Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Virkeligheden !
#21
@TSX


Så frit et land er USA nu heller ikke. F.eks. så er fartgrænserne på et så lavt niveau at man de fleste ældre vil kunne overhale jer med deres rollator.

Det var denne udtalelse fra en gut der aldrig har været der som bragte mig på banen. Det er simpelthen usandt.
Havde det været i Tyrkiet og jeg vidste noget om det, så havde jeg osse reageret.

Men give mig mundkurv på i emner der tilfældigvis omhandler USA, der er du sgu ikke i stand til [Big Grin]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#22
Sikke da en udvikling !

Savner nasten dammen sommetider. Intet har andret pa sig. Alle ved friheden i DK er begranset uden grund, og mindrevards komplekset overfor USA er det samme.

For dem der stadigvak er i tvivl ! USA er landet som bevarer jeres levestil og vardier i sidste ende. De vandt krigen for jer, selvom de er 3.000 miles vak og sikre NATO's oprigtige betydning.

Ja, USA har begaet mange fejl, men nar man modsat DK, kamper aktivt for det bedste for alle i verden, bliver der begaet fejl.
DK har ikke lavet ret mange fejl. da de ikke involverer sig i noget som heslt. Og sa er der enkelte narhoveder her, som omtaler hastighedsbegransninger pa landeveje osv. Hold da op, hvor kan man dog vare enkeltsporet og uoplyst.

Jeg er flov over at vare dansker efterhanden, og har kun darlige minder over kulturen efter handen. Folk er sa traditionsrige og naive, at hvis de blevet tildelt ultimal frihed i morgen, ville de beklage sig over disse nye og undelige forhold, samt overhovedet ikke kunne forsta at bruge den.

Tag eksemplet ! Sa kom store kalibre pa tilladelse. Allerede er der problmer ikke. Ja,ok her er det 95% jagtinteresse...fuldt forstaeligt, men drejer det sig ikke om "overlevelse" for alle ?

Sadna gar det, nar man har nok i sig selv og smalige meninger, og tror resten af den frie verden er for kert pa den.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#23
Citat:quote:

Originally posted by TSX

Max2.0 - du er så hamrende skarp på riffelteknik, og jeg nyder mange af de meget
oplysende indlæg - lad nu være med at blive sur igen, men please hold dig fra usaglige diskutioner, og lad os andre nyde din faktuelle viden.

Pls. don't bully [:I][Big Grin][Big Grin]



Nu ved jeg godt at du mener at nogle brugere "bullyer" andre, men nogle brugere beder selv om det, TheDarkside får indimellem nogle hug, han er ung, men ikke ny og tilsyneladende har han en mening og viden(om det så er andenhånds) om det meste og han har en ret nedladende måde at udtrykke sig på så jeg synes ikke at M@X "bullyer"

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#24
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Sikke da en udvikling !

Savner nasten dammen sommetider. Intet har andret pa sig. Alle ved friheden i DK er begranset uden grund, og mindrevards komplekset overfor USA er det samme.
Mindreværdskompleks, så hold dog op, jeg tvivler på at du finder ret mange danskere der har mindreværdskomplekser overfor nogen og sgu da ihvertfald ikke et land hvor brugermanualerne er tungere end de ting du køber fordi alting skal pensles ud i mindste detalje da man ellers risikerer at blive retsforfulgt, samtidig er der en masse tåbelige love om hvordan man f.eks. ikke må ordne konen, det må da være indgrb i den personlige frihed så det batter.

For dem der stadigvak er i tvivl ! USA er landet som bevarer jeres levestil og vardier i sidste ende. De vandt krigen for jer, selvom de er 3.000 miles vak og sikre NATO's oprigtige betydning.
Vel er det da ej, vi er enige om at de hjalp under krigen, men de gjorde det nok ligesåmeget fordi de elsker at være verdens storebror og unge mænd er ikke mænd før de er testet i kamp[xx(]

Ja, USA har begaet mange fejl, men nar man modsat DK, kamper aktivt for det bedste for alle i verden, bliver der begaet fejl.
DK har ikke lavet ret mange fejl. da de ikke involverer sig i noget som heslt. Og sa er der enkelte narhoveder her, som omtaler hastighedsbegransninger pa landeveje osv. Hold da op, hvor kan man dog vare enkeltsporet og uoplyst.
igen, de gør det fordi de kan lide det

Jeg er flov over at vare dansker efterhanden, og har kun darlige minder over kulturen efter handen. Folk er sa traditionsrige og naive, at hvis de blevet tildelt ultimal frihed i morgen, ville de beklage sig over disse nye og undelige forhold, samt overhovedet ikke kunne forsta at bruge den.
Det første er så en personlig holdning, derfor ingen kommentar, det andet er op til den enkelte og jeg kan derfor kun svare for mig selv og jeg ser ikke et problem

Tag eksemplet ! Sa kom store kalibre pa tilladelse. Allerede er der problmer ikke. Ja,ok her er det 95% jagtinteresse...fuldt forstaeligt, men drejer det sig ikke om "overlevelse" for alle ?

