versionen så helt tossede er de ikke...
Skød bla. på 550 og 600 meter

[Image: Tikka-T3-Sporter-24-inch.jpg]
Svar
#3
Har du målt hastighed på dem??
Og hvis ja. Hvad er forskellen fra top til bund??

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#4
Jeg har også været heldig med de Golden Target jeg bruger. De går ret præcist 800 m/s i min riffel, men det er med 60 cm pibe. Så det skal vel nok passe at de går omkring 830 m/s i en 74 cm pibe. Jeg kan ikke huske hvilken spredning i hastigheden jeg målte.

Men jeg tror problemet er, at du har mistet tilliden til patronen, og så er det på tide at prøve noget andet.

Jeg har fået anbefalet Norma Diamond Line Felt, men altså ikke prøvet dem endnu, fordi min forening havde Golden Target hjemme af ét velfungerende batch men de er ved at være brugt.

Så hvis jeg kan vælge frit næste gang jeg skal købe fabriksammo, kunne jeg godt finde på at prøve den Diamond Line Felt.

M.v.h. Lasse AKA Legolas(se).

Ikke mærket, modellen eller materialet.
Men præcisionen er ambitionen!
[Image: ajbutton.gif]
Hilsen Lasse

... Buy the best and cry once.
Svar
#5
I kan se min test af dem på http://www.riffeljagt.com/forum/code/top...rms=golden

Mht.Diament Fælt fik JEG fraråddet den da der er ret delte meninger om at skyde med de coatede patroner...
Men hvad ved jeg.. Smile

Min pibe er også 60 cm...

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#6
Jeg brugte Lapua 9 grams i søndags og blev kun nummer 2 så jeg overvejer at skifte til noget andet.

Nej jeg vil bare lade dem selv og få lidt mere fart på så de ikke er så følsomme for vind på lidt længere hold.

Fabrikken siger 800 m/s med 74 cm pibe men min 70 cm gav mellem 808 og 811 for 4 skud.

Har dog også overvejet diamond line felt fordi jeg er doven.

VH Søren

Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Ifølge rygtet certificeret VIP kunde i Harlev
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)