Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukke jagten 2013
#21
Jeg startede premieremorgenen med at gå/pürsche langs med åen, og allerede efter 100 m gang, får jeg øje på bevægelse længere fremme. I kikkerten kan jeg se en rå med 2 små lam, som får sig lidt morgenmad på en eng på den modsatte side af åen. Herligst syn at starte dagen med. Jeg vælger at lægge min rute lidt væk fra åkanten, i et forsøg på ikke at forstyrre råen og afkom. Lidt længere fremme ser jeg et dyr i gærdet/skellet ind til naboen. Igen kommer kikkerten i brug, og afslører en ung buk i ørehøjde, som går og markerer på buske i gærdet. Jeg får listet mig frem til min destination, som er en stige i kanten af "skoven"(en ældre remisse, med en del nyplantning). Lige som jeg vil kravle op i stigen, kan jeg høre et dyr løbe væk inde i skoven. Jeg når dog ikke at se dyret. På plads i stigen, kan jeg følge den unge buk i gærdet ca. 400m væk. Knap en halv time efter solopgang, træder en seksender frem i en lysning med unge egetræer i skoven. Jeg får listet riflen op og får skudt til bukken, som tydeligt tegner for kuglen. Jeg kan følge bukken flugt ca. 10 m, før han bliver "opslugt" af tættere bevoksning. Der lyder dog en "rumsteren" i skovbunden kort efter jeg har tabt ham af syne, så da jeg efter 10 min stige ned fra stigen for at kigge efter ham, er det med en god mavefornemmelse. Jeg kan se tydelig sweiss og bukken findes forendt efter en kort flugtstrækning på 20-25 m.

[IMG][Image: 2013-05-16053920_zpsd62ccab4.jpg][/URL][/img]
Svar
#22
Kom op i tårnet ca. 20 minutter før skydetid på premiere morgenen.
9 minutter efter solopgang kom denne lille ulige 8-ender ud af skoven på ca. 80 m, så min morgenjagt blev kort.
I skudet gik han 2 skridt frem, så jeg lige kunne ane ham mellem grenene i skovkanten.
Skød igen ind mellem grenene, og så var han væk.
Det viste sig, andet skud ikke var nødvendig, første var dræbende.
Han lå 3 m nede af en lille skrænt i skovkanten.
[Image: Bukkepremiere2013.jpg]

M.v.h. Vejmand
M.v.h. Vejmand
Svar
#23
Skød denne til morgen et kvarter efter skydetid.
Det var lige holdt op med at regne da jeg begyndte en stille pürsch ned mod det sted hvor jeg stødte ham igår aftes.
Havde bare på fornemmeren at til morgen skulle det lykkes.
Det område hvor han gik i, var hver morgen ny skrabet/fejet men vinden har været østlig og dårlig vind for mig, at komme ind i stykket på.
Men i morges var vinden vendt [:p]

Skudt med 7mm RM 110Gr Barnes TTSX
Han opdagede aldrig hvad der skete.

[Image: i70168480._szw1280h1280_.jpg.jfif]

Så fra den pæne side.

[Image: i70168099._szw1280h1280_.jpg]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#24
Så blev det min tur...

I torsdags fik jeg skudt en fin gaffel..
Her spillede min hjerne et pus, da den blev skudt på en pürsh.
Min hjerne var overbevist om at det var en skesender, men det var "kun" en gaffel.. Så der var jeg så ude af bukkejagten i konsortiet (da det er en buk pr. mand).

Men men men... Så er man så heldig at have nogle gode venner, der lige havde købt et landssted med 11ha, og de havde "3 bukke gående" og jeg måtte da gerne komme og skyde en buk, da de gerne ville have noget kød i fryseren...
Og det siger man da ikke nej til..
Så ud og sidde i 3 timer i går aftes..
Jeg så lige hovdet af ham og så forsvandt han..
Lukketiden nærmede sig med hastige skridt, og jeg sendte lige en sms til konen (og spændt fulgte med hjemmefra) med beskeden og at han lige havde vist sig. Hun skrev beroligende (som kun ens kone kan) "den kommer igen bare rolig".
Jeg returnerede hendes sms med "bare han når det", og jeg havde lige trykket send, da han stikker hovdet frem, og bestemmer sig for at spasere en tur på engen 10 i lukketid..
Og nu ligger han der, og er min til dato største buk. Heldigvis tilfalder trofæte jægeren..[Big Grin]
Rosenkransene er vokset helt sammen..

