Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Transportbur til hund?
#1
Hej Formænd!

Er der nogen, som kan anbefale et solidt transportbur til en labrador? Den skal kunne være i en 308'er (man er vel lidt våbennørd).

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#2
Hej

Variocage laver nogle gode solide bure der også er chrashtestet. Jeg har et XL dobbeltbur til min langhårede hønsehund. Det er egentlig beregnet til 2 hunde men jeg har ikke sat skillevæggen i så der er et stort rum. Det kræver dog at der ikke er læssekant. Ellers kan dørene ikke åbnes. Men jeg er super tilfreds med mit.

Mvh. Tom Brix
Svar
#3
Vi købte på zooplus.dk og sparede næsten kr 800,- ift. andre shops.
Bestilte om søndagen og modtog det om tirsdagen...
Kan se de ikke har det vi købte men et ligende (kr. 1.300-1.500,-)..

________________________________________________________________________________________________
[Image: ajbutton.gif]
A house without a rifle is just a house..
________________________________________________________________________________________________

A house without a rifle is just a house..
Svar
#4
Hej Lars

Jeg har også en 308'er at køre i [Smile]
Der bruger jeg en kasse lignende denne:
http://www.korsholm.dk/dk/jagt-produkter...x-b52.html

Den kan lige stå under "hattehylden".
Dog er den model jeg har med "låge" som åbnes nedad, og derfor samtidig beskytter kofanger m.v. mod hårde hundenegle el.l..

Om den er solid? - tjaee, den holder da til en korthår. Dog er den ombyttet 1 gang uden beregning, da en syning gik op.

Den er dejlig handy på alle måder, og fruen kan selv løfte den ud, hvis der skal købes stort ind [Wink]

mvh
Korthår
Svar
#5
Tak for hjælpen! Fandt en alu-boks på zooplus.dk til en rimelig pris.
@ Korthår: har haft et bur, som du linker til os været godt tilfreds, men det seneste holdt ikke særligt længe.

Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#6
Hej
Jeg må give Korthår ret, det bur er let og vores hund elsker det bur, så hun har fået et mere inde i vores kælder, hvor hun sover om natten.

Nu har vi heldigvis ikke problem med at hun bider i noget hun ikke må, så det er ingen problem i at det er af stof.
Må indrømme jeg frygtede bures kvalitet da konen ville have et stof bur, men nu har hun brugt det ene i 3 år og det ser ud som ny så det kan folk rolig købe.

Mvh Ole

Slæde trækker. I love it
Mvh. Ole

http://www.oleholstjagt.com/

Skyder med kaliber 22LR. 17 HMR. 243W. 6,5x55. 30-06. 8x68S. 375H&H. 444 Marlin

Den der sladrer til dig, sladrer også om dig!!!
Slæde trækker. I love it
Svar
#7
Citat:quote:

Originally posted by Maubla

Hej
Jeg må give Korthår ret, det bur er let og vores hund elsker det bur, så hun har fået et mere inde i vores kælder, hvor hun sover om natten.

Nu har vi heldigvis ikke problem med at hun bider i noget hun ikke må, så det er ingen problem i at det er af stof.
Må indrømme jeg frygtede bures kvalitet da konen ville have et stof bur, men nu har hun brugt det ene i 3 år og det ser ud som ny så det kan folk rolig købe.

Mvh Ole

Slæde trækker. I love it



Så har jeg måske bare været uheldig. Mit bur brækkede i beslag og samlinger, men stoffet holdt fint.
Vh Lars

"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"
"Der er kun én ting som er værre end mandschauvinister og det er kællinger, der ikke gør som der bliver sagt!"
"Jeg har mange forskellige interesser, men de slutter alle på -jagt"

Forbundsmester 2020 i sporting, jagtfeltskydning og jagthorn!
Svar
#8
Jeg har også det som Korthår anbefaler (nummeret mindre, da jeg har en Breton), dog er jeg på nummer 2 på 3 år. Det knækkede i rammen, da jeg var lidt for voldsom med at barnevognen ind i bilen. Det er dog mere solidt end man skulle tro.

Asumption is the mother of all fuck'ups...
Asumption is the mother of all fuck'ups...
Svar
#9
jeg har klaret mig rigtig godt med en berlingo på gule plader.
hunden sidder gerne på passager sædet og troner.
og kone kan så sidde omme i vare rummet så hun hverken bider eller kradser i interiøret. [Wink][Wink][Wink]

[Image: asgaard.gif]
Svar
#10
Købte et Trixie Medium på zooplus.de. Det passer til labrador og var på tilbud til kun 149 euro. Samtidig fik jeg så lige et par sække royal Canin labbe-foder. Det blev ca. 1800,- kr alt inkl leveret 2 dage efter bestilling med fragtmand. Buret er samlet og testet på enuges bilferie i Norge. Det er solidt og hunden elsker at være i det...

Prøvede først at købe et Safecrate fra billigehundebure.dk. Det var et ringe bur - men virksomheden opførte sig helt korrekt og tog buret tilbage uden bøvl. Også selvom min hvalp havde muntret sig med emballagen, mens jeg forsøgte at samle buret... så thumbs up for det!

.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
.....ualmindelig velinformeret i forhold til min alder ... :-)

Favourite Quote: En humlebi ved ikke, at den ikke kan flyve......Gå ud på terrassen og vift med armene...hvis du letter må du være uvidende ;-)
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)