Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
"ANSI Sporting Barrel/Chamber" hvad er det?
#1
Hej derude, Jeg forsøger at finde svaret til det jeg kalder "Stingers gåde"...Hvorfor kun nogle salon riffel "ka´ lide dem.

Er der nogen der kan forklar hvad ANSI er?
Hvordan en Sporting Barrel/Chamber er anderledes til "de almindelig"?
Hvilke salonrifler er forsynet med ANSI Sporting Barrel/Chamber?

og husk at....

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#2
AMERCAN NATIONAL STANDARD INSTITUTE, altså en organiation som sætter visse standarder for hvordan til eks. et kammer i i kaliber 22 skal være.[8D]

[Image: 7ce630cf-e502-4bbc-bd1f-4da15978101c_zps93f1a662.jpg]
Svar
#3
hej 22man
Der var en længere artikel om CCI stinger i det sidste nummer af THE VARMINTHUNTER. Hvis du sender mig en PM med din mail adresse så skal jeg gerne scanne artiklen ind og sende den til dig.
mvh
Jan

Jan
Jan
Svar
#4
Tak til Jan (jgpx-ray) og Marion for jeres svar.
Grunden til at jeg kastet mine spørgsmål ud til jer, var fordi at på bunden af æsken af CCI Stinger står Warning: ”USE ONLY FIREARMS HAVING STANDARD ANSI SPORTING BARREL/CHAMBER DIMENSIONS”

Det ser ud til at amerikanernes kaliber.22LR til ”sporting” har ANSI mål, som er umiddelbar anderledes til vores på den anden side af "The Pond".
I artiklen formentlig fra Varmint Hunters Association inc., som har hjemsted i South Dakoter, kan jeg måske læse mig frem til hvordan deres barrels and chambers er anderledes i forhold til vores.

Jeg synes bare at CCI Stinger ikke bør kaldes for 22LR herhjemme, alene fordi at hverken hylster eller total længde er de samme som andre kaliber 22LR (som jeg i hvert tilfald har set).
…..en årsag til at nogle salon rifler ”ikke ka´ lide dem”[Big Grin]

og husk....

Make Every Shot Count!
mvh
Systemkritikeren
Svar
#5
Som der står i artiklen jeg sendte til dig er forskellen, at et match grade kammer har snævre tolerancer af hensyn til precision. CCI stinger har en lidt "alternativ" udformning og det kan betyde at de ikke "passer" i et match kammer og derfor nemmere bliver klemt når man lukker låsen.

Jan
Jan
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)