Sadna gar det, nar man har nok i sig selv og smalige meninger, og tror resten af den frie verden er for kert pa den.
Hvis vi havde nok i os selv havde vi nok ikke problemner, ikke mht. indvandring ihvertfald, smålige meninger og en tro på at alle andre tager fejl, hey fej for din egen dør[^]

Jess Christensen
Master Pistolsmith



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#25
Tja'he Kima....

Vi har fuldstandigt anderledes syn pa retten til ansvar og frihed ! Har vel ogsa noget at gore med personlige onsker og behov. Ved godt dette er en jagt hjemmeside, hvor mange har det fint med hverdagen og reglerne. Men hvis man ligesom jeg, har ambitioner og skydeinteresser pa verden niveau, vil jeg simplethen ikke finde mig i unodige begransninger.

Har jo tidligere lidt og gradt under disse forhold, og modsat brokkehovederne, forsogt at andre pa forholdende. Men DK er jo DK, og dermed er alt hvis sagt.

Hold kaft hvor er mange uoplyste og intolerante her. Og sa den evige anti amerikanske holdning. Hvis folk kendte forskellen pa rigtigt og forkert, er blot gad og interesserer sig for dette, ville de vare meget mere taknemlige over USA og frihedsbegreber som helhed.

Som en skrev tidligere..burde jeg blive justitsminister. Ville sikkert blive valgt meget hurtigt af befolkningen, men har ikke hjertet bag fremtidens DK mere, og overlader denne post til endu en utopist looser.

En stor skam debatter her, ikke er seriose osv. osv. Slutter...skal over pa Enos forum nu, hvor man ikke behover at forklare hvordan verdenen virker hele tiden, hver gang man poster noget om vaben, frihed, muligheder eller retten til ansvar... Noget mange her aldrig vil kende til overhovedet...

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#26
@50GIJESS

Jeg er efterhånden træt af at hver gang du åbner eller deltager i en tråd, så skal der brokkes over Danmark[}Smile]

Du har valgt at flytte til et andet land i dit tilfælde USA, som heller ikke har verdens bedste demokrati(like it or not). Det kan godt være at vi ikke må købe våben, som det passer os og vi skal have tilladelser til dem og vi er begrænset i vores frihed til hvor og hvordan vi må færdes og benytte dem, men det skyldes, at vi har valgt et folkestyre, der på godt og ondt skal lede landet, vi er heldigvis forskånet for meget vrøvl omkring skyderier i det offentlige rum, jeg ved at vi har nogle problemer visse steder i landet hvor kuglerne flyver ind i mellem og de situationer er jeg da også bekymret over, når man har familie der bor der, jeg hyler bare ikke op om det på trods af at jeg har 2 nevøer der er ansat ved politiet de pågældende steder, jeg er sikker på at de 2 og deres kollegaer nok skal klare opgaven, men indrømmet at de (politiet) godt kunne bruge lidt flere resurser på det område.

At give private tilladelse til at være bevæbnet vil efter min og andres mening kun forværre problemet, for hvem er hvem, når der skydes[?][V]

Korrekt mig hvis jeg tager fejl, men har du ikke tit skrevet at du ikke bryder dig om DK som det er for der er ingen frihed og alligevel har du et sted skrevet at du gerne vil tilbage til DK når du skal på pension[?][?][B)] Er dette tilfældet så syntes jeg at du skulle skamme dig noget så G......[}Smile] Er det rigtigt så vil jeg tillade mig at kalde dig pensionsnasser fremover.[Wink]

Og så til slut så lærte jeg for mange år siden at hvis man var utilfreds med noget af det politiske fnidder, så meldte man sig ind i et parti og tog sine kampe der hvor man kunne udøve sin indflydelse.[Wink]

Mvh

Santo
Mvh

[Image: 422764-125392427587619-45944359-n.jpg]




