Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Optimalt sigte til småvildt
#1
Hej igen,

Endnu engang med fokus på rågereguleringen: Hvilket sigte foretrækker I i jeres kikkert til småvildt ?

Duplex er jo højt besunget, men umiddelbart hælder jeg selv mest til en 'kedelig' "fine crosshair" [Big Grin]

Derudover: Hvor meget betyder det at parallaxen er justérbar(på praktisk jagt). Ofte vil man jo skyde på kort afstand(20-25m), og parallaxen er vel enten sat på 50 eller 100 meter på dem hvor den ikke er justerbar ?

Hilsen Kenneth

-------------------------------------------
The only difference between tattooed people and non-tattooed people is that tattooed people don't give a shit that you don't have tattoos.
-----------------------------------------------------------
Jeg vil bekæmpe din mening, men dø for din ret til at have den
Svar
#2
Hej Kenneth

Jeg foretrækker Duplex til rågereguleringen, det er lidt kraftigere end fine Crosshair, og det kan være lidt skummelt inden under træerne, når de er sprunget ud. Mht. paralaxen, så kommer det helt an på hvor høj forstørrelse din kikkert har. Hvis det er over 6-8x på den korte afstand vil det være svært at få mål og kryds skarpt samtidigt uden parallaxe justering. Jeg foretrækker høj forstørrelse + paralaxe justering. Men en 4x kikkert er fint til formålet også, mere fancy behøver det ikke være ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)