Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jagt udlejes på militæreområder.
#1
Så sker der noget.

http://forsvaret.dk/FBE/Pages/default2.aspx

Hvem ved hvilke områder der skal i udbud?
Hvem er den eksterne samarbejdspartner?

Jagtfrie arealer...som dog må bruges til repræsentative jagter og ungjægerjagter???

Givdul
Svar
#2
Et gæt på hvem den eksterne samarbejdspartner eller "leverandør" kunne være Naturstyrelsen, der kan levere konsulentydelser i form af vildtforvaltning. Det er også normalt dem, der sørger for fx kongejagterne og nyjægerjagterne på statens arealer. Tror bare den del er en omlægning af arbejdsopgaver interne officerer til NAtyrstyrelsen - måske som en naturlig del af de besparelser, Forsvaret skal indføre...

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#3
Ja en ting bliver riffeljagten, som måske på de store arealer op til statsskov kan drives som en del af skovens (dag)jagter.
Men med hagljagten bliver det spændende at se hvad forsvaret vil have for den. Mig bekendt må der på statens arealer ikke fodres, laves vildtagre eller udsættes. Tillige må man vel forvente, at lodsejeren også på jagtdage kan finde på at rode rundt på arealet med maskiner og mennesker. Det taler vel for en lav hektarjagtleje?
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by xlars

Ja en ting bliver riffeljagten, som måske på de store arealer op til statsskov kan drives som en del af skovens (dag)jagter.
Men med hagljagten bliver det spændende at se hvad forsvaret vil have for den. Mig bekendt må der på statens arealer ikke fodres, laves vildtagre eller udsættes. Tillige må man vel forvente, at lodsejeren også på jagtdage kan finde på at rode rundt på arealet med maskiner og mennesker. Det taler vel for en lav hektarjagtleje?



Tror du også på nisser. [B)]
Ja man har lov at håbe, men tvivler.
Et statsskovsareal her i nærheden, som de fleste synes var rimelig dyr i forvejen, er lige overgået til andre. Budt op fra 120.000,- til 220.000,-, ganske vist et areal hvor der både må drives hagl og riffeljagt.

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#5
Priser

[Image: dralflogoKim1.jpg][Image: Asgrdlogo.gif]
Jeg har nået den alder hvor jeg ved hvad der er værd at vide, og på en god dag kan jeg faktisk huske noget af det
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)