Livet er for kort til jagt og riffelskydning! Man kan simpelthen ikke leve længe nok.
Svar
#27
Man vil som udenlandsdansker IKKE få fuld pension fra Danmark, der vil foretages en beregning af hvor mange eller få år man har betalt ind til systemet og så vil pensionen beregnes ud fra det, så det er ikke så sikkert at GIjess vil syntes at det er så godt at bo i DK med højere leveudgifter, men han kan få sin Danske pension udbetalt og få den sendt til USA[Wink]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#28
Nej nu må i altså rette ind og lytte til den kære trådstarter, hvis ikke i var så uvidende og intolerante alle sammen, så ville det jo stå lysene klart for jer at når man har fundet de Vises sten i bunden af en flaske, så ved man alt om hvordan VIRKELIGHEDEN er.

Så kom nu ud af jeres pseudoverden, drik jer stive og se lyset.

Hvor kommer vi fra, hvor skal vi hen, og hvor skal vi stille de tomme flasker 50GIJESS ????????

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#29
Tumps up til Lani.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#30
Citat:quote:

Originally posted by Lani

Nej nu må i altså rette ind og lytte til den kære trådstarter, hvis ikke i var så uvidende og intolerante alle sammen, så ville det jo stå lysene klart for jer at når man har fundet de Vises sten i bunden af en flaske, så ved man alt om hvordan VIRKELIGHEDEN er.

Så kom nu ud af jeres pseudoverden, drik jer stive og se lyset.

Hvor kommer vi fra, hvor skal vi hen, og hvor skal vi stille de tomme flasker 50GIJESS ????????

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!


Du kan alligevel godt huske lidt fra de sidste skydninger i Ulfborg[B)][B)][Wink][Big Grin]
Da var der da ingen tvivl om at Captajn Morgan øger folks intellekt[xx(][Big Grin]

Der er dog et gran af fornuft i en del af det 50 skriver, selv om det måske er lidt forsimplet fremlagt.
Svar
#31
[quote]Der er dog et gran af fornuft i en del af det 50 skriver, selv om det måske er lidt forsimplet fremlagt.quote]

Det ses i historien at det er der også andre som er startet med, altså et gran af fornuft...

Problemet starter, når de så ikke stopper der, med mener, at det er den eneste rigtige vej, og den skal alle andre helst følge...selvfølgelig i bedste mening. Nogen er gået langt ud af den vej. Alt for langt. Ingen sammenligning i øvrigt.

[Image: Slvbukcopy-1-1.jpg]

+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.

[Image: ajbutton.gif]

NU MED HOYT Element RKT


+GONE2HUNT+

King of varmint

Op ad bakke, er trods alt stadig fremad.



NU MED DÆMPER
Svar
#32
Holy crap... jeg vidste slet ikke at man kunne købe så stærk spiritus i USA......
Svar
#33
Jeg stemmer for at Judge Dredd og nyindsatte Judge 50G.I. Jess indsættes til at rense gaderne i Danmark Smile
Og nej Jess, jeg har indet imod dig som person, men du er jo ofte noget konflikt søgende, og så må man jo tage følgerne af de konflikter Wink

Mvh. Loft
Svar
#34
Citat:quote:

Originally posted by LOFT

Jeg stemmer for at Judge Dredd og nyindsatte Judge 50G.I. Jess indsættes til at rense gaderne i Danmark Smile
Og nej Jess, jeg har indet imod dig som person, men du er jo ofte noget konflikt søgende, og så må man jo tage følgerne af de konflikter Wink

Mvh. Loft



Den slags vandvittige tanker må du stoppe med.[B)][Wink]
Sæt nu at han faktisk fik pasiviseret nogle af de mange som ikke helt har forstået hvordan Danmark burde virke.
Hvad skal vi så bruge den hoben af behandlere, kontaktpersoner, beskikkede forsvarer, donutgnaskende betjente når man sådan gør dem arbejdsløse.
Hvad skal politikkerne så forarges over, og hvilke tiltag vil der så være muligt for Johanne og hende den retspolitiske SFer.
PuHa man kan blive helt forpustet ved tanken.
Svar
#35
Citat:quote:

