Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hvad er forskellen på CCI std., og CCI std. PLUS ?
#1
Hejsa,

For noget tid siden købte jeg en gammel Anschütz .22'er, og jeg ville teste/indskyde her i weekenden, og købte derfor en æske RWS subsonic, og en CCI standard PLUS.

RWS subsonic blev "kastet rundt" på skiven (5-skuds grupper på 50mm på 50m).

CCI standard plus var noget bedre, omend ikke fremragende(4 af 5 skud sad meget tæt, men ofte var der en enkelt der sad 2 cm fra de andre). Jeg vurderer dog at den er absolut brugbar til den kommende rågeregulering, hvor jeg nok ikke kommer til at skyde på over 25 meters afstand på noget tidspunkt.

Det skal bemærkes at jeg spændte riflen op i bænken ude på kalvebod, og sørgede for at skyde 4 X 5 skuds grupper i træk med hvert mærke ammo, for at sikre mig at det ikke var skiftet af ammo der gav problemer. Skyttens sigtefejl skulle derved også være elimineret [Big Grin] Den bænk er genial til test af egenspredning :-)

Men så til mit spørgsmål: Er der nogen der ved hvad forskellen på CCI std, og CCI standard PLUS(HH havde ikke std. på lager). Jeg vil gerne skyde subsonisk, hvilket jeg har læst mig til at CCI std. normalt gør i en almindelig salonriffel, men hvad med PLUS udgaven ?

Jeg har forsøgt på CCI's hjemmeside, men har ikke kunnet finde den under det navn.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Er du sikker på,at det er en cci?
de eneste standard plus jeg lige kommer på,
er fra SK...

http://www.skyttebutik.dk/product.asp?product=425

Mvh Anders

Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Jagt og riffelskydning er ikke et spørgsmål om liv eller død, det er væsentligt mere vigtigt!
Svar
#3
Jeg må indrømme at æsken ligner den jeg fik, så du har sikkert ret.

Grunden til at jeg tænkte det var CCI, var at jeg bad om CCI standard, og sælgeren sagde "Vi har kun standard plus", og jeg gik bare ud fra at det var CCI jeg fik [:o)]

Tak for hjælpen [Big Grin] Jeg må prøve at opspore CCI standard et sted i nærheden af mig - som jeg læser det er der en del der har gode erfaringer med den.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#4
Citat:quote:

Originally posted by Kenneth

Jeg må indrømme at æsken ligner den jeg fik, så du har sikkert ret.

Grunden til at jeg tænkte det var CCI, var at jeg bad om CCI standard, og sælgeren sagde "Vi har kun standard plus", og jeg gik bare ud fra at det var CCI jeg fik [:o)]

Tak for hjælpen [Big Grin] Jeg må prøve at opspore CCI standard et sted i nærheden af mig - som jeg læser det er der en del der har gode erfaringer med den.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.



Hej Kenneth

Hvor i landet befinder du dig? - For jeg har da nogle CCI std. du kan få hvis det er.

Hilsen Kim
Hilsen Kim

Skov- og landskabsingeniør Hold 18
Svar
#5
Det ville da være fantastisk - jeg sender dig en PM [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#6
Hejsa

Nu ved jeg ikke om det er der du har forsøgt dig, men jeg har da købt bunker af CCI Std. I vagten på Kalvebod?

Bare så du ikke går over åen efter vand [Smile]

Mvh.
Anders
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by ahsv

Hejsa

Nu ved jeg ikke om det er der du har forsøgt dig, men jeg har da købt bunker af CCI Std. I vagten på Kalvebod?

Bare så du ikke går over åen efter vand [Smile]

Mvh.
Anders



MANGE tak for oplysningen, det vil jeg prøve [Big Grin]

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#8
HUSK: Piben skal "svines" til, med smørrelsen fra de nye patroner, hver gang du skifter patrontype.

Selv "tørre" kobberkoatede projektiler har normalt en aller anden form for smørrelse/voksbelægning.

På min .22 pistol, der tog det ca. 30 skud, før der kunne skydes stabile grupper, efter skift af ammo type.
Det samme gjorde sig gældende, ved bundrensning af piben. de første ca. 30 skud var meget varierende.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar
#9
Citat:quote:

Originally posted by JRexA

HUSK: Piben skal "svines" til, med smørrelsen fra de nye patroner, hver gang du skifter patrontype.

Selv "tørre" kobberkoatede projektiler har normalt en aller anden form for smørrelse/voksbelægning.

På min .22 pistol, der tog det ca. 30 skud, før der kunne skydes stabile grupper, efter skift af ammo type.
Det samme gjorde sig gældende, ved bundrensning af piben. de første ca. 30 skud var meget varierende.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))



Jeg har tidligere set det beskrevet som 10-15 skud, og jeg skød derfor 25 skud med RSW SS, idnen jeg regnede den for "ubrugelig". Det gør jo en forskel. Det kunne være jeg skulle kaste en hel pakke RSW subsonic igennem riflen.

Tak for input.

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#10
25 skud er sikkert helt fint.

Jeg brugte 30-40 skud til pistolen, fordi det svarede til en standard serie, ved træningsskydning.
Jeg kunne typiskt se at spredningen ændrede sig undervejs, og at de sidste 10-15 skud var konsistente. Men jeg har faktisk prøvet, at en type ammo skød allerbedst, da piben var "svinet" med et andet fabrikats smørrelse.

Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 10+))
Glædelig Jagt fra Grønland

Jesper Rex
If you can't do it with a 30-06, it likely can't be done...(Men det ER nu kedeligt kun med en gøb....(skriver manden med 9+))
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)