Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Chesapeake contra Alm. Labrador
#1
Hejsa

Er der nogen herinde, der ved, hvad forskellen er på de to hunderacer.

Har haft labrador før - og skal ud og finde en ny hund. Overvejer en Chesapeake som kommende hund... men vil gerne lige vide lidt mere, om hvilke forskelle der er i væsen, stimuleringsbehov og alm. adfærd (ud over udseendet).

Og fra husets frue: Fælder en Chesapeake lige så meget som en alm. labbe?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#2
Jeg har fungeret som apportør på andejagter med min Lab, hvor der også kom nogle stykker med Chesapeake - de var meget urolige på post og peb også højlydt (kan jo ikke sige at det er noget som ligger til racen ud fra 3 hunde). Men hvad jeg så, så fejlede deres aporteringsevner ikke noget, den ene var tilmed meget lydig og dirregerbar.

Jeg har kontakten til ejerne hvis du ønsker yderlige informationer.

Så sender du bare en PM

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#3
takker
overvejer lige
det ender nok med en alm sort labbe igen..
eller også en cheasapeak
kan ikke lige beslutte mig... ;-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#4
Heldigvis ender vi næsten altid med at synes at lige præcis vores egen hund er den bedste - sådan går det nok også med din næste hvad enten det bliver en krøllet eller en lab..

Min egen er efterhånden 9 år og har ikke mange jagtture tilbage i sig. Det gør ondt at tænke på, men overvejer da bestemt også næste "træk".

Pøj-pøj med valget, det skal gerne være et rigtigt valg når nu det varer i 10 år. For mig så er en hund noget man har længere end et gevær eller riffel[Big Grin][Wink]

//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
//Boryx

"I started out with nothing and i´ve still got most of it left"
Svar
#5
Hvor i landet bor du.
Svar
#6
Har selv tysk korthår en der er 12 og en der er 5, men har altid været åben for andre racer, har set førnævnte hund i action og må sige at det er en race der ved hvad den vil.
Knæk og bræk
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
Har levet et liv blandt hunde[Big Grin] og er ikke det mindste i tvivl: chesa'en er retrievernes ruhår.
Den kan være en fremragende jagthund, men kan også være noget af en børste.
Personligt er jeg ikke i tvivl, skulle jeg nogensinde have retriever, blev det en Chesa( men det skal jeg ikke)

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#8
@nyland
jeg tæt ved Vejle :-)

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#9
med hensyn til hunde de fælder meget, så er det min opfattelse at hvis man fodre efter BARF systemet, så slipper man for at hunden fælder jævnt over hele året, men kan i stedet for "nøjes" med de to årlige fældningsperioder efterår og forår.

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#10
De er begge rigtig dygtige apportører. Du skal gøre op med dig selv, hvor meget tid du har til hunden og hvordan den skal fungere i familien.

Chesapeaken har et noget større stimuleringsbehov og er skarpere end labben (mere fremme i skoene). Den ved hvad den vil!

Labben er lidt mere "godmodig", men stadig ekstrem arbejdsvillig.

Med mit kendskab til racer kan jeg kun bakke op om CP; at Chesa'en er lidt af en børste.

Skal den fungere som familie- og almindelig jagthund, ville jeg uden tvivl vælge labben.

Men som andre også har sagt, når man først har valgt sin hund, vil den jo heldigvis for os altid være den bedste:-)

Og ja, de fælder lige meget.

Held og lykke med valget:-)
Svar
#11
Lani: Har aldrig hørt om barf-systemet... kan du sige mere?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar
#12
Jeg har en rigtig god veninde der har chesapeake og de laver et fantastisk stykke arbejde da vi havde dem med som Schweiss hunde og apportører.

Den har råstyrken fra en ruhåret men temperament som en lab. største problem er at når den først bliver lukket i vandet så er den næsten ikke til at få op igen selvom der næsten er is på vandet.

Der er ikke nogen tvivl om at de skal styres med hård hånd og stimuleres meget mere end en alm lab.
Men jeg har lagt billet ind på min næste hund.. Og det er helt sikkert det bliver en Chesapeake.

og han skal komme herfra....
http://www.penrose-chesapeakes.co.uk/

Hvis du vil vide mere om hunden så kan jeg godt skabe en kontakt til dig hvis du har spørgsmål om den.

En rigtig lås er en mauser.
[Image: Mauserls.jpg]
[Image: asgaard.gif]

Fordi jeg kan.
223Rem
300 AAC Blackout, 
260AI, 308Win, 9.3x62
 

Svar
#13
Jeg har en 7 årig chesapeake. Han er 100% alfa hannen i det kuld. Er det nødvendig at uddybe mere :-)
Svar
#14
Og lige en lille ting, der er meget stor forskel på han og tæve.
Hvis du er typen der synes at en lilla ble er ok som hovedbeklædning, skal du ikke vælge en han.
( hvis du så meget som bare synes at pædagoger er ok, skal du ikke vælge en Chesa[:I])

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar
#15
Citat:quote:

Originally posted by ran

Lani: Har aldrig hørt om barf-systemet... kan du sige mere?

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)



BARF er hundeforder der primært består af råt kød, hud, organer og knogler, tilsat vitaminer og mineraler, som en vild hund ville søge efter i naturen.

Tanken er at hunde ikke er født til at spise tørfoder, som er fyldt med tilsætningsstoffer, korn og andet skidteras...
Lidt hen ad samme princip som den hype der er om stenaldermad/palæo til mennesker.

http://www.hundeeksperten.dk/ofte-stillede-sp%C3%B8rgsmal-om-barf.html

Mvh.LANI

Ulven tilbage til fyn!
Mvh.LANI



Svar
#16
du kan jo også følge mit eksempel: købe en krydsning mellem de to racer ( som jeg er glad for [Smile] )

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#17
Bare af ren nysgerrighed; hvor ligger en flatcoated retriever i forhold til de 2 andre racer?

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#18
hvis folk er flatcoat ejere/fanatikere, mener de at den er på højde med eller bedre [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger
mvh
Strom, naturgænger
Svar
#19
Strom; Naturligvis er en flatcoat bedre - det var jeg aldrig i tvivl om... Spørgsmålet var bare hvor meget bedre...

[Image: IMAG0376_zps67f90249.jpg]

MvH
Morten

[IMG] http://img.photobucket.com/albums/v603/S...rdlogo.gif [/IMG]
.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
MvH
Morten


.22lr, .22wmr, .17hmr, .243Win, 6,5x55, .308Win, 9,3x62
Svar
#20
Citat:quote:

Originally posted by STROM

hvis folk er flatcoat ejere/fanatikere, mener de at den er på højde med eller bedre [Big Grin]

mvh
Strom, naturgænger


Er ikke ejer af nogen retriver men er absolut fanatiker[Wink]

CP
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
CP

Trump - makes America a joke. 

.17 HMR - .22 LR - .223 - 6mm.PPC - .243 - .260 - 6,5x55 - 7x57R - .308 -.300 WM -  8x57 - 8x57R - .338LM
"Kryogenbehandling af riffelpiber-det virker"
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)