Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bukke jagten 2013
#41
Citat:quote:

Originally posted by fisker

243Win tillykke med den fine buk [:p]

Der må flere ord på, i hvilken del af landet, hvilken kaliber osv.. [Wink]

Er bare træt af de gratis billedsider.Nu med egen hjemmeside: http://www.bukkedage.dk

På opfordring
Lørdag den 18. maj en flot solrig, men blæsende morgen et sted i nord Sjælland.
vel ude på jagten sætter jeg mig på jagtstolen, i forventning om at dyrene vil komme fra skoven
og ud på marken i læsiden, det gør de også bare længere ud en forventet. Da jeg ser ham første gang
er afstanden små 400 m, han går på tværs af marken i retning af en anden mark, pludselig var der lidt
høj puls, for hold da op for en buk, kort før den anden mark vender han om og i rask trav vender han tilbage til skoven, for et øjeblik efter at komme ud igen forfølgende en rå, og igen er kursen den anden mark, råen fortsætter men bukken stopper, hen vil åbenbart hellere have et stykke mad. Nu er hans kurs skråt op over marken i min retning, og jeg sidder i dårlig vind, hvis jeg bliver siddende er det blot et spørgsmål om tid så får hen fært af mig, i håb om at han ”holder kursen” smutter jeg af stolen og kravler ca. 50m til højre for der efter at kravle ud på marken stadig i håbet om at han er kommet på min venstre side, ude for fært retning, og at afstanden er afkortet. Med til historien hører også at fortælle at terrænet er let kuperet så mens jeg har kravlet har jeg ikke kunnet se bukken. Omkring 40 – 50 m ude på marken sætter jeg mig benene på harrisen er trukket ud, Sako´en og jeg er klar, og der kommer han lidt skråt til venstre for mig på vej på ad bakken kommer han fri, med perfekt kuglefang afstand små 130 m, han falder for en lidt højt placeret kugle. Føj hvor var det spændende. #61514;
Riffel: Sako 75 cal. .308 win
Kugle: Speer deep curl
Sigtekikkert: Leupold VX6 1-6x24 circle dot post sigte
Håndkikkert: Leupold Mojave 8x42
Øvrigt udstyr: Primos 3 benet skyde stok, jagtstol, gammel



[Image: ajbutton.gif]

VH
Lars


Svar
#42
Det kunne godt lade sig gøre alligevel! To minutter før solnedgang overraskede han mig ved at træde ud af skoven 35m fra mig. På 12m i et sprøjtespor skød den lille nye .223 sit første skud til levende vildt. Han løb 50meter og forendte. Skudt med hjemmerullet (tak Jesper!) Barnes TTSX 55grains kugle.
Den lille nye er en Ruger Hawkeye M77.
[Image: null_zps4fd32388.jpg]
[Image: null_zps1aad7398.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar
#43
Tirsdag aften (11/06) kl 20.55 - der kom han listende ud af træerne i birkeengen på vores jagt. Efter et par minutter, så stod han rimeligt til et skud fra 30.06'eren :-) Han løb ca 30 meter med en høj bladkugle, før han forendte inde mellem træerne. God oplevelse.

[Image: juqu6emu.jpg]

[Image: e4y3ere4.jpg]
Mvh

Niels.
Svar
#44
Så blev buk nr 2 skudt her til morgen kl 05.59. Den vejet 25 kg inden jeg brækket den og den vejet brækket vægt 19 kg. Rigtig stor flot buk. Skudt med Tikka 7x64 Speer DeepCurl 160 Gr. Flugtafstand 3 cm. Skudafstand 50 meter.

[Image: IMAG0417_zps2b320684.jpg][/URL]

[Image: IMAG0422_zpsea488792.jpg][/URL]
Svar
#45
Tillykke med de flotte bukke!
vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#46
Skudt i morges kl. 7 på en afstand af 128m. Barnes TTSX 180grains sendt hostet afsted af min Remington XCR Tac. 300WM. Kalmar Län.
[Image: null_zpsba943f7c.jpg]
[Image: null_zps89a71161.jpg]

Mvh.
Boldsen
Mvh.
Boldsen
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)