Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukke jagten 2013
#1
Er nok lidt tidlig ude, men nu glæder jeg mig godt nok til den 16 maj.
Har set lidt bukke rundt omkring på de forskellige stykker, så forventningerne er høje .har dog ikke vildt kameraer op, så jeg kan vise billeder af de forskellige bukke.
Hvordan ser det ud med jer andre, er i ved at være bukke klar. He He.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#2
Klar til jagt er man vel altid, men ved ikke om jeg når at kommer til premieren i Danmark, har bare for meget der skal laves.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Ingen tvivl. 16. Maj er bare den dag på året, som man glæder sig mest til.
Har fri fra job fra d. 15. om eftermiddagen. Skal først på job igen 27. Maj.
Bukkejagt morgen og aften 16-17 og derefter til Polen fra 18. maj til og med 23. Maj.
Håber på en enkelt dansk og 3-4 polske. Og så måske en enkelt dansk igen i løbet af Juni/Juli.
2 danske bukke samme år er dog endnu aldrig lykkedes.
Spor på jagtterrænerne herhjemme er der masser af, så mon ikke noget af håbet går i opfyldelse.

Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Carl Gustav 6,5x55
Remington 600 Mohawk 243W
Hellere kravle 100 meter til en lille buk end skyde 200 meter til en stor !!
Sako 75 Finnlight 308W
Remington 600 Mohawk 243W
Browning GTS 12/75 til sport
Spanioler 16/70 til jagt
Svar
#4
Ja, 16. maj er dagen der kan få en til at leve endnu et år [Smile] - Jeg tyvstarter til præmieren i Polen, og fortsætter på Sjælland den 16. maj.

*** Jepsen :-) ***
[Image: ajbutton.gif] [Image: 529171_3631301428797_1517866452_n.jpg]
***  Jepsen :-) ***
 
Svar
#5
Enig - det er ikke nogen dårlig tid på året.
Var en tur i skoven i dag.
Så tre dyr - alle bukke [:p] - to plysbrødre og gammelfar, som allerede var begyndt at jagte rundt med dem.

Countdown.....

/bundgaard
Svar
#6
Nu skal vi kun sove 3 gange.
[Big Grin]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#7
I min alder[^] så sover jeg til middag[:o)] så det bliver da til lidt mere en 3 gange[Big Grin][Big Grin][Big Grin]
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#8
Nu skal vi kun sove 1 gang. knæk og bræk til jer alle.
Og træk og slip til bue jægeren.
[8D]

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#9
Det er sku´da til at tude over, har kun set en buk ud af syv som ikke var i bast endnu!!! Hvad sker der????

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#10
Vent 14 dage.........

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar
#11
Ja det er rigtigt Max, men det er da lidt trist når nu det går løs imorgen. Selvfølgelig kan man da osse bare nøjes med at nyde synet istedet for at krumme fingeren!

Knæk og bræk til alle.

Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Alt der ikke slår dig ihjel......gør dig stærkere!
Svar
#12
God jagt til jer alle [:p]

Nu vil jeg tage over i skoven, billeder følger. [Smile]

Er det bare mig eller var der lidt dødt i dag.
Der blev skudt en lille seksender til aften

[Image: i70062070._szw1280h1280_.jpg.jfif]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#13
Den er sku flot, tillykke med den.
Jeg så 9 rådyr i kväll, men ingen med horn.
Prøver igen i morgen tidlig.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#14
Så en rå med tre lam, en med to, en smalrå og en knopbuk og to små spidsbukke. Jeg tog den ene spidsbuk og må så ud til efteråret efter nogle hundyr.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#15
Så 9 dyr, heraf 2 bukke. Den ene stod i skel til nabo og den anden var i bast. Var 15 meter fra rå med helt nyt lam.