[Image: IMG_9445_zpsa75d4497.jpg][/URL]

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#25
Tillykke med de flotte bukke og tak for de fine beretninger. Jeg var selv heldig den 16. om aftenen, hvor jeg skød en høj, men noget tynd gaffelbuk. Skud afstanden var 153 m og den lille Sako Vixen kaliber 223 rem med Nosler BT gjorde igen et fint stykke arbejde.
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#26
Det har bare været en helt fantastisk premiere. Så dejligt vejr, her på Djursland, i forhold til sidste år.
Her lidt billeder af nogle af de oplevelser med "horn" på, fra de første dage.[Wink]

[Image: Stenvad218-5-13.jpg]

[Image: foto3.jpg]

[Image: foto4.jpg]

[Image: foto5.jpg]

Vh.P[Smile]

Arrrgh, hva' nu med størrelsen???
Hmmm, syntes jeg gjorde som sædvanlig[Sad]
Svar
#27
Hej Prezz.

Fede billeder [:p] og en flot buk.

Hilsen Steen.

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#28
Hej
Tillykke med bukkene, de er flotte.
Dog har jeg lidt ris også.
Er det ikke muligt at man kan vise bukkene den sidste respekt og ære når der skal tages fotos. Prøv at arrangere bukken så den ligger på HØJRE side som alt vildt ligger på på paraden. Evt kan man tørre det værste blod af så det ikke ligner noget fra et slagtehus. Hvis der er et stort udgangshul kan det evt. skjules med en kvist som man gør henne i Tyskland.

Nej jeg er ikke sart men synes at vi skylder vildtet den sidste respekt.

Knæk og bræk
carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#29
Hørt.
[^][^][^]

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#30
http://www.bt.dk/royale/tv-prins-henrik-skyder-en-buk

På besøg på et plejehjem i Rønne
Svar
#31
[Image: 260508_10201294912237652_1564139709]
Svar
#32
@carlsen.

Respekt for vildet ser jeg som en selvfølge!
Jeg kan dog ofte finde interesse i at se omstændighederne/omfanget af den mængde energi en skytte har tilført et stykke vildt.

Et billede; "som fundet" eller "indgang/udgang"(kugle, afstand evt. flugtstrækning) vil ofte, ikke altid, tiltale mig mere, end et desideret "paradebillede"

Nogle gange er det blodigt, men jeg syntes yderst sjældent det er respektløst!

Efter mit hovede, er der da endnu ikke nogle af 2013 bukkene der siger respektløst.

Da jeg var yngere og mindre vidende, tog jeg engang et billede UDEN respekt. Det sker forhåbentlig aldrig igen....

Og tillykke til alle de dygtige/heldige, og knæk&bræk til I andre.

Vh.P
Svar
#33
Hej Prezz
Nu er de fleste bukke i denne tråd nok lagt op til parade. Du har jo selv lagt din op , så er det vel ikke den store anstrengelse at lægge den på den rigtige side. Der er måske nogle der har taget billede lidt hurtigt eller uvidende og så glemt hvilken side man lægger vildt på.
Jeg har intet imod at se skudvirkning, heller end gerne, men så kan man jo skrive: her er et foto af min buk og næste foto er kugle ind og ud.
Nok om det , you got the point i mit indlæg.
Knæk og bræk
Carlsen
Erzähle es mir und ich vergesse
Zeige es mir und ich erinnere
Lass es mich tun und ich verstehe.
Svar
#34
Hopper ud for første gang i aften, krydser fingrer og tæer for en buk Smile

"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
"Den der ler sidst er langsomt opfattende"
Svar
#35
Hej Vilsgaard.

Godt at hører at der er nogen der går på jagt [Wink]

Der er noget dødt herinde, eller også vil man ikke være sin buk bekendt.
Hvis bare jagten har været spændende, det er jo ikke opsatsens størrelse som giver en bedre jagtoplevelse.
Har man hevet i krogen, har man vel også accepteret den buk man har skudt.

Mvh. Steen

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar
#36
Helt dødt er det da ikke. Jeg fik en lille afskudsbuk for en uges tid siden efter at have pürschet rundt efter ham i et par dage.
Svar
#37
Så blev det min tur. Skød en lille spids buk i går
aftes. Den forsvandt dog efter skudet, men vi fandt den i morges
da hunde føre kom. Man sover sku ikke særlig godt, når man har en anskudt
buk på samvittigheden. Men det endte jo heldigvis godt.
Kuglen sad meget lavt, og havde kun lige taget bunden af hjertet.
Den var løbet 50 meter.

Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG][Image: th_c336.gif?t=1296486615]
[Image: trijicon.png]
Heller 2 i dunken, end dunken i 2'eren
 



Svar
#38
Det er godt nok nogle dage siden nu..
men her er han..

[Image: 18Maj2013kl0530.jpg]

[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars


Svar
#39
Tillykke med de flotte bukke!
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#40
243Win tillykke med den fine buk [:p]

Der må flere ord på, i hvilken del af landet, hvilken kaliber osv.. [Wink]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)