Originally posted by 50GIJESS

Hold kaft hvor er mange uoplyste og intolerante her. Og sa den evige anti amerikanske holdning. Hvis folk kendte forskellen pa rigtigt og forkert, er blot gad og interesserer sig for dette, ville de vare meget mere taknemlige over USA og frihedsbegreber som helhed.
Tja, nu har jeg kun en 10. klasse eksamen så det er jo ikke studenterhuen der trykker, men jeg kan da både læse aviser og se TVavis så fuldstændig uoplyst mener jeg nu ikke jeg er.
Intolerant, nej det mener jeg ikke, jeg behandler alle ens indtil de træder ved siden af
Antiamerikansk, nej, heller ikke, jeg er bare træt af at den der vi ved bedst og vi er pisgode holdning, jeg ved ganske udmærket hvad jeg synes der er rigtigt og forkert og egentlig er det vel noget personligt, forstået på den måde at at det ikke kan dikteres ovenfra hvad vi skal mene.
Taknemmelighed overfor USA, nix, det er da fint nok at de vil ofre deres unge mennesker i diverse krige, men jeg har ikke bedt dem om det og jeg er altså ikke naiv nok til at tro at de gør det for mine blå øjnes skyl.
Som en skrev tidligere..burde jeg blive justitsminister. Ville sikkert blive valgt meget hurtigt af befolkningen, men har ikke hjertet bag fremtidens DK mere, og overlader denne post til endu en utopist looser.
Jeg tro ret hurtigt det ville ende i kaos hvis du fik den post, jeg er ikke vild med ham vi har, men der bliver vel valg på et tidspunkt

En stor skam debatter her, ikke er seriose osv. osv. Slutter...skal over pa Enos forum nu, hvor man ikke behover at forklare hvordan verdenen virker hele tiden, hver gang man poster noget om vaben, frihed, muligheder eller retten til ansvar... Noget mange her aldrig vil kende til overhovedet...
Debatterne er skam seriøse nok, men som danskere bryder vi os ikke om at blive kaldt dumme, intolerante og uoplyste, derfor bider vi fra os, hvis så den vi debatterer med er overbevist om at have fundet den endegyldige sandhed bliver det jo lidt svært, der skal jo mindst 2 til en diskussion ellers bliver det monolog, samtidig er der jo noget der hedder kompromis..
Jeg er da træt af det hvis du forlader os, indimmellem har du jo gode indlæg



[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar
#36
Fandt endeligt en plads til de tomme flasker...

Ja erkender selvfolgeligt, at mine indlag kan virker stodende eller utilpasselige. Og selvfolgeligt kan man vel tanke, at de er irrelevante ogsa. Specielt da jeg ikke bor i DK osv.

Dog har jeg engang levet under samme forhold pa godt og ondt. Makse jeg ogsa den gang, fik lidt mere pa hatten end mange ovrige her, fra myndighedernes....ja sagar medskytter, fordi jeg altid ville eje det mest sjove. Herudover, interesserede jeg mig for sakaldte dynamiske skydediscipliner. Noget der sa med tiden, er blevet lidt mere stuerene, men selvfolgelig ikke main stream osv.

Det jeg kafter op over, er simpelthen retten til frihed og ansvar ! Forstaet pa den made, at f.eks. jagere og sportskytter, kun meget fa begransninger burde have indenfor deress sport/hobby omrade. Der er vel intet praventivt i, at begranse kalibre, vabentyper, lyddampere, brugen heraf pa privatomrader osv. osv. Nar det ikke er denne kategori af personer, der begar ulovligheder eller uansvarligheder generelt !

Husker da som ung mand, hvordan jeg uden problemer kunne bruge en Parker Hale damper pa min 22LR riffel. Hvilket naboen virkeligt satte pris pa. Dette fungerede uden problemer, men ma abenbart vare blevet til det gennem arerne. Hvorfor ellers ulovligt i dag ?

Hvorfor kan man i mange tilfalde i fa tilladelser til halvauto jagtrifler ? Og hvorfor administreres tilladelses reglerne ikke ens landet over ? Dette ma da skabe frustrationer blandt brugerne. Hvorfor ikke en rettighed, istedet for et lotto spil over hvilket politi distikt man bor i ?

Store handvaben kalibrer. Hvorfor skulle dette tage over 30 ar at fa igennem. Og hvorfor skaret ud i pap, hvilke kalibre man kan fa tilladelse til? Sa nu skal alle hold lav profil, nar de plaffer 44 Mag. af i deres nye 44 spl. revolvere fremover, som vi alle gjorde tidligere med 38/357 bla. bla.

