Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Det var en ulv der spiste får i midtjylland
#41
Citat:quote:

Originally posted by KGSAKO

Hvem har besluttet, at for at være imod ulven, så skal man lugte af griselort ?

Mon ikke at det var en reaktion på, at hvis man var pro ulven var man en caféladde-drikkende storbysromantiker som ikke havde den fjerneste idé om hvad der blev talt om..............?

Citat:quote:

Originally posted by CP

Hvad er der af positive aspekter ved at have ulve (ulv) i Danmark?

Det er så'gu da en berigelse til faunaen.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#42
Citat:quote:

Mon ikke at det var en reaktion på, at hvis man var pro ulven var man en caféladde-drikkende storbysromantiker som ikke havde den fjerneste idé om hvad der blev talt om..............?



[Big Grin][Big Grin][Big Grin] præcis [Wink]

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#43
Citat:quote:

Originally posted by CP

Tror sgu jeg prøver i denne tråd også, har prøvet flere gange. Ingen har kunnet give bare et lille bitte positivt bidrag.
Så her kommer spørgsmålet igen:
Hvad er der af positive aspekter ved at have ulve (ulv) i Danmark?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Kan man ikke gå hen og klappe den ?? når man er færdig med at kramme træerne altså ??

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#44
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Citat:quote:

Originally posted by CP

Tror sgu jeg prøver i denne tråd også, har prøvet flere gange. Ingen har kunnet give bare et lille bitte positivt bidrag.
Så her kommer spørgsmålet igen:
Hvad er der af positive aspekter ved at have ulve (ulv) i Danmark?

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"



Kan man ikke gå hen og klappe den ?? når man er færdig med at kramme træerne altså ??

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!



Ja- det var vel et forventeligt svar.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#45
Link til orgnal artikel i søndagsavisen.

http://sondagsavisen.dk/2013/13/ulven-vi...esker.aspx

Hilsen Lille
Hilsen Lille

Svar
#46
Positive aspekter af geninvandringh af ulv i DK.

1: Der vil formodelig blive skabt en del velbetalte job til højtuddannede biologer og diverse forskere, hvis arbejde vil bestå i at udføre precist de samme undersøgelser og sporinger som man allerede har betalt for både i Sverige, Norge, Tyskland mfl.
2: en hel del personer der har deres på det sikre, kan med stolthed i stemmen forklare at vi sandeligt i Danmark, støtter op om bevaringen af "udryddelsestruede" dyrearter.
3: producenter af hegnsmateriale, hundeveste og lignende vil få kronede dage.
4: Banker og realkreditinstitutioner vil få øget deres mulighed for yderligere udlån til i forvejen forgældede landmænd
5: det vil kun være en begrænset del af landets befolkning der vil komme til at bære byrderne i forbindelse med at tilhængere af ulv i DK får opfyldt deres ønsker
Svar
#47
Citat:quote:

Originally posted by n a

Positive aspekter af geninvandringh af ulv i DK.

1: Der vil formodelig blive skabt en del velbetalte job til højtuddannede biologer og diverse forskere, hvis arbejde vil bestå i at udføre precist de samme undersøgelser og sporinger som man allerede har betalt for både i Sverige, Norge, Tyskland mfl.
2: en hel del personer der har deres på det sikre, kan med stolthed i stemmen forklare at vi sandeligt i Danmark, støtter op om bevaringen af "udryddelsestruede" dyrearter.
3: producenter af hegnsmateriale, hundeveste og lignende vil få kronede dage.
4: Banker og realkreditinstitutioner vil få øget deres mulighed for yderligere udlån til i forvejen forgældede landmænd
5: det vil kun være en begrænset del af landets befolkning der vil komme til at bære byrderne i forbindelse med at tilhængere af ulv i DK får opfyldt deres ønsker



Endelig lidt der giver mening[^]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#48
Citat:quote:

Originally posted by ID

Citat:quote:

Originally posted by CP

Hvad er der af positive aspekter ved at have ulve (ulv) i Danmark?

Det er så'gu da en berigelse til faunaen.

[Image: bueskytte.png]


Tak for særdeles informativ budskab - den havde jeg sgu aldrig selv regnet ud.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#49
Citat:quote:

den havde jeg sgu aldrig selv regnet ud


og derfor må du jo hjælpes

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#50
Om vi skal have ulve eller ej, tja, hånden på hjertet, jeg er ikke vild med den, men skal jeg være ærlig er det nok mest fordi jeg så pludselig ikke længere er toprovdyret og at den tager af "mit" vildt, derudover er der jo det med at den måske vil angribe mennesker, derfor skal vi hurtigst muligt have fundet ud af hvormange vi vil have og hvordan vi forholder os, må den skydes hvis den er/har været truende, må den skydes nær byer osv.
Jeg tror de fleste af os ønsker vildsvinet til DK, som jæger er det jo fedt med så mange arter som muligt[:p], derfor er vi nødt til osse at tage imod ulven, nu er det jo ikke en alt eller intet situation, men det virker latterligt at vi godt vil have byttedyr, men ikke konkurrenter.
Og så vil jeg stadig gerne vide om 17HMR er nok[Smile]

Første video af ulv i DK

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#51
Det lyder sympatisk; men nu har vi jo et andet rovdyr, Ræven, som også tolder af vores vildt. Et accepteret rovdyr og såmænd også et skattet jagtobjekt.
Den er, bortset fra nogle byræve, ikke en potentiel angrebstrussel mod os og vores husdyr/kæledyr, og her ligger forskellen til ulven.

