Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CCI Velocitor LR review mm.
#1
Hej med jer. Jeg er ny til jeres forum.... og kaliber.22
Jeg er ved at læse alt jeg kan find for at blive klogere om emnet og ammunition til min Carl Walther 22LR. Har læst en del gamle indslag heri.
Jeg leder efter en patron med smæk i. CCI Stinger kan min riffel og jeg ikke lide.
I mit forsøg fandt jeg dette link på youtube om CCI Velocitor, som jeg synes kunne være interessent for andre Rimfire bruger/entusiaster.
http://www.youtube.com/watch?v=N7plzIVmLlU
Efter at har set oven nævnt review, har jeg meget lyst til at afprøve Velocitor.
Er der nogen der ved om hylstret til CCI Velocitor er samme længde/størrelse som på Stingeren?
Jeg bor ud på Lars____mark, på Midt Lolland. Er der nogen der ved
hvor min nærmest butik som markedsfør dem eller hvordan ellers jeg bedste kan skaffe CCI Velocitor?(Sport og Hobby i Maribo har dem ikke)?

mvh
22man
mvh
Systemkritikeren
Svar
#2
Hej og velkommen her, jeg tror ikke at din Walther kan lide Velocitor hvis den ikke kan lide Stinger, der er MANGE rifler der ikke skyder særligt godt med stinger, det bedste du kan gøre sr at købe nogle forskellige patroner, måske nogle som andre har haft held med, og så prøveskyde dig frem til en god patron og så bruge den fremover.
Problemet er jo at fordi en patron skyder godt i mit gevær er det ikke sikkert at den skyder godt i dit. Hvis du gerne vil have lidt højere hastighed så er der jo mange HIGH VELOCITY patroner du kan prøve, Winchester, RWS og Lapua har jeg selv haft held med, og gerne den tyske variant af Lapua, SK skyder meget fint i de fleste af mine våben.
Spørg eventuelt nogle kammerater hvad de bruger og se om du kan få lidt patroner fra dem så du ikke skal ud at købe så mange æsker.[Wink]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#3
Citat:quote:

Originally posted by 22man

Hej med jer.Er der nogen der ved om hylstret til CCI Velocitor er samme længde/størrelse som på Stingeren? mvh
22man



Det er standart længde .22Lr, ikke det sære lange som Stingeren bruger. Min .22 skyder rigtigt godt med Velocitor, og jeg købte
i sin tid 5000 skud hos Michaels jagt i Svendborg.
Prisen var rigtig god, fordi jeg tog en hel kasse.

Mere info her:

http://www.cci-ammunition.com/products/d...oadNo=0047

Prøv for sjov at sammenligne Velocitor og Stinger, især på 50 og 100 yards.. Velocitor vinder, fordi den har en tungere kugle.

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#4
Velocitor og Stinger opfører sig ret forskelligt. De fleste større jagtforretninger har i dag Velocitor på hylden, så prøv dem i din riffel og se, hvordan den skyder. Min gamle Toz var f.eks. mere glad for Stinger end for Velocitor.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#5
Tak for hjælpen. Jeg glæder mig til at afprøve Velocitor. Det har endnu ikke lykkes mig at finde nogen.
Der er ingen på Lolland eller Falster der har dem.....ser ud som nettet er vejen.
mvh
Systemkritikeren
Svar
#6
Hubertushuset i Ringsted har i al fald haft dem.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#7
Tak Panthera, deres hjemmeside har været "under ombygning" i flere dage. Jeg ringer til dem i senere.
mvh
Systemkritikeren
Svar
#8
For dem som er interesseret i Velocitoren, kan jeg bekræft at Hubertushuset har dem på lager... ærgerligt jeg skal køre så langt men never mind. Tak for hjælpen
mvh
Systemkritikeren
Svar
#9
Jeg har som dig også søgt efter et alternativ til Stinger, og faldt også over Velocitor. Jeg testede dem for præcision og fik skudt riflen ind med dem for nogle måneder siden og forleden fik jeg så endelig skudt lidt mere med dem.

[Image: 2013-04-12093824-1.jpg]

[Image: 2013-04-12094021_resized.jpg]
Et kig gennem kikkerten før første serie på 50 m.
[Image: 2013-04-12094213_resized.jpg]
Resultatet af fem skud. Alle gav gennemskud på 50 meter. Jeg ville også gerne teste kuglebanen så jeg skød også på 70 og 95 m. På alle afstand var skuddene inden for den inderste "ring" på gryden og alle skud gav gennemskud!!
[Image: 2013-04-12101638_resized.jpg]
Jeg fandt ét projektil fra skudafstand 90 m. Det var gået igennem den ene side af gryden og lavet en ordentlig bule i den anden side og alligevel var det ikke fragmenteret fuldstændig.

Nu glæder jeg mig bare til at teste dem på vildt[Big Grin]

/Kalle
Svar
#10
Min erfaring med Velocitor på fugle er faktisk ikke så god, netop fordi projektilet ikke fragmenterer synderligt, men går lige igennem under den store ekspansion. Fuglen dør selvfølgelig, men ofte ikke øjeblikkeligt og kan nogle gange flakse et stykke vej. Der er ingen tvivl om, at amerikanerne har lavet kuglen til større hårvildt som f.eks. kanin, ræv osv.
Panthera

[Image: Img_2757-1.jpg]
Sic bisquitus disintegratum

Jake - min bedste hund - RIP.
Sic bisquitus disintegratum
Svar
#11
Efter at har set og læst fra willhuntfood og Youtube, er jeg enig og kan ikke forestille sig andet end at Velocitor vil være især egnet til hårvildt. Jeg har rigtig god erfaring med RWS Subsonic HP. Det ser ud til at Velocitoren er en 40 grain hollow point som denne, men med hurtiger udgangs hastighed.Det må være sagen for en jæger!
Glæder mig til at afprøve den:-)
Min erfaring med Stingeren er at de kun er egnet til kort afstands baneskyldning. Med alt andet end medvind er præcissonen elendig udover 50 meter afstand[Big Grin]
mvh
Systemkritikeren
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)