Alle dem der sad (las dine medskytter) tilbage i 70/80/90'erne og pradkede, at disse store usportlige kalibre, ikke horte hjemme pa nogen dansk skydebane, hvor meget skammer de sig i dag ? Og sa nar dobbeltmoralen spiller ind, ansoger de sikkert selv om store kalibre...hu-hu-ha-ha...sadan een ma farmand altsa ogsa lige have fingrene i.........

At den brede befolkning sa af gode grunde ikke interesserer sig for vaben, er en helt anden ting, og det kan/skal man vel ikke bebrejde dem. Dog er mange dog af den opfattelse, at alle vaben i privateje burde vare ulovligt. En stor arsag til denne holdning, er selvfolgelig hvad de ser pa TV og laser om i dagssprojten, af ugentlige skyderier snart allevegne i DK.

De forbinder vaben med dod og ulykke, og kan evt. ikke forsta hvorfor i al verden vi skytter og jagere, vil eje disse drabermaskiner. De ved ikke som vi gor det, at indehavere af vabentilladelser og jagttegn, er de blandt de mest lovlydige og ansvarlige personer i landet.

OK dette ved i allerede, men netop derfor behover vi ikke selvbestaltede regelmagere og kasketmentalitet blandt egne rakker. Hvorfor handicappe sig selv mere, nar nu vaben ikke er velanset af udenforstaende. Gang pa gang, har jeg last pa NVF og dette forum, at der mellem linierne, ikke er det sammenhold samt forstaelse overfor hverandre, fordi alle ser forskelligt pa sagen, og med vidt forskellige prioriteter. Dette indenfor samme interesse omrade....fuldstandigt ubegribeligt.

Det er derfor jeg sommetider kan virke udiplomatisk, ophidset og frastodende i mine udtalelser. Jeg har oplevet/ gennemlevet, lidt og gradt tidligere i DK over det omtalte. Forsoger maske bare, at fa folk til at arbejde mere sammen for sagen om frihed og retten til ansvar.

Og nej...jeg bliver ikke til en pensionsnasser ha ha. Den grinte jeg en del over.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#37
Så vidt jeg husker fra den tid du stadig var bosat i Danmark, var det også dengang ULOVLIGT at eje og/eller bruge lyddæmper, det kan da godt være at din nabo satte pris på det, det gjorde min sikkert også, men det var stadig ulovligt, og lyddæmpere skal så vidt jeg husker også registreres i Guds eget land, med federal tax stamp og det hele, så det er jo ikke alt der er så frit selv der[Wink]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#38
Njah, for ikke ret mange år siden havde lyddæmpere intet serienummer og kunne købes frit.

Jeg forhandlede dengang SAI dæmpere og solgte mange til cal.22

Jeg husker ikke året, men jeg har stadig gamle brochurer og prisliste liggende.

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#39
@ Morrison,
Nej, det var bestemt ikke ulovligt. Kobte min i Galleriet i Nybrogade for 186 kr. Man kunne ogsa bruge dem lovligt pa pistoler. Maske folk mente det burde vare ulovligt dengang, men kun meget fa gjorde brug af det, og det repransenterede abenbart ikke noget problem, som der er blevet til i dag!....eller de antager jeg det er, siden de er ulovlige ?

Ja det er underligt at dampere kraver et $200 tax stamp her. Specielt da ingen forbrydelser begaes med dem, andet end i Hollywood film. Men hvis man gider systemet, kan man da i mindste stadigvak fa fat i dem. Jeg har f.eks. bade en 50GI og 45 ACP med damper pa. Iovrigt utroligt hvor effektive lyddampere er nu om stunder, men hold kaft hvor kvalitet koster...$850 for en i god kvalitet.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#40
Jess,

Du er helt sikkert en underholdende gut og jeg er overbevist om, at det vil være vældigt fornøjeligt at sidde til bords med dig under et bryllup. Desværre fylder du dine indlæg med udokumenterede påstande, selvmodsigende ulogiske slutninger og manglende præmisser. Det er netop det, der får dig til at fremstå som en kikset tegneseriefigur.

Hvis du nu i stedet stillede spørgsmål - og afholdt dig fra at svare på samme, kunne dine tråde blive langt mere interessante, nærværende og væsentlige.

Lige nu er det bare semantiske prutter - og vel at mærke af den slags, som kun dig selv gider lempe på dynevåret og lugte til.

Din undren over dette og hint kunne være glimrende ballast til relevante debatter herinde, men dine følelsesudbrud er åndelig lokumsgrafitti. Chill out man, du har mere at byde på med din undren end med dine udsagn.

I stilfærdig og ganske velment høflighed

BlackJack
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)