Tråd vurdering:
  • 0 stemme(r) - 0 gennemsnitligt
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
CZ 455 trigger job
#1
CZ 452, 455, BRNO 2,4, and 5 trigger kit
This kit removes the creep and lightens the trigger pull weight by the use of shims and new springs. Kit includes 4 shims and 4 new springs plus a 3/32 roll pin to replace the original front trigger pin. Trigger pull weight can be adjusted from approx. 1 to 3.5 pounds. Individual results may very.
$ 18.00
CZ 452, 453, 455, and 513 Striker Spring
Upgade your worn or weak striker spring with this new 10 percent heavier striking spring for a more consistant primer strike and ignition. All benchrest shooters will tell you that success starts with good consistant ignition.
$
13.00

http://www.yodaveproducts.com/

Jeg har købt og monteret ovenstående kit, samt en ny fjeder til bundstykket. Total 38 $.

Det virker og tager ikke en time at montere og skifte lidt rundt på fjedrene, nu er slæbet væk og vægten er til at leve med. Ny 110% slagfjeder er mere psykologiske årsagen, men tro kan jo flytte bjerge. Han sendt pakken med teksten "Compression Coil Springs"[Big Grin]

Mvh Thorlak

Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Correct first shot placement, the rest is bullshit!
Svar
#2
jebs, Yodave triggerkit virker osse på 452.

Jeg er nu begyndt at lave delene selv, da jeg løb tør for de 10£ kits jeg købte engang.
Der er ikke det store high tech arbejde i en fjeder og en bøsning - bare man ved hvad man har med at gøre [Wink]

--
mvh M@X 2.0
Boltlift - or bust...
[Image: patch7.gif][Image: rav.gif]
Time weighed heavily on the craftsmans shoulders whispering
Compromise!

No true craftsman ever listened!
Hard work beats talent, when talent doesn't work hard.....

Mvh  M@X 2.1
Svar


Forum spring:


Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)