Nu er der kommet lig på bordet i form af ihjelbidte får, og den videofilmede ulv var, som jeg læste det i TV-Vest resumeet, sågar helt inde ved gårdspladsen hos fotografen.......

Hvad skal der til, før der officielt kan tages stilling til ulve i DK eller ej?!?
Svar
#52
Citat:quote:

Originally posted by kka

Hvad skal der til, før der officielt kan tages stilling til ulve i DK eller ej?!?


Der er skam taget stilling, ulve er beskyttet af EU-direktivet om særligt truede arter og alle dem med halm i ørerne har som bekendt sørget for, at vi i Danmark, skal efterleve disse direktiver [Image: anim_bounce.gif]........det kunne aldrig falde mig ind at nævne noget om ris til egen røv.

[Image: bueskytte.png]
Svar
#53
Citat:quote:

Originally posted by kka

Det lyder sympatisk; men nu har vi jo et andet rovdyr, Ræven, som også tolder af vores vildt. Et accepteret rovdyr og såmænd også et skattet jagtobjekt.
Den er, bortset fra nogle byræve, ikke en potentiel angrebstrussel mod os og vores husdyr/kæledyr, og her ligger forskellen til ulven.



Du tror ikke at der er en ræv der tager en kat eller en kanin eller en høne en gang imellem? Den eneste forskel er at nu er byttedyrene lidt større.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.

Uffe

Sejren venter den der har alt i orden.......... Det kaldes HELD! Citat: Roald Amundsen.
Svar
#54
Citat:quote:

Originally posted by ID
Der er skam taget stilling, ulve er beskyttet af EU-direktivet om særligt truede arter og alle dem med halm i ørerne har som bekendt sørget for, at vi i Danmark, skal efterleve disse direktiver


Nu er det her så fra 2000, men umiddelbart ser det da ikke ud til at ulven er særligt truet.
http://www.ulve.info/ulvetider/udbredelse.html
Men det ved vore bestemmere i EU sikkert mere om end vi almindelige dødelige

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#55
@uffe
Præcist. Det er problemet;-)
Svar
#56
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by ID
Der er skam taget stilling, ulve er beskyttet af EU-direktivet om særligt truede arter og alle dem med halm i ørerne har som bekendt sørget for, at vi i Danmark, skal efterleve disse direktiver


Nu er det her så fra 2000, men umiddelbart ser det da ikke ud til at ulven er særligt truet.
http://www.ulve.info/ulvetider/udbredelse.html
Men det ved vore bestemmere i EU sikkert mere om end vi almindelige dødelige

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det



I følge wikipedia er ulven heller ikke truet: http://en.wikipedia.org/wiki/Gray_wolf
Og kom nu ikke og fortæl mig at wikipedia er en upålidelig kilde. Der er på de større artikler (som ovenstående) understøttende kilder for næsten alt..
Svar
#57
@ Kima: Jeg er helt sikker på at hvis den får et 4,5 mm hul lige mellem øjnene skal det nok stoppe den.[Smile] Det må jo også give medlemskab af team "headshot"[Big Grin]

Jeg håber og tror da problemet "ulven" forsvinder i løbet af bukkejagten, [}Smile]

Mvh Bjarne
Mvh Bjarne
Svar
#58
Citat:quote:

Originally posted by Kima

Citat:quote:

Originally posted by ID
Der er skam taget stilling, ulve er beskyttet af EU-direktivet om særligt truede arter og alle dem med halm i ørerne har som bekendt sørget for, at vi i Danmark, skal efterleve disse direktiver


Nu er det her så fra 2000, men umiddelbart ser det da ikke ud til at ulven er særligt truet.
http://www.ulve.info/ulvetider/udbredelse.html
Men det ved vore bestemmere i EU sikkert mere om end vi almindelige dødelige

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det


De tal som angives for bestanden i 2000, viser at antallet er mindst 3doblet indenfor 10år.

Angående udsagn om folk med halm i ørene, er deres største fejl, at de via demokratiet overlader styringen til folk med jord i hovedet[B)][xx(]
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by Tex
[brDet må jo også give medlemskab af team headshot[Big Grin]
Det har jeg vist været i nogle år

Jeg håber og tror da problemet "ulven" forsvinder i løbet af bukkejagten, [}Smile]
Lad den nu lige blive et problem, som jeg skrev i et tidligere indlæg er min komfortzone mht. ulv nok omkring 20m. så holder den sig uden for det vil jeg nyde synet af den[^]

Mvh Bjarne



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#60
http://m.jv.dk/?article=1557523
Kan ulve ikke også pådrage sig denne dødelige virus, hvis deres primære fødekilde iflg biologer er syge dyr? Eller være smittebærere?
Aspektet omkring ulve som smittebærere mangler vi at få belyst fx i forhold til minkavl!!!

Det er jo dét, der officielt hindrer vildsvinenes retablering i DK pga risikoen for svinepest og dens indflydelse på landbrugseksporten.
Der er jo også problemet med dværgbændelorm, som kan være dødelig for mennesker, og som for nylig er fundet i en ræv i Sønderjylland......
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)