Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Virkeligheden !
#41
Jeg er lige nød til at rette paa et par paastande i ovenstaaende indlæg
Hastigheds grænsen paa de amerikanske Interstate Highways ligger paa mellem 65 mph og 75 mph alt efter hvor opbygget omraadet er. Nogen steder i de mere øde omraader op paa 85 mph, og visse steder i Montana ingen hastigheds begrænsning i dagtimerne.
Normal hastighed paa almindelige hovedveje er 55 mph og i byerne ligger den paa 30-45 mph. i skolezoner i skoletiden helt ned paa 15 mph.
Jeg tager altid anstand naar amerikanere begynder at belærer mig om hvor meget det er dem der har vundet krigen (WWII) Ja, men sgu saa heller ikke mere, og med stor allieret hjælp.
Korea magtede de ikke.
Suez skulle de ikke have fingrene i klemme.
Ungarn 1956 skulle de heller ikke nyde noget
Vietnam stort nederlag.
Libanon, en bombe sprænger i hovedkvarteret, og de rejser hjem.
Sudan, en helikopter bliver skudt ned og de rejser hjem
Iraq, et stort klusterfuck
Afghanistan, Se Iraq
Dog har de formaaet at tæve en bette ø, Grenada lidt mindre en Fyn.
Angaaende frihed, tjaeh, saa maa de ikke skrive bandeord elller vise en tissemand i aviserne. Maa ikke rejse til Cuba, end ryge en cubansk cigar. At de ikke maa køre med en aaben øldaase er efter min mening helt i orden, og at de skal være 21 for at drikke spiritus passer mig egentlig ogsaa.
Desuden er amerikanere det mest angstfulde folkefærd jeg nogensinde har mødt. De ser bussemænd overalt.
Jeg har sagt det før, de skulle gaa lidt mere stille med dørene, og ikke altid sammenligne frihed med retten til at gaa med vaaben. Hvorfor ikke hellere fokusere paa at faa ryddet op i samfundet, skolerne og sundhedsvæsnet?
Hogmeister
Hogmeister
Svar
#42
Et par ting der altid kan samle amerikanerne er (uden at ville skære alle over én kam!):

En tråd som denne, der udvikler sig lidt til "bashing americans", hvor alle egentlig bare siger deres mening, der har amerikanere det med at slå hælene i, blive tøsefornærmede og langt hen af vejen ende med samme argument "Hvis vi ikke reddede jer i WWII, ville i allesammen snakke tysk nu".
Sjovt - det ender tit dér.
En anden frase er "Don't forget WWII" - nej, hvordan kan man lige dét, når dét trumfkort trækkes frem hele tiden.? Det er ærligt talt ved at være en SMUUUUULE tyndslidt.

Og så lige det fuc(beep) flag - lige så snart dét vises, så står ALLE amerikanere skulder ved skulder, og det ændrer sig til "You're either with us - or against us". Der er ingen mellemvej, ingen "neutral zone". Alt får lige et helt nyt spark op på et nyt niveau, alt andet glemmes.

Nåja, og så lige biblen som er et kapitel helt for sig selv.
USA er i sandhed guds land - for så meget som der bedes, tror jeg man skal være yderligtgående rabbiner og være nabo til grædemuren for at bede mere end jeg har oplevet det. Der er intet galt i det som sådan, ud over når det gennemsyrer ens hverdag som det gør. En masse af dem jeg har mødt, nyder at læse biblen og citere biblen. Egentlig troede jeg kun det forekom på film, at nogen nævnte et citat og det så var velset at svare "Ah, Johannes evangeliet, blah blah blah" - men når man så ser det....... jeeeeeeeeeeezus christ.
Jeg ved ikke om Gud findes, men hvis han/hun gør - er USA i sandhed Guds eget land, da der er rigeligt travlt med at besvare henvendelser der.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#43
Ja det er egentligt utroligt at personlig frihed, kun er et spørgsmål om en liberal våbenlovgivningen.

Mine unger (8 og 11 år) går til spejder og bygger alverdens ting i rafter, og benytter bla kniv og økse. Sidste sommer var der en stor spejderlejr i Holstebro, med bla amerikansk deltagelse.
Her er hvad et par af dem berettede i lejr avisen:

[i]Det lyder som en dårlig joke, men Matt Kern og
Timmy Feng på hhv. 15 og 16 siger det i ramme
alvor, når de påstår, at de normalvis ikke må
pionere højere end halvanden meter over jorden.
Drengene er spejdere i Washington, D.C., USA,
hvor loven forbyder spejderarbejde i højden.

- Det kunne jo være at rafterne falder ned i
hovedet på os, siger Matt Kern ironisk, i et forsøg
på at forklare statens strenge love.
Lige netop derfor er det utrolig paradoksalt, at
amerikanernes lejr ligger et kvarter, som har
kastet sig ud et af de mest ambitiøse
byggeprojekter på Spejdernes Lejr.
- Vi bruger ikke besnøringer særlig tit. Vi bygger
ikke indgangsportaler, og vores borde og stole
er typisk af plastik, forklarer Timmy Feng til en
måbende journalist.
Andre ting der adskiller amerikansk
spejderarbejde fra det danske er opdelingen af
piger og drenge, samt at øksebeviset ikke uddeles
før man er omkring 16 år gammel – der er man
også kørekortsmoden.

Rafteløst spejderarbejde kan være svært at
forestille sig som dansk spejder. Man må håbe at
Matt og Timmy lærer et par knob af kvarterets
danske spejdere, så de kan vise spejderne i
hjemlandet, at spejderarbejde er mere end snobrød
og koder.
[/i]

Knæk og bræk
Flemming
[Image: MilleVTF.jpg]
Knæk og bræk
Flemming
Svar
#44
Ha! Der kan jeg fortælle en historie. I 1969 var jeg ansat i en Provins park i det Nordlige Ontario. En trop amerikanske spejdere kom ind i parken og slog lejr. Senere paa aftenen da jeg tjekkede de forskellige campsites ud blev jeg anraabt nær spejderlejren "Holdt hvem gaar der?" De havde udsat en bevæbnet vagtpost fordi de var bange for bjørne. Han blev øjeblikkelig afvæbnet, og næste dag rejste de hjem, for det kunne de ikke godtage. De fik deres riffel udleveret ved afrejsen.
Vi andre skreg af grin!!
H
Hogmeister
Svar
#45
Jeg vil allerførst sige at jeg har en masse gode venner i USA og jeg har også nydt og være der overe.
Sidste gang var til Shot Show for tre år siden og jeg satser på at kigger der over til efteråret.

Men jeg har da lidt til ovenstående indlæg.

Jeg giver Jess ret i at man skal passe på at indvandre ikke overtager det hele.
Det er USA jo rent faktisk et godt eksempel på.
Nogle mennesker opdager et land med masser af muligheder.
Man bekriger de lokale og udrydder dem næsten. Man putter dem i reservater for
man vil ikke dele alle de herligheder landet har.
Man udrydder næsten bøflerne … ikke kun for føde men også for sjov.

Man ønsker ikke at gøre alt det hårde arbejde, så man tager et smut til Afrika og henter
en masse indfødte som man gør til slaver.
Man inviterer også en masse kinesere som man sammen med slaverne bruger til det hårde arbejde og
anlægge jernbaner.

Man får en præsident (Lincoln) der endelig får ophævet slaveriet, men ikke uden kamp.
Selv efter at slaveriet er ophørt, så behandler man de sorte som skidt (Bænke for sorte og bænke for hvide).
Selv under WW II hvor de sorte deltog frivilligt, så blev de nedgjort af mange af deres kammerater.

Den dag i dag spytter man på både de hvide og efterkommerne af de frie indianerne, der i dag lever i små reservater.

Kommer vi så til pudsigheder jeg selv kender til.

Min forældre boede for 20 år siden i en periode i Italien.
Min lille søster gik på International High School.
Tit inviterede hun og alle pigerne fra klassen hjem.
Det samme gjorde andre af eleverne fra andre lande.
Når pigerne fra USA holdt noget, så inviterede de kun andre elever fra USA.
Jeg kan huske at min lillesøster var meget skuffet over det og hun mærkede
tit at de amerikanske piger følte sig hævet over de andre.
Når de talte om fremtid, så var de amerikanske pigers drøm at finde en mand med
et godt job og så blive gift hurtigst muligt.

På IWA messen i Nürnberg, der er en international våbenmesse, der har alle de
mindre amerikanske udstillere deres egen afdeling. Det er minimalt hvad de blander sig med andre.

Da jeg kontaktede Springfield for et år siden for at ville importere håndvåben fra dem,
var svaret at de ikke havde interesse i eksport, da de havde nok i at sælge til USA.

Jeg har p.t. en kamp med Bushnell, der har opkøbt Primus.
Aldrig har jeg mødt så stor arrogance og en af de store amerikanske distributører jeg handler hos
skrev flg. til mig.

Hi Rex~
Unfortunately other than the Better Business Bureau, we dont know of any.
I do know Bushnell has terrible customer service when it comes to export customers.
If there is anything I can do let me know.

Når det kommer til at kunne købe hos dem, så er de fuldstændig kolde når jeg fortæller at vi er en lille nation og at vi derfor ikke kan importere så meget som andre lande.

Den ”modstand” har jeg til dato ikke oplevet fra andre lande hvor jeg importerer fra
(Tyskland, Norge, Østrig, Italien, Canada, Kina og Syd Afrika)

Som jeg indledte med, så har jeg intet i mod USA, men nogen gange så lider de sgu af storhedsvanvid.

Mvh. Rex / Guns & Powder
Mvh. Rex / Guns & Powder
Svar
#46
I'he du milde !

Sikke da nogle spandende fortallinger. Hastigheds begransninger, semantiske prutter, biblen og spejder regler...Hvor er det sjovt at hade Amerika sammen.

Forsogte at omtale retten til frihed og ansvar ! Na, men sa er det vel intet problem i dammen. Alle har har hvad de onsker, og alle er saledes enige om vabenlovgivningens retfardigheder. Underlig man ellers laser om sa mange utilfredse forhold i diverse posts nu og da.

Problemet er, at dem der fatter hvad jeg omtaler, ikke vil i sogelyset, og resten har afvundet sig med restriktioner uden grund.

Sa forklar lige een gang til, hvad prutter, hastighedsbegransninger, spejdere og biblen har at gore med sagen....

Og ja! Europa ville have snakket tysk idag uden USA's medvirken. Og hvis DK, bare havde den mindste respekt overfor USA, ville/burde, de have tilbagesendt lend/lease vabenene for lang tid siden. Der er jo fred pa jorden og DK ser ingen trusler nogenvegne som altid.....

Maske andre her burde have hjalp med de tomme flasker.......

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#47
Den her tråd minder efterhånden meget om Gakkelak.dk fra ATS :-)

Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#48
Virkeligheden !

What a brain fart.

Thorlak.

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#49
shit de får noget go whisky på de kanter,jeg bliver kuns halvt så wrøvlet på rød Aalborg........der må jeg dælme over en tur
Svar
#50
Whisky har de nu aldrig kunnet finde ud af at lave, men moonshine er nu ikke dårligt når det er de rigtige der brygger.

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)

Polarbears walk a lonely path..

But we sometimes do kick back, relaxes and downs a beer. =o)
Svar
#51
I rest my case... jeg havde overvurderet Jess' åndelige ballast.
Svar
#52
Hvad med friheden til at gå på gaden en mørk aften uden at skulle frygte nedskydning af bevæbnede bad Guys... Hvad med friheden til at slå en prut på biblioteket uden at en fed security-neger med truckerkasket kommer og tazer dig for uordentlig opførsel... hæhæ... Jeg kunne som sådan godt tænke mig at udforske USA lidt mere, sådan på nært hold med jagt og ferier osv... men at vælge USA frem for at blive i DK - Aldrig - dertil er det danske system sgu for godt sammenlignet med stort set hvilket som helst system i andre lande. Sorry - men det er ikke for ingenting, at danskerne er det lykkeligste folkefærd i verden og at jægerne er den lykkeligste befolkningsgruppe i DK...(Det er der undersøgelser der viser)...

Det er garanteret den strenge våbenlovs skyld - og levebrødspolitikerne, der holder etaten og befolkningen stangen med allehånde ugennemtænkte love og forordninger... JEG STEMMER FOR!! ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#53
nåeee er det baere det rævepis der gør udslaget.............................så er det satme gogt nok noget der sparker klokkewæ.....
Svar
#54
USA slog ikke Tyskland, de slog Japan, og hjalp til nedkæmpelsen af Tyskland

75% af alle Tysklands militære tab var på østfronten. (som "kun" eksisterede 4 ud af krigens 6 år)
Jeg mener personligt at Tyskland blev stoppet ved Stalingrad, og slået ved Kursk.

Af de resterende 25% tab tyskerne led, er mange påført af Commonwealth, franske og polske styrker.

Det er vist kun i Hollywood man bilder sig selv ind at USA slog tyskerne, men når det er på film må det jo naturligvis også værer rigtigt.

Nu når jeg har læsset min utilfredshed, over historiske uoverenstemmelser af, må jeg nok også sige min mening om USA.

November 2012, besøgte jeg landet for første gang, og fik et godt indtryk.
De amerikanere jeg mødte var venlige, hjælpsomme menesker. Jeg oplevede ikke på noget tidspunkt at føle mig usikker på gaden (forskellige byer i Floida, mest Orlando).
Generelt vil jeg faktisk sige at USA er et rigtigt godt land at besøge.

Jeg er ikke ening med visse punkter i den amerikanske politik, men tror faktisk ikke at jeg kan pege på et eneste land i verden hvor der ikke ville kunne findes noget jeg ville anse som mindre godt.

Mener også at amerikanerne skal have lov til at styre deres land som de vil.
En gang imellem er det sikkert også meget godt de blander sig lidt i verdenssituationen, selv om de kan have lidt svært ved at få stoppet igen når de går igang.
Når man ser på USA´s størrelse, ville det faktisk være underligt hvis ikke de blandede sig en gang imellem. Se blot på vores lille ubetydelige land, vi blander nok os rent faktisk mere i verdenssituationen, når man sammenligner indbyggertal.

Intet land er perfekt, men der er visse lande på verdenskortet man må beskrive som direkte problematiske, dertil mener jeg ikke USA hører.

Jess er temmelig urokkelig med sine ret nationalistiske holdninger, men det betyder ikke at alle amerikanere er sådan.
Manden har jo rent faktisk ret til både at have de holdninger han ønsker, og ytre disse, uden vi andre øjeblikkeligt skal tro alle amerikanere er som ham.

Personligt respekterer jeg ham faktisk for at stå fast på sine værdier, selv om jeg ikke nødvendigvis deler helt de samme værdier.

Sonny
Svar
#55
Fin beskrivelse Sonny,
Ved nu ikke om jeg er nationalist, men det vil jeg lade andre vurderer. tror ofte dette ord uvilkarligt kades sammen evt. racist/intolerance/ensporethed osv. Ordet i sig selv lyder jo lidt hardt ikke! "nationalist"....maske mere realist i sidste ende.
Jeg har altid varet af den overbevisning, at man kun far det bedste ud af ansvarlige personer, hvis disse har retten til optimal frihed og ansvar. Maske jeg fremstar fuldtsandig opslugt af USA osv. men vil give dig ret i dine erfaringer og meninger om USA. Hogmeister har ogsa en god indsigt i USA, samt har ret i meget af det han skriver.
USA blander sig i alt for meget. Spilder milliader pa konflikter og taberlande, hvor ingen losning eksisterer i sidste ende. Istedet burde de investerer mere i sig selv, og holde op med at vare et bistandskontor for resten af verden.

Nar man lever og arbejder her, far man gennem arerne et helt andet syn pa USA. Nu er jeg sa heldig at bo pa landet i et utroligt flot omrade. Tiden star stille og alle kender og hilser pa hinanden her. Sa ringer naboen f.eks. og sporger, om jeg ikke vil komme over og spise oksesteg sammen med dem. Ja ok nabo og nabo, de bor 2 km. herfra, men er det narmeste hus fra mit.
Eller postbudet som viser mig en ny pistol han lige har kobt, og vil have mig til at proveskyde den for ham i min have. Her ringer vi forst til venner, hvis der er et problem, inden man f.eks. ringer til myndighederne. Hjalper med bringe naboens kvag tilbage til hans ejendom, nar de har fundet et hul i hegnet igen.

Elsker at ejendomsretten mener hvad den betyder. Race track i haven....intet problem. Skydebane i haven...intet problem. Komplette vabensamlinger pa storrelse med museums samlinger i privateje heller ikke noget problem osv.

Eksisterer den amerikanske drom endu? Maske ikke for alle, men jeg er overbevist om, at det nok mere end noget andet, er op til individet og dets prioriteter....ja ok og lidt held ogsa.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#56
@ 50GIJESS. Det var bedre! En lidt mere nedtonet posting. Men saa spørger jeg mig selv, naar du nu bor i saa fredligt et omraade hvor alle kender hinanden og ingen laaser dørene, hvorfor finder du det nødvendigt at gaa bevæbnet, og have et skydevaaben liggende parart over hele huset. Det rimer ikke rigtigt.
H
Hogmeister
Svar
#57
Nemt at svare pa !
Lige sa vel som jeg anvender sikkerhedssele og har en brandslukker, uden dagligt at forvente et trafikuheld eller brand i huset,har jeg vaben liggende, hvis uheldet skulle vise sig en skonne dag.
Nar man lever af vabenfremstilling og custom arbejde, foruden fremstilling af ammo, spredes rygtet jo omkring i omegnen. Og det er rimelige store vardier, som nasten ikke kan erstattes fra den ene dag til den anden.
Pa samme vis har jeg ogsa ADT alarm, selvom ingen jeg kender har haft indbrud, de sidste 30 ar osv. Hustandsforsikringen er iovrigt ogsa billigere herved.
Man skal tanke pa, at fra jeg ringer til politiet, og til de faktisk kommer, kan tage fra 1/2 til en hel time. Desuden, nar det kommer til min egen sikkerhed, vil jeg helst selv have mest indflydelse pa denne, og ikke overlade det til unodvendige chancer.

Jeg ved godt det stikker lidt i ojnene pa mange udlaninge, dette her med vaben til selvforsvar som mange misunder lidt, eller ikke rigtigt forstar....eller valger ikke at forsta hvorfor.

Vil vel helst undga denne typiske situation, som jeg har set eller hort om gang pa gang, hvor nogen altid siger "jeg kan simpelthen ikke forsta hvordan dette kunne ske'" eller " hvorfor i al verden var der ikke taget forbehold for dette, nar alle kunne se det komme een af dagene" osv. osv.

Nu har jeg ogsa et helt andet og maske mere modent forhold til vaben end flertallet. Foruden det er min levevej, har jeg varet sponsoreret skytte tidligere. Nu tager jeg blot til store og mindre konkurrencer, nar arbejdet tillader dette. Som andre udsmykker hjemmet med kunst osv. har jeg vaben overalt, vag op og vag ned.
Tanker efterhanden slet ikke pa et vaben som et vaben mere, men mere en opgave der skal arbejdes pa, repareres, eller bruges til skydekonkurrence eller satte en stor steg pa bordet.

Hvis dette giver mening for nogen overhovedet....tja'he er iovrigt ligeglad med om det giver mening eller ej, sadan lever jeg bare den dag i dag.

Jess Christensen
Master Pistolsmith
Jess Christensen
Master Pistolsmith
Svar
#58
Listen and learn. Og ja, jeg har faktisk boet i USA.
https://www.youtube.com/watch?feature=pl...MqcLUqYqrs
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#59
Citat:quote:

Originally posted by Panthera

Listen and learn. Og ja, jeg har faktisk boet i USA.
https://www.youtube.com/watch?feature=pl...MqcLUqYqrs
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum


Video ....er så sandt om USA idag.[Sad]takker Panthera
Soldt all my guns...I'm entering priesthood..:-))
Svar
#60
Ja, men det er et klip fra en Hollywood spillefilm.
H
Good to hear from you Eric!
Hogmeister
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)