Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Korthåret hønsehund
#1
Efter vi tidligere på året måtte aflive vores gamle kleiner/ruhårs blanding overvejer vi en korthåret hønsehund. Jeg er ikke jæger, så jeg er lidt i tvivl om det kan gå. Vil korthåret have et større aktiveringsbehov en kleiner/ruhårs blandingen . Og hvordan aktiverer jeg bedst en korthår, når jeg nu ikke er jæger.?
Svar
#2
Du kunne jo tage et jagttegn og så blive schweisshunde fører, så bliver både du og hunden stimuleret.
/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#3
Hej Walton

En korthår er en rigtig dejlig hund [Smile]
Men den kræver altså, at man går på jagt - ellers er det synd for både ejer og specielt hund.[B)]
En kleiner/ruhårsblanding må også have været en udfordring.

Efter min mening bør "ikkejægere" IKKE have en jagthund.

Hvis det endelig SKAL være, så følg rolins opfordring og tag jagttegn. Schweisshundefører kan du dog først blive med rigtig megen erfaring på bagen.

mvh
Korthår
Svar
#4
Du kan jo begynde at gå op i jagthunde sporten. markprøver, schweissprøver, de 3 appoteringsprøver og til sidst fuldbrugs prøven. så ved du også hvad du skal bruge det meste af din fritid til de næste 4-6 år.og så bliver du så bidt af at gå med stående hund, at du har fået jagttegn inden da
Svar
#5
Hvorfor burde en ikke-jæger ikke have en jagthund?
Jæger-ejede jagthunde går heller ikke på jagt det meste af året. Hvordan aktiverer man sådan nogle i den tid?
Jeg er ret overbevist om, at en jagthund sagtensnkan have et bedre liv i en ikke jæger-hjem, en de har i mange jæger-hjem.

/Buba

Dubravko
/Buba

Dubravko

Svar
#6
Måske er det for ikke at ødelægge avlen, kender til mange der opdrætter jagthunde der aldrig ville sælge til ikke jægere.

/Rolin
Acts 10:13, "Rise, Peter; kill, and eat".

The two most important days in your life are the day you are born and the day you find out why.



Svar
#7
Man anskaffer en hund til det man skal bruge den til, andet ville være synd, men det er muligt man kan stimulere hunden med noget andet ellers er der stor chance for den stimulere sig selv...

Mvh.
Fair
Mvh.
Fair
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)