Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det var en ulv der spiste får i midtjylland
#21
Citat:quote:

Originally posted by kka

At sidestille ulve i DK eller ej med pro et contra jagt virker lidt malplaceret
Jeg ser det det mere som en konflikt mellem dem, der potentielt skal leve med ulve og modsat.
Det kan næppe inddrages af jagtmodstandere, med mindre alle jægere bor på landet i Jylland, og ikke jægere er byboere....



Det kan det da i høj grad eftersom det er jægere på et jagtforum der pledere for det [B)]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#22
Det svarer i mine øjne fuldstændig til at de bønder der er trætte af at lægge marker til kronvildt udenfor jagttid/skydetid offentligt opfordrede til at skyde løs på kronvildet året- og døgnet rundt. Og så ellers starte rendegraveren [V].
Nåhh nej. Det er jo noget helt andet fordi det ene er en ulv og det andet er en hjort [?].

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#23
Og eftersom der er indlæg for og imod ulven i dette forum, kan evt jagtmodstandere, der måtte overvåge div naturfora intet konkludere.
Er jagttegn en betingelse for at blogge i VTF?

Man vil nemlig altid kunne kunne skyde jagtmodstandere i skoene, at de bevidst har logget sig på dette forum under indtryk af at være hard core ulvemodstandere - en form for 5.kolonne virksomhed. Ergo skal man ikke frygte en åben diskussion , og endnu mindre at blive taget til officiel indtægt som eksponent for Danmarks jægere.
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by kka

Og eftersom der er indlæg for og imod ulven i dette forum, kan evt jagtmodstandere, der måtte overvåge div naturfora intet konkludere.
Er jagttegn en betingelse for at blogge i VTF?

Man vil nemlig altid kunne kunne skyde jagtmodstandere i skoene, at de bevidst har logget sig på dette forum under indtryk af at være hard core ulvemodstandere - en form for 5.kolonne virksomhed. Ergo skal man ikke frygte en åben diskussion , og endnu mindre at blive taget til officiel indtægt som eksponent for Danmarks jægere.



Der er da forskel på åben diskussion og åbenlys opfordringer til ulovligheder.
Netop dine argumenter gør jo bare at det er endnu mere underligt at VTF lader opfordringerne stå umodereret.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#25
Well, hvordan vil du moderere dette forum, uden at knægte ytringsfriheden? Injurierende bemærkninger og uhøvisk tale, okay. Men at der gives udtryk for frustrationer i form af "død over ulven ytringer" skal vel ikke give det røde kort, og vil næppe få de jagtmodstandere, om nogen, der måtte scanne dette forum til at ændre synspunkter om jagt, endsige give dem argumenter for recitation.
Risikerer en politisk korrekthed ikke potentielle paneldeltagere til at tie fremfor at give udtryk for deres holdninger på en bramfri måde?

Tror en åben- og facetteret diskussion vil råbe beslutningstagere i denne proces med ulvens revival( hvad enten den er indført ulovligt eller indvandret( mærkeligt nok uden at have krummet en uldlok på DKs største koncentration af får i den Sønderjyske Marsk på sin officielle vej nordpå til sidst bekræftet i Harrild), op.

Det er da vigtigt, vi lader alle komme til orde og qua dette og andre fora lader politikere høre Folkets Røst, navnligt her op til kommunalvalget( husk det var omegnsborgmestrene der stærkt medvirkede til, at Betalingsringen blev opgivet Wink
Du skal ikke være så bange for jagtmodstandernes trang til at recitere herfra. De vil altid kunne finde "en terroristliga i Jylland, der vil udrydde ulve mm., uanset hvor polerede vi måtte agere i div naturfora.
Svar
#26
Citat:quote:

Originally posted by kka

Well, hvordan vil du moderere dette forum, uden at knægte ytringsfriheden?Ytringsfriheden?? den har vist ingen relevans på et privatejet forum Injurierende bemærkninger og uhøvisk tale, okay. Men at der gives udtryk for frustrationer i form af "død over ulven ytringer" skal vel ikke give det røde kort,jeg taler ikke for at nogen skal have det røde kort, der er andre og mere subtile måder at moderere på og vil næppe få de jagtmodstandere, om nogen, der måtte scanne dette forum til at ændre synspunkter om jagt,nej da, det vil blot bekræfte dem i deres fordomme endsige give dem argumenter for recitation.
Risikerer en politisk korrekthed ikke potentielle paneldeltagere til at tie fremfor at give udtryk for deres holdninger på en bramfri måde?Nu er jeg ikke den der selv går ind for politisk korrekthed, det tror jeg der er flere her der vil give mig ret i [Big Grin] men det bør ikke være svært at give sin mening til kende på en bramfri måde uden samtidigt at bære ved til jagtmodstandernes bål

Tror en åben- og facetteret diskussion vil råbe beslutningstagere i denne proces med ulvens revival( hvad enten den er indført ulovligt eller indvandret( mærkeligt nok uden at have krummet en uldlok på DKs største koncentration af får i den Sønderjyske Marsk på sin officielle vej nordpå til sidst bekræftet i Harrild), op.

Det er da vigtigt, vi lader alle komme til orde og qua dette og andre fora lader politikere høre Folkets Røst, navnligt her op til kommunalvalget( husk det var omegnsborgmestrene der stærkt medvirkede til, at Betalingsringen blev opgivet Wink
Du skal ikke være så bange for jagtmodstandernes trang til at recitere herfra. De vil altid kunne finde "en terroristliga i Jylland, der vil udrydde ulve mm., uanset hvor polerede vi måtte agere i div naturfora. med fare for at gentage mig selv, så er der forskel på at debatere bramfrit og så direkte opfordre til ulovligheder, opfordringer som er ren ammunition til jagtmodstandernes ensidige debat [xx(]



Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#27
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Der er da forskel på åben diskussion og åbenlys opfordringer til ulovligheder.

Ja, det sidste er bl.a. ulovligt...................[Image: 01.gif]

[Image: bueskytte.png]
Svar
#28
@ID
At give sin mening til kende i form af hvad man personligt kunne tænke sig at gøre ved ulve på sin vej, er ikke en opfordring til ulovligheder - blot en frustration. Hvis nogen i dette forum vil advokere for ulven, er det dem frit for at anmelde dødstrusler mod deres "klienter". Resten er op til Etaten......
Stort set alle, jeg taler med, her er ulvemodstandere, uanset de er jægere eller ej. De skal bare leve med problemet, og det huer dem ikke, forståeligt nok.
Jeg fornemmer en polarisering i denne debat, måske med et geografisk afsæt, idet der synes at være en større sympati for ulve, jo længere væk, vi kommer fra HovedlandetWink
God påske!
Svar
#29
Hilsen fra os

Melodi: Niels Hausgaard - Tekst: Niels Hausgaard

Vi var fir støt jer sånke om en øl på tjømajs lager,
vi ser tit dereej, nær det er ræen, å det er kåljt.
No i goer kam tjømaj, stu_ i slavve å ga kager,
de var lidt for gammel, haj hae intj ku fåt dem såljt.
Snakken var, om vi sku ha antomkraft eller hva,
å det ment vi intj dar ku vær tvyvl om, at vi ska.
Men værke ska leej på Sjællaj, hår vi tentj
heller Fyn hæen i dæ øeste øej.
For å ha æ ve åes,
nej, det vil vi godt nok intj.
For det vil osse båer kom te å lej i væej.

Videnskaben hår bevist, det næsten intj er farligt,
siel om såntj æ værk ka slo en røvn i gåeng imæel.
Skij, hvis båer intj det blæser er æ fult forsvarligt,
det vil månner dar er eej i tingen ku fortæel.
Å hva avfalt angoer, ja, så ka enhvaer da sitj,
at det intj ka no å dji problemer i voer titj.
Men værke ska leej på Sjællaj ...

Det vo skønt, næ vi får såntje no værker etabliere,
jøsses, som vi så ska fråes i billig energitj,
så skal vi ski snået få hile lantj mekanisiere,
så de enkelt dar inno hår arbitj ka få fritj.
Oh, så skønt vi for æ, åel vor trængsler vil forsveej,
å i Sverrig får de rajoaktiv væsten veej.
Men værke ska leej på Sjællaj ...[Big Grin][Wink]

God påske.
[/quote]
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by kka

Jeg fornemmer en polarisering i denne debat, måske med et geografisk afsæt, idet der synes at være en større sympati for ulve, jo længere væk, vi kommer fra HovedlandetWink
God påske!


Debatten begraves med et sådant postulat, for det betyder jo i realiteten, at hvis man ikke, som jeg har nævnt tidligere, har halm i ørerne, lugter af svinelort og er randasiater, kan deltage i debatten.
Selvfølgelig bliver debatten polariseret når man argumenterer på den måde.
Blot til oplysning, så har jeg en ejendom i Sverige hvor jeg også har budt ulven velkommen - også selvom det måske har betydet at rådyr- og elgbestanden er svundet (det ved jeg så ikke om den er - jeg har aldrig skudt en elg, hverken før eller efter at ulven dukkede op).

Og så bliver man sørme let skudt noget i skoene her i forummet; jeg er fornøjet over ulvens tilbagekomst, men hvis det viser sig at være et problem, må man forholde sig til det (erstatninger o.lign til de landmænd som må lægge tabet af et får oven i de 174 milliarder de skylder i forvejen...........[Image: 03.gif])- det er hvad jeg har argumenteret for tidligere og det er hvad jeg mener.



[Image: bueskytte.png]
Svar
#31
Som gammel "Ulveunge" vil jeg gerne bede jer om at vise ulven lidt respekt, tænk også på hvad ulven gjorde for Remus og Romolus, personligt ser jeg gerne lidt mere logren med halen og mindre gøen[8D][Wink]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#32
Lidt fakta om ulve

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#33
Udmærket artikel, jeg kan stort tilslutte mig. Jeg er dog en anelse bekymret over disse "proaktive forvaltninger" af vores fauna.........det lugter lidt af ornitologernes mærkning af fugle; fugle skal mærkes (med grimme mærker), så vi kan se hvor de flyver hen fordi............øh, fordi så kan vi fange nogle flere og mærke dem, så vi kan se hvor de flyver hen...................

Hvem har lyst til at se på ulve med påspændte GPS'er.............men på den anden side, så er der jo skabt et fuldtidsjob til en biolog sååå..............................

[Image: bueskytte.png]
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by kka

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6....html?nidk



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#35
Jeg er heller ikke i tvivl om at vi, hvis vi får ulve, vil opleve angreb, vi må bare håbe at der bliver lavet en forvaltningsplan med en mulighed for selvforsvar.
Jeg må tilstå at hvis den krydser min komfortzone som i tilfælde af ulv nok vil være ca 20m og jeg ser bare et forkert glimt af en hjørnetand, så vil der lyde et meget højt råb og derefter en støjende lyd, hvilket får mig til at tænke på : hvor skudstærk er sådan en fætter[?], nu bruger jeg jo min .17HMR til rævejagt, men det kunne da være rart at vide om det er nødvendigt at opruste[Smile], eller om et 4,5mm hul mellem øjnene er nok[:I]

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#36
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by kka

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-6....html?nidk



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



Simpel logik

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#37
Er det ikke utroligt. Det er blevet med denne ulv som med indvandrerdebatten:
Straks man forholder sig kritisk og forlanger knaldhård konsekvens, så kommer det politisk korrekte kor af impotente radikale og skriger: ”Racist Racist” ”Bonderøv Bonderøv”

Hvem har besluttet, at for at være imod ulven, så skal man lugte af griselort ?
Personligt har jeg aldrig haft med landbrug at gøre, men vil til enhver tid mene at ulven er malplaceret i Danmarks ikke længere vilde natur.
Der findes jo næsten ikke et træ længere, som ikke er plantet af et menneske.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#38
Tror sgu jeg prøver i denne tråd også, har prøvet flere gange. Ingen har kunnet give bare et lille bitte positivt bidrag.
Så her kommer spørgsmålet igen:
Hvad er der af positive aspekter ved at have ulve (ulv) i Danmark?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#39
Man da prale med at man har taget billeder af en ulv..[}Smile]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#40
Hørt cp vil jeg virkeligt også godt høre

Michael

skovarbejder af guds nåde
Michael

skovarbejder af guds nåde
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)