Så også 8-10 stykker dåvildt et stykke ude, så stor morgen :-)

Stort knald = stort smil :-D
Stort knald = stort smil :-D
Svar
#16
Bukkejagt skal være en fornøjelse, hele vejen igennem, kunne ikke drømme om at stå op og gå ud i regnvejr.
Så stod op kl. 7 efter at have kigget ud af vinduet et par ganget de sidste par timer.
Kl. 7.06 stod jeg og kiggede ud af køkkenvinduet, da en rigtig flot 6 ender kom ud og åd af foderkassen, havde set ham for 1,5 mdr. siden så dejligt han er på terrænet endnu.
Gik ikke efter ham idag, da det ikke var planen, men prøver nok en anden dag, så kørte til Brædstrup men så ikke mere. Hørte 2 skud omkring 8.30

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#17
[Image: 431845_257007057771004_649599002_n.jpg]

Pæn gaffelbuk nedlagt den 16 maj klokken ca 20:15 i Hvalsø.
Han gik nede i mosen og tævede alle de småbuske han kom forbi.

Jan
Jan
Svar
#18
Nogle gange går det sq lidt for stærkt.
3 minutter efter, jeg har lukket bildøren og er på vej ind i skoven, kommer en lille buk høvlende med en større lige i haserne. De drejer af og den lille forsvinder i skoven, mens forfølgeren stopper op 40 m fra mig.
Klokken var kun 18:30 og jeg havde egentlig glædet mig til en lang aften i skoven - men det må så blive i aften.

[Image: foto-3-2_zps3a1bd439.jpg]

/bundgaard
Svar
#19
[Image: buksammenklip2.jpg]
Samme buk der blev kendt for sin hvide snude og mørke tåreflåd Øverst ses bukken sidste år. I år nederst i bast, under fejning og nedlagt 05.59 16. maj 2013. Burde nok havde ladet den gå mindst 2 år endnu. Skøn morgen.
Mvh Sune
Svar
#20
Var afsted igår morges, jeg havde en naturvejleder fra jobbet med, hun har ikke jagttegn, men kunne godt tænke sig at opleve en jagt, så egentlig gik det mere ud på at give hende en god oplevelse end at få en buk.
Da vi gik ned på plads så vi et par harer og en enkelt rå, efter en halv times tid skulle jeg lige ændre stilling og idet jeg rører mig hvisker hun : sid stille, der står et dyr lige til højre for dig.
Jeg vrider nakken halvvejs af led og ser råen 20 m. væk, hun trækker langsomt væk og jeg kan få ændret på siddestillingen, efter yderligere lidt tid kommer en rå og en buk i bast farende og lige i hælene på dem er en pæn seksender, de render ned i skoven og forsvinder, efter et par minutter dukker råen og bastbukken op og forsvinder ind til naboen.
Kl. er blevet godt 7 og hun skal afsted på arbejde, jeg kører hende ned til hendes bil og tager tilbage, undervejs passerer jeg hvor jeg kan se over til naboen, han har ihvertfald skudt for schweisshundeføreren gik ovre ved skoven, jeg fortsætter ned på plads, efter et par timer dukker 6enderen pludselig op ca. 300m. ude, han fortsætter langs skovkanten, jeg får riflen op og sidder klar, da han er ca. 150m. ude afsikrer jeg og tænker : lidt endnu så dør du, jeg tror han kunne fornemme mine hensigter for han drejer og går i skoven, efter yderligere en halv time beslutter jeg mig for at tage hjem, jeg rejser mig og efter 3 skridt springer han ud af skoven kigger på mig og ryger tilbage igen.
Imorges tog jeg så afsted igen, der gik et par harer og jeg så et glimt af en rå, da klokken blev henad 9 besluttede jeg mig for at gå ned i stigen, da jeg havde sat et kvarters tid hører jeg noget pusle bagved til venstre, jeg får mig drejet og der går en rå og esser, pludselig får hun selvskab af en pæn gaffelbuk i bast, men damn, hvor er han lille af krop, jeg beslutter at tage ham hvis jeg får chancen, begge dyr forsvinder i skoven og jeg gør klar til at skyde til venstre, efter ca. 10 min. dukker 3 råer op og efter yderligere et par minutter kommer han springende ud af skoven, da han når råerne er han ca. 80m. ude, jeg sætter krydset på og da han er klar af råerne skyder jeg, han går ned i knaldet, ramt på bladet af en 9,7 grams Hornady Super Schock cal. 308, råerne kigger lidt forvildede omkring og spurter tilbage i skoven.
Kuglen har ramt et ribben samtidig med at han har stået lidt skråt så udgangshullet sidder lidt langt tilbage,brækket vægt 10kg så det var vidst godtnok at få ham ud af avlen istedet